- Borttaget
- Oregistrerad ●
Mycket lallerier i den här tråden:
"Jailbreak känns liksom så.....Android. Om du inte gillar den som den är från fabrik, köp den inte."
"Jag skulle köpa en bil som är som jag vill ha den från fabrik."
Typiska uttalanden från folk som inte insett fördelarna med att jailbreaka. Jag antar att pmarriott inte använder notifications i iOs5 heller, för det om något, borde väl kännas liksom så.....Android. Och du använder väl inte appstore för att "tuna" din iPhone heller hoppas jag?
Att jailbreaka handlar om att ge iphone HELA sitt potential, utan några löjliga App-store regler:
SB-settings
iPhone Delivery
biteSMS
3G unrestrictor
Cyntacts
Och givetvis möjligheten att spela vilka format man vill i VLC, som fortfarande finns i Cydia, är några få utvalda favoriter som gott och väl räcker för att ta sig igenom den enkla jailbreak-processen.
Mycket lallerier i den här tråden:
"Jailbreak känns liksom så.....Android. Om du inte gillar den som den är från fabrik, köp den inte."
"Jag skulle köpa en bil som är som jag vill ha den från fabrik."
Typiska uttalanden från folk som inte insett fördelarna med att jailbreaka. Jag antar att pmarriott inte använder notifications i iOs5 heller, för det om något, borde väl kännas liksom så.....Android. Och du använder väl inte appstore för att "tuna" din iPhone heller hoppas jag?
Att jailbreaka handlar om att ge iphone HELA sitt potential, utan några löjliga App-store regler:
SB-settings
iPhone Delivery
biteSMS
3G unrestrictor
Cyntacts
Och givetvis möjligheten att spela vilka format man vill i VLC, som fortfarande finns i Cydia, är några få utvalda favoriter som gott och väl räcker för att ta sig igenom den enkla jailbreak-processen.
Du har väldigt svårt att förstå att det finns personer som är nöjd med hur iOS fungerar "out of the box"
Att du har en översittar attityd mot alla personer som inte tycker som du tyder på att du blev inte ordentligt uppfostrad.
Om man nu ska generalisera så är ditt beteende typiskt för en Android-fan.
Du har väldigt svårt att förstå att det finns personer som är nöjd med hur iOS fungerar "out of the box"
Att du har en översittar attityd mot alla personer som inte tycker som du tyder på att du blev inte ordentligt uppfostrad.
Om man nu ska generalisera så är ditt beteende typiskt för en Android-fan.
Kanske dags att börja läsa ordentligt, för mig veterligen ser jag INGENSTANS i min text att jag har oförståelse för att man inte vill jailbreaka. Däremot pallar jag inte av massa svammel-argument från oinsatta människor som inte ser fördelarna.
Kul att du anklagar mig för översittar-attityd när det är just översittar-attityden i de substanslösa inläggen jag svarar på, med konktreta exempel på varför jag jailbreakar.
Ska man nu generalisera så är ditt beteende typiskt för idioter.
Du ska nog läsa om ditt inlägg ovan så ser du att du säger emot dig själv flera gånger
Naturligtvis så har du en översittar attityd när du hela tiden ser ner på andra personer som inte tycker som du och förlöjligar folk med diverse kommentarer.
Du utgår ifrån att alla som kommenterar emot JB inte vet något om det men det finns personer som testat och insett att det behövs inte.
Dina argument för att JB kan likställas med att man måste installera alla program som finns till en dator för vi är så korkade att vi inte insett fördelarna med att ha just nämnda program.
Du kanske ska ta och tänka till lite hur det fungerar i världen att det är inte bara jag jag jag hela tiden.
Utan att det finns andra som har åsikter och att dom inte är likställda med dina och att andra tycker det är substans i dom.
Men bara därför är dom inte felaktiga och ska förlöjligas.
Jag kallade dig inte för idiot men eftersom du replikerad med just det påståendet visar bara vad du tycker om personer som är Android-fan eller andra som inte har likvärdig åsikt som du.
Ett ord till bara.....Väx upp
Du ska nog läsa om ditt inlägg ovan så ser du att du säger emot dig själv flera gånger
Naturligtvis så har du en översittar attityd när du hela tiden ser ner på andra personer som inte tycker som du och förlöjligar folk med diverse kommentarer.
