Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

hej någon som kan hjälpa mej med iphonen som visar fullt i minnet under övrigt

Tråden skapades och har fått 27 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • göteborg
  • 2012-02-29 19:37

hej någon som kan hjälpa mej med detta det är så att min telefon visar i itunes att minnet är fullt under övrigt fast jag har inget i telefon bara lite bilder 30.st men ingen musik osv.

detta har bara hänt det va inte så för 2 dagar sen

vad göra ios 5.0.1

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-02-29 20:02

Återställ och synka om dina bilder.

  • Medlem
  • göteborg
  • 2012-02-29 21:22

har tagit bort bilderna med men inget hjälper .så det enda är att nollställa hela telefonen då ?

vet någon hur detta kommer sej att det bli så

Ursprungligen av swag:

har tagit bort bilderna med men inget hjälper .så det enda är att nollställa hela telefonen då ?

vet någon hur detta kommer sej att det bli så

Du har väl gjort en backup?
Har du synkat mot en dator så du har fått ur bilder, adresser mm ?

Har oftast att göra med appar som tar väldig plats. Kolla under Inställningar -> Användning.

  • Medlem
  • göteborg
  • 2012-02-29 22:23

ja det har jag .så det är lika bra att bara nollställa den då

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-29 22:48

Yes men läser du tillbaka backupen så läser du med 99.99% säkerhet tillbaka problemet. Synka därför tillbaka det du vill ha istället för att återställa

  • Medlem
  • göteborg
  • 2012-02-29 22:54

hej har försökt att synka tillbaks det ja ska ha men samma fel ändå tror det anda är att nollställa den fast man vill ju helst inte det.

Ursprungligen av swag:

hej har försökt att synka tillbaks det ja ska ha men samma fel ändå tror det anda är att nollställa den fast man vill ju helst inte det.

Snälla, använd . och stor bokstav. Det är inte så lätt att läsa vad du menar annars. Enligt forumreglerna ska man använda korrekt svenska.

  • Medlem
  • göteborg
  • 2012-02-29 23:00

Ok Tack

Ser inte heller att du har kontrollerat att det är dina appar som tar plats. Har du gjort det?

  • Medlem
  • göteborg
  • 2012-02-29 23:17

Förstår inte va det är som tar 22,5 gb i telefonen .Har ingen musik i inga bilder,inga videos ,ett fåtal appar som inte är stora alls.

Ursprungligen av swag:

Förstår inte va det är som tar 22,5 gb i telefonen .Har ingen musik i inga bilder,inga videos ,ett fåtal appar som inte är stora alls.

Då är det en återställning som gäller.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-03-01 23:00
Ursprungligen av swag:

Förstår inte va det är som tar 22,5 gb i telefonen .Har ingen musik i inga bilder,inga videos ,ett fåtal appar som inte är stora alls.

Men den är jailbreakad?

Ursprungligen av reboot81:

Men den är jailbreakad?

Yep, det ser man.

TS, återställ telefonen så lär det fixa sig.

  • Medlem
  • göteborg
  • 2012-02-29 23:14

Ja har tagit bort en del har inte så många i. 22,5gb visar övrigt i itunes.Helt gult är den remsan.

  • Medlem
  • göteborg
  • 2012-02-29 23:24

Ok. Konstigt att man inte kan komma åt övrigt genom itunes eller telefonen.

Har du ingen app som lagrar ngt rejält? Kartprogram med Europa inläst?

Du borde kunna se i iTunes vad den backupar när du ansluter den, det brukar ju alltid flimra förbi vad den sysslar med.

22,5GB är ju en sån enorm datamängd att det inte borde gå att missa.
Har du fettankat ner podcaster? Det kan bli rätt mkt.

  • Medlem
  • göteborg
  • 2012-03-01 21:02

Hej har inte tankat något sådant .det är därför jag tycker det är skumt att den visar så.har inget kartprogram heller i.man ser inget när jag statar upp itunes.

Om det enda "felet" är att den visar 22,5GB under Övrigt - snyggt och prydligt så lutar jag mer åt att det har en förklaring än att det är något trasigt i filsystemet.

Vad har du för appar i den? Inget som göra tt man kan ha den som USB-minne?
Inget som spar stora saker?

När jag kollar min egen iPhone under "inställningar/Allmänt/Användning" ser det ut så här;

Du borde ju snabbt kunna hitta dina "tunga" grejer här.

Nu vill jag inte vara dryg; När du skriver meningar, avsluta dem med punkt. Tryck sedan mellanslag och börja nästa mening med stor bokstav. Allt annat är väldigt jobbigt att läsa. Ta inte detta som att jag kritiserar DIG, jag kritiserar bara ditt sätt skriva.

  • Medlem
  • göteborg
  • 2012-03-01 21:30

Hej igen. Skickar upp min bild så kan du se på den .

Där syns inget konstigt alls.
jag tänkte att nån app borde sticka ut med typ "18 GB" eller så

Såvida inte summan av alla program och dess data uppgår till 24GB?
Alltså att bara antalet appar - om du har hemskt mycket av dem...

Det vore ju att ta i....

  • Medlem
  • göteborg
  • 2012-03-01 22:19

Hej saken är att jag har knappt några alls i längre. Tagit bort mer och mer.

Och siffran för använt/ledigt ändras inte under "användning"?

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2012-03-03 07:11

En vän råkade också ut för det här på sin nya 4S. Den var inte jailbreakad och han hade inga skumma appar installerade. Återställning på vanligt sätt fungerade inte eftersom den då lade tillbaka "övrigt" som snällt fyllde upp i stort sett allt minne. Han löste det genom att återställa den och sedan inte låta iTunes läsa tillbaka backupen. Alla inställningar fick han förstås göra om men nu fungerar den bra.

/J

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-03-03 08:46

Det borde finnas något forum för jailbreakade iphones. Det borde iaf framgå när man startar en tråd. Det är svårt att veta om det är jailbreaken som krånglar eller om det är telefonens standardfunktioner. Mycket energi slösas i onödan när man inte får veta hela sanningen.

Ursprungligen av ibish:

Det borde finnas något forum för jailbreakade iphones. Det borde iaf framgå när man startar en tråd. Det är svårt att veta om det är jailbreaken som krånglar eller om det är telefonens standardfunktioner. Mycket energi slösas i onödan när man inte får veta hela sanningen.

Trådskaparna bör ge hela sanningen och posta i Upplåsning & jailbreak.

  • Medlem
  • göteborg
  • 2012-03-03 09:16

Va är den jailbreakad sk akolla detta då med hon som använder den här hemma .tack så länge .då ska jag ta bort det jailbreaket direkt

1
Bevaka tråden