Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köp billiga iPhone 4 hos Kronofogden

Tråden skapades och har fått 42 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Har också lagt bud på auktionen i Uppsala, men inget hört. Det tar nog sin tid det där att få ordning på alla bud. Vi kan ju hoppas att de blir klara snart och att vi som lagt bud vinner.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-03-01 12:46

Blev en iPad 2 WiFi 3G 16 GB för min del i anbuden som lades i Uppsala sent i förra veckan.

Lite info som jag fick från dem var att jag var en av väldigt få privatpersoner som lyckades få loss något. Tydligen ska det ha varit ETT företag som köpt upp nästan hela partiet av telefoner och surfplattor.. Rätt trist för oss privatpersoner kan jag tycka att vi ska behöva slåss mot företag. Blir liksom inte på lika villkor..

Ursprungligen av iPilot:

Blev en iPad 2 WiFi 3G 16 GB för min del i anbuden som lades i Uppsala sent i förra veckan.

Lite info som jag fick från dem var att jag var en av väldigt få privatpersoner som lyckades få loss något. Tydligen ska det ha varit ETT företag som köpt upp nästan hela partiet av telefoner och surfplattor.. Rätt trist för oss privatpersoner kan jag tycka att vi ska behöva slåss mot företag. Blir liksom inte på lika villkor..

Hur mycket fick du ge?

Samtidigt har ju Kronofogden som enda uppgift att dra in så mycket pengar som möjligt till de som blivit utan betalning. Det handlar väl bara om att bjuda över. Ett företag är ju ofta även inte berett att ge lika mycket då de måste ta hänsyn till sånt som moms och marginal vid vidareförsäljning.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-03-01 18:00
Ursprungligen av pmarriott:

Hur mycket fick du ge?

Samtidigt har ju Kronofogden som enda uppgift att dra in så mycket pengar som möjligt till de som blivit utan betalning. Det handlar väl bara om att bjuda över. Ett företag är ju ofta även inte berett att ge lika mycket då de måste ta hänsyn till sånt som moms och marginal vid vidareförsäljning.

Det är precis tvärt om. Ett företag kan bli momsbefriat på det de köper in, även så från Kronofogden (fick detta bekräftat av dem själva). Det innebär att de kan lägga sina bud betydligt högre än oss privatpersoner. I mitt fall var tanken att behålla några och sälja vidare resten. I mitt fall fick även jag ta hänsyn till marginal vid vidareförsäljning och vann trots det ett objekt. Var det någon mer i tråden som var med och buda och lyckades få hem något?

Ursprungligen av iPilot:

Var det någon mer i tråden som var med och buda och lyckades få hem något?

Tydligen la jag ett för lågt bud på paddan, eftersom jag inte hört någon från dom
vad fick du betala ?

Eftersom man varken får garanti på att varan fungerar eller att den är äkta så kände jag inte för att ta i för mycket i budgivningen
det är väll 3:an som lockar mig egentligen

  • Medlem
  • International user
  • 2012-03-01 23:38
Ursprungligen av disktant:

Tydligen la jag ett för lågt bud på paddan, eftersom jag inte hört någon från dom
vad fick du betala ?

Eftersom man varken får garanti på att varan fungerar eller att den är äkta så kände jag inte för att ta i för mycket i budgivningen
det är väll 3:an som lockar mig egentligen

Mitt bud låg på strax under 3600 kr. Vad låg ditt bud på?

Alla iPads och iPhones är oöppnade med undantag av de få som skickats iväg som stickprov till Apple för äkthetskontroll. Av den anledningen ser jag inte några anledningar till att de varken ska vara trasiga eller oäkta??

3.an lockar mig med. Av den anledningen säljer jag av denna, tjänar lite på det och köper sedan 3.an momsfritt då den kommer ut.

Ursprungligen av iPilot:

Mitt bud låg på strax under 3600 kr. Vad låg ditt bud på?

Alla iPads och iPhones är oöppnade med undantag av de få som skickats iväg som stickprov till Apple för äkthetskontroll. Av den anledningen ser jag inte några anledningar till att de varken ska vara trasiga eller oäkta??

3.an lockar mig med. Av den anledningen säljer jag av denna, tjänar lite på det och köper sedan 3.an momsfritt då den kommer ut.

Jag la bara 2611kr som bud
jag har absolut inget behov 3G så detta var en chansning bara, hade ändå tänkt att sälja den om jag fått den
för att sedan köpa en med bara WiFi och att sedan få garanti på skiten

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-02 09:58

Spännande med dessa. Kollade fastigheter och fick alla mina fördommar besannade.

Har inte internet förstört dessa auktioner? Tänker på att så många nu kan se och buda så man gör inga kap längre?

/R

Ursprungligen av robber:

Spännande med dessa. Kollade fastigheter och fick alla mina fördommar besannade.

Har inte internet förstört dessa auktioner? Tänker på att så många nu kan se och buda så man gör inga kap längre?

/R

Det beror ju på vems synvinkel som du har. Från säljarens och den skuldsatte synvinkel så är det tvärtom:)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-03-05 12:09

Exakt dom priserna jag förutspådde.

Populära lättsålda produkter kan ju knappast bli så billiga.

Tycker att 4100 kr och alla priser under 4500 kr är fynd för nya iPhone 4S.

  • Medlem
  • 2012-03-05 12:46

Priserna i Uppsala:
1. Iphone 4 8GB 3353 - 3011
2. Iphone 4 S 16GB, Stor kartong 4507-4017
3. Iphone 4S 16GB 4117
4. Iphone 4S 32GB 4910
7. Ipad 64 GB 4013-3222
10. Iphone 3G", Stor kartong 2010
11. Iphone 4 8GB, Stor kartong 2811
12. Iphone 4 8 GB 3011
13. Iphone 4 16 GB 4117
14. Iphone 4 32 GB 4910
15. Iphone 4S 16 GB 4117
16. Iphone 4S 32 GB, Stor kartong 4811
17. Iphone 4S 32 GB 4911
18. Iphone 4S 64 GB, Stor kartong 5711
19. Iphone 4S 64 Gb 5911
20. Ipad 16 GB 4693-3507
21. Ipad 64 GB 5300

Intressant, ca 1000:- dyrare än i Stockholm där de bara hade 8 st iPhones (även om det var oklart om låsningen).

Intressant också att notera att nr 7 på auktionsdagen angavs som att vara en iPad 16GB - i slutprislistan ovan anges den till 64GB. Om det nu var en 64GB så får man gratulera till den som betalade 3.222:-, ett mycket bra pris för en ny iPad 64GB 3G!!

  • Medlem
  • International user
  • 2012-03-05 12:54
Ursprungligen av wolf:

Intressant också att notera att nr 7 på auktionsdagen angavs som att vara en iPad 16GB - i slutprislistan ovan anges den till 64GB. Om det nu var en 64GB så får man gratulera till den som betalade 3.222:-, ett mycket bra pris för en ny iPad 64GB 3G!!

Intressant att du tog upp just detta! Jag funderade precis över exakt samma sak och blev väldigt förvånad över priserna den gick för! Men nu när du säger det så förklarar det också varför mitt bud på objekt 7 var satt så lågt.

Kollar man dessutom på vad objekt 21 gick för så ser man att skillnaden mellan den och objekt 7 är stor och därmed borde det vara felskrivet i resultatlistan och ej i den ursprungliga auktionslistan. Med andra ord lär det vara en 16 GB och inte 64 GB.

Bevaka tråden