Du utgår ifrån att alla som kommenterar emot JB inte vet något om det men det finns personer som testat och insett att det behövs inte.
Dina argument för att JB kan likställas med att man måste installera alla program som finns till en dator för vi är så korkade att vi inte insett fördelarna med att ha just nämnda program.
Du kanske ska ta och tänka till lite hur det fungerar i världen att det är inte bara jag jag jag hela tiden.
Utan att det finns andra som har åsikter och att dom inte är likställda med dina och att andra tycker det är substans i dom.
Men bara därför är dom inte felaktiga och ska förlöjligas.
Jag kallade dig inte för idiot men eftersom du replikerad med just det påståendet visar bara vad du tycker om personer som är Android-fan eller andra som inte har likvärdig åsikt som du.
Ett ord till bara.....Väx upp
Jisses, alltså nej. Jag orkar inte replikera, du är så fullkomligt fel ute på alla plan att det inte är värt att skriva en till novell. Men är det någon som borde växa upp är det du.
Vart hittade du betan och vad har den för version#?
1.7.1
Ok, tack. Hade tydligen den versionen redan (1.71).
Jag gillar inte 'sådana som du'/'din sort är si och så'-argument. Även om jag förstår din poäng, och att överdriva för att få fram det man vill säga kan ibland funka bra. Men i frågan om Vanilla-iPhone/Android/Jailbreak så är det väl som vanligt att smaken är som baken, hur trist det än låter.
Jag känner ingen som jailbreakat sin iPhone, de enda jag träffat som gjort detta är högstadiekids. Jag är övertygad om att det finns gott om människor i alla åldrar som väljer att jailbreaka, så jag ska inte basera hela min verklighetsuppfattning på det här. Däremot håller jag med om att Android nog är en mer 'modifieringsbar' telefon, och anledningen till att just jag valde att skaffa iPhone (och innan dess, mac) var just helhetstänket, att det är meningen att allt ska sitta ihop och funka från början. Det är den stora anledningen till att jag bytte till Apple-sidan för ett par år sedan, och jag har verkligen bara njutit av min datortillvaro sedan dess.
När mina vänner frågar 'vilken telefon tycker du att jag ska köpa'? Så VILL jag skrika 'IPHONE!' - men måste hejda mig; för delvis kan det vara en pengafråga, och delvis har många i min vänskapskrets betydligt mindre mac:iga behov än jag. Utan att ha provat den, verkar Samsung Galaxy S II som en schysst telefon, och jag propagerar för att fler ska gå över till smartphone i första hand, vilken smartphone är inte lika viktigt för mig. Vi kan fortfarande wordfeuda med varandra över telefongränserna, liksom.
Nackdelar med jailbreakande - enligt mina ganska begränsade intryck:
- Poängen med att telefonen funkar ihop med olika program på ett föruttänkt sätt försvinner, det kan upplevas som något rörigare.
- "Säkerheten" (om man nu litar på Apple som företag) finns inte där. Cydia-apparna är mer utsatta.
Fördelar (jag har ingen aning om vilka cydia-appar som är heta, så jag tänker inte gå in på det, men)
- Man kan uppleva att man har större frihet att 'modifiera' telefonen efter sina önskemål
Ett litet exempel till, varför jag resonerar som jag gör: eftersom jag är nöjd med Snow Leopard känner jag inget behov av att uppgradera till Lion (kaaanske Mountain Lion, vi får se). Däremot tyckte jag ios5 var ett enormt lyft, och Apple har inte gjort mig besviken, tvärt om har de lyckats imponera på mig gång på gång, och det är det som är så skönt. Jag tröttnar inte på min iPhone. Jag blir bara mer och mer förtjust i den! Så länge Apple gör grejor som funkar bra kommer jag att använda mig av dem.
Ni får gärna förklara varför mina intryck är inkorrekta eller om ni känner att jag missförstått något, tillägg på bra/dåligt etc - jag tycker nämligen att det här är ett intressant samtalsämne - men ska vi låta bli att kategorisera varandra i "vi" och "dom"? Alla har olika behov. Det är kul att få del av ett nytt synsätt.
Stort missförstånd med att enheten slutar fungera med ditten och datten för att man jailbreakar, sluta uttala sig om saker man inte vet något om vore för flera skribenter en bra sak.
