Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Använda volymkontrollen vid uppspelning med HDMI-utgången.

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Timrå
  • 2012-02-29 21:09

Hej!

Jag har letat runt men inte hittat något relevant.. precis som rubriken lyder är min fråga:
- Jag vill använda den inbyggda volymkontrollen vid uppspelning med HDMI-utgången.

När jag använder HDMI som ljuduppspelnings källa blir volymkontrollen gråmarkerad. (Se bild)

Finns det någon modifikation för detta eller vad kan jag göra?

Jag har en skärm som inte har någon ljudingång utan bara ljudutgång men jag vill spela upp ljudet via skärmen. (Funkar alltså via HDMI). Skärmen har inte något bra volymreglage, därav jag vill göra på detta vis.

Uppskattar alla tips!

MVH
//Nikoh

Ursprungligen av Nikoh:

Hej!

Jag har letat runt men inte hittat något relevant.. precis som rubriken lyder är min fråga:
- Jag vill använda den inbyggda volymkontrollen vid uppspelning med HDMI-utgången.

När jag använder HDMI som ljuduppspelnings källa blir volymkontrollen gråmarkerad. (Se bild)
[ATTACH="CONFIG"]32238[/ATTACH]

Finns det någon modifikation för detta eller vad kan jag göra?

Jag har en skärm som inte har någon ljudingång utan bara ljudutgång men jag vill spela upp ljudet via skärmen. (Funkar alltså via HDMI). Skärmen har inte något bra volymreglage, därav jag vill göra på detta vis.

Uppskattar alla tips!

MVH
//Nikoh

Det är likadant hos mig med min Mac Mini 2010. På Tv:n är ljudnivån. Jag tror att det hänger ihop med att ljudet i HDMI kabeln egentligen är en line out. Jag ändrar ljudnivån med tv:ns fjärrkontroll… Däremot kan du ändra ljudet i programmen, t.ex. iTunes, Plex osv.

1
Bevaka tråden