Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Framtida guide, Plexklienten för ATV2

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Så jag besitter en ATV2, ej jailbreakad och i stort sett oanvänd. Eftersom hela min Plexuppsättning hemma centreras runt min Mini och mitt NAS så har Apple TV:n aldrig behövt användas. Det möjliggör dock ett och annat. Jag tänkte snickra ihop en guide för er som känner er osäkra runt hela den processen (Plex-installationen alltså).

Frågan är dock; vad vill ni veta/vad känner ni er osäkra på?

• Medlem
  • Jämtland
  • 2012-02-28 22:53

Låter som en grym idé!

Något att ta med är kanske olika sätt att jailbreaka, vilka sätt det finns att installera programvara, köpa aTV Flash (black) eller inte osv.

Tror att det skulle behövas en "idiotsäker" guide som tar en helt grön användare genom hela processen (fabriksny --> färdig uppkopplad mot Plex Media Server). Är trots allt inte något gemene man skulle våga ge sig på, inte utan bra vägledning. Något jag uppskattar mycket i guider är bilder av stegen.

Tack för att du lägger ner så mycket av din tid att hjälpa oss få en bättre upplevelse med Plex. Det är mycket uppskattat.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-04 12:26

Bra fråga daniel
Alla som är "gröna" på jailbreak och Plex installationen på AppleTV vill ha färdiga klippa-o-klistra texter för vad som skall skrivas in i Terminalen.
Jag vet att texterna ser lite annorlunda ut för varje version av Plex för AppleTV men det är ju en början iallafall.
Jag kör en MacMini för "Stor-tvn" som även är server och sedan en AppleTV i sovrummet och det är klockrent. Ser med spänning fram emot en ny AppleTV som klarar 1080p så man kan köra DirectPlay till den istället.

Det var mina tankar

seasonpass's guide för jailbreak är ju snorenkel så en copy paste på den är ju inget problem. en jämnförelse mellan atv flash black och nitotv, nitotv är väl gratis tex...

1
Bevaka tråden