Allt fungerar precis som innan en jailbreak. Man får en ikon extra (Cydia), that's it.
Vad man sen väljer att göra (läs tidigare inlägg med tips på vad man kan göra) är upp till var och en.
Men jag säger det nog igen, allt fungerar precis som tidigare (iTunes/appar/synkningar/iCloud/whatever..).
Säkerhetshål som hittas i iOS, patchas snabbare genom Cydia än vad Apple hinner säga hej.
Stort missförstånd med att enheten slutar fungera med ditten och datten för att man jailbreakar, sluta uttala sig om saker man inte vet något om vore för flera skribenter en bra sak.
Allt fungerar precis som innan en jailbreak. Man får en ikon extra (Cydia), that's it.
Vad man sen väljer att göra (läs tidigare inlägg med tips på vad man kan göra) är upp till var och en.
Men jag säger det nog igen, allt fungerar precis som tidigare (iTunes/appar/synkningar/iCloud/whatever..).
Säkerhetshål som hittas i iOS, patchas snabbare genom Cydia än vad Apple hinner säga hej.
Detta håller inte jag med om.
Nu var det visserligen länge sedan jag jailbreakade, enda gången jag har gjort det var när jag hade haft min iPhone 3G ett tag. Dock var inte telefonen alls helt 100% efter det i många lägen, varken medans jailbreak var aktivt eller efter att man gjort en återställning. Spår av jailbreaken fanns absolut kvar efter återställning. Man ska ju dessutom givetvis vara medveten om att det är något högst inofficiellt man lägger in, en modifierad mjukvara, utan några som helst garantier för funktionaliteten.
Att tro att allt är 100 om man bara återställer luren är att lura sig själv.
Spår av jailbreaken fanns absolut kvar efter återställning.
Vad baserar du det på?
Om du återställer och sedan lägger in en backup från tiden du hade telefonen jb så kommer det finnas inställningar kvar i backupen till de flesta cydia program. Provade själv i förrgår.
Om du återställer och sedan lägger in en backup från tiden du hade telefonen jb så kommer det finnas inställningar kvar i backupen till de flesta cydia program. Provade själv i förrgår.
Ja, ställer man själv till sin backup så visst. Dock inte själva jailbreaket som trasslar till det.
Egen erfarenhet.
Telefonen hade massvis av konstigheter för sig trots återställning efter jailbreak. Så enkelt är det, så man ska inte tro att det är riskfritt att jailbreaka.
Egen erfarenhet.
Telefonen hade massvis av konstigheter för sig trots återställning efter jailbreak. Så enkelt är det, så man ska inte tro att det är riskfritt att jailbreaka.
Låter dock att det är ett fel av samma karaktär som Egget1 nämnde, dvs inte själva jailbreaket i sig. Absolut, helt riskfritt är det inte. Finns de som har förstört sin iPhone med Jailbreak. Självklart ska man inte pilla på sådant man inte har koll på.
Låter dock att det är ett fel av samma karaktär som Egget1 nämnde, dvs inte själva jailbreaket i sig. Absolut, helt riskfritt är det inte. Finns de som har förstört sin iPhone med Jailbreak. Självklart ska man inte pilla på sådant man inte har koll på.
Nu vet jag inte vad du insinuerade men koll på vad jag gör har jag.
Det finns bara en sak som bär skuld här och det är jailbreak. Telefonen fungerade utmärkt innan jailbreak men efter vad den långt ifrån hundra...likaså efter återställning.
Så här ligger det till angående mitt "problem" vilket egentligen inte är ett problem.
Ville bara beskriva att när man har jailbreakat sin lur och sedan gör en backup med i mitt fall icloud så sparas även systeminställningarna som rör det som jag installerat via Cydia. Detta innebär att om jag skulle vilja återställa min iphone och sedan lägga in min säkerhetskopia kommer den vara full med system inställningar som cydia program gjort. Detta vet jag för att jag gjorde detta för några dagar sedan och när jag sedan jailbreakade igen och sedan installerade dom cydia appar jag ville ha så var dom redan konfigurerade. DVS inställningarna för alla Cydia appar sparades i min vanliga backup.
Egen erfarenhet.
Du får nog specificera dig lite.
