Först och främst tycker jag att det är dags för