Vad var det som hände?
Hur vet du att det var jailbreaket som orsakade problemet?
Vissa läser vad man vill läsa och trollollar vidare på det.
Vadå, du är intresserad av att installera ett program som visar vem som ringer. Bara det att det inte fungerar på inkommande samtal. Varsågod, här är din nya iMac. Den har 1 TB hårddisk, men saknar tyvärr skärm, moderkort och processor. Lycka till med din nya dator.
Vissa läser vad man vill läsa och trollollar vidare på det.
Vad är det som trollats bort? En funktion som det står klart och tydligt i beskrivningen av programmet hur det är tänkt att fungera.
Jag frågar ifall det verkligen fungerar och får till svar att ja det gör det när det i själva verket är lögn.
Har t.o.m JB min lur och installerat Whoiscalling för att se om det fungerar men nej.
Du behöver inte repliker utan acceptera faktum att det finns personer som inte håller med dig.
Eller att det finns folk som inte JB FAST dom vet vad det innebär och vilka andra program som finns tillhanda.
du är så fullkomligt fel ute på alla plan
Där har vi det igen.Oförmågan att se ur andras synvinkel.Oförmågan att tänka sig in andras situationer.
Inte konstigt att jag skrev väx upp.
Du behöver inte repliker utan acceptera faktum att det finns personer som inte håller med dig.
Eller att det finns folk som inte JB FAST dom vet vad det innebär och vilka andra program som finns tillhanda.
Där har vi det igen.Oförmågan att se ur andras synvinkel.Oförmågan att tänka sig in andras situationer.
Inte konstigt att jag skrev väx upp.
Du lever ju verkligen som du lär känner jag. Men om vi tar det här från början så ska nog du också förstå.
Det hela började med att pmarriott började raljera över jailbreak:
Jailbreak känns liksom så.....Android. Om du inte gillar den som den är från fabrik, köp den inte.
Jag skulle köpa en bil som är som jag vill ha den från fabrik
Jag svarar dessa (enligt min åsikt) lallar-inlägg med ett längre inlägg och visar på varför jag och många andra väljer att jailbreaka. Någonstans i ditt förvirrade huvud får du det här till att jag har en översittar-attityd och att jag "Inte har förståelse" för att folk inte vill jailbreaka. Vilka båda två är påståenden tagna ur luften. Samtidigt passar du på att utdela en känga om att " mitt beteende är typiskt för en Android-fan.". Du verkar ju vara skyltfönster för fördomsfrihet.
Som svar skriver jag ett inlägg där jag säger att du ska läsa vad jag skriver, och passar på att ge en känga tillbaka för ditt uttalande om Android-fan. Men nej, istället för att läsa så har du din åsikt bestämd. Du har rätt, en missuppfattning kan inte ske.
Jag bestämmer mig för att jag inte orkar skriva det jag precis redogjort för, men skriver ett kort inlägg för att visa att jag har läst det du skriver, men tycker att du har fel eftersom du fortfarande inte förstått. Men nej, det räcker inte för dig. Du måste givetvis vränga på det man säger och får det till att jag visar din poäng.
Det här blir mitt sista inlägg i diskussionen då jag tycker att du beter dig jävligt dumt åt.
"Oförmågan att se ur andras synvinkel.Oförmågan att tänka sig in andras situationer."
Det kanske är så att du ska se dig själv i spegeln innan du börjar häva ur dig vissa saker?
Inte konstigt att jag skrev idiot.
Jisses. Tråden handlar om för- och nackdelar med JB, inte varför den eller den har fel.
Jag har sagt min åsikt, att det för mig största argumentet för att inte jailbreaka är att tillverkaren inte gjorde den för att jailbreakas. Jag är en sådan människa som köper saker och använder dem såsom tillverkaren avsåg att de skulle användas.
Köper jag en bil och vill ha någon form av modifikation på den väljer jag i katalogen bland tillverkarens val av olika tillbehör och utföranden. Jag är en sådan där som tycker att det ska vara BMW-fälgar på en BMW och Volvo-fälgar på en Volvo. Jag skulle aldrig få för mig att spöka ut min Yamaha MC med några icke-originalblinkers eller avgassystem etc.
Jag tycker det ser groteskt ut när folk monterar kjolpaket, vingar, icke-originalfälgar etc på sina bilar. Jag resonerar likadant med mina andra grejor. Till min iPhone köper jag tillbehör och appar av Apple och deras återförsäljare. Min iPhone ger mig allt jag vill ha och behöver utan JB.
Jisses. Tråden handlar om för- och nackdelar med JB, inte varför den eller den har fel.
Jag har sagt min åsikt, att det för mig största argumentet för att inte jailbreaka är att tillverkaren inte gjorde den för att jailbreakas. Jag är en sådan människa som köper saker och använder dem såsom tillverkaren avsåg att de skulle användas.
Köper jag en bil och vill ha någon form av modifikation på den väljer jag i katalogen bland tillverkarens val av olika tillbehör och utföranden. Jag är en sådan där som tycker att det ska vara BMW-fälgar på en BMW och Volvo-fälgar på en Volvo. Jag skulle aldrig få för mig att spöka ut min Yamaha MC med några icke-originalblinkers eller avgassystem etc.
Jag tycker det ser groteskt ut när folk monterar kjolpaket, vingar, icke-originalfälgar etc på sina bilar. Jag resonerar likadant med mina andra grejor. Till min iPhone köper jag tillbehör och appar av Apple och deras återförsäljare. Min iPhone ger mig allt jag vill ha och behöver utan JB.
Min åsikt är att folk får göra precis vad dom vill med sina saker.
Vill man pimpa så är det upp till var och en men ingen översittar-typ ska döma en bara för att man INTE gör det.
Jag vet att jag får mer hästkrafter i min bil om jag monterar turbo,jag vet att jag får bättre prestanda.
Jag har råd med turbo och andra fälgar men jag nöjer mig med att ha den original.
Är jag då en idiot bara därför att jag väljer att låta bli?
Jag har JB mina lurar bara för att komma åt en funktion som Halebop inte klarade av att leverera.
Nu när den funktionen finns behöver jag inte ha den JB längre och valt bort det.
Men jag förstår att vissa tycker det är kul att testa olika nya program,ändra utseende mm mm
Men jag förstår också att vissa nöjer sig med original utseendet,original funktionerna.
Och jag ser inte ner på någon av dom olika typerna av personer.
Det jag ser ner på är personer som dömer att man inte tycker likadant.
Vill bara flika in här, inte i någon speciell riktning, att bara för att jag tycker att någon har fel, ser jag inte ner på dem. Jag tycker att det är fel att jailbreaka sin telefon. Jag har inte något emot att andra gör det. Och när du köper en fin Mercedes och sen spökar ut den med 21" fälgar från något eftermarknadsmärke tycker jag att du har alldeles fruktansvärt fel. Men jag ser inte ner på dig. Jag tycker du är en idiot, men jag ser inte ner på dig.
Min tidigare 3Gs körde jag jailbreak på, slängde inte in alltför mycket cydia tweaks/apps på den, fungerade väldigt bra. Nu när jag har bytt upp mig till 4s känner jag att det enda jag saknar från jailbreak är SBSettings. Sjukt smidigt med att kunna slå på/stänga av internetdelning, wifi, 3G osv på samma ställe.
Det här blir mitt sista inlägg i diskussionen
Kan vi verkligen har en sådan jäkla tur?
Det kanske är så att du ska se dig själv i spegeln innan du börjar häva ur dig vissa saker?
Ja nu är det inte jag utan du som inte kan se ur andras synvinkel och accepterar andras åsikter.
Typiska uttalanden från folk som inte insett fördelarna med att jailbreaka
Just detta är ett exempel på översittar attityd när du dömer personer på förhand utan att veta ifall dom har erfarenhet om JB
Men det är inte första och förmodligen inte sista gången du kör med denna stil.
Jag har jailbreakat ett antal lurar tidigare, men alla familjens nuvarande iPhones är inte jailbreakade. Visst finns det fördelar med jb, men också nackdelar. T ex när det släpps en iOS-uppdatering.
Och visst är det så att luren blir inte alls likadan efter ett jailbreak, det har t ex funnits fel på WiFi-funktionen, även om det fixades senare.
Det finns fördelar, men om man inte är i behov av de fördelarna låter man bli.
Låt folk få välja det de vill göra, en del tycker det är värt det, andra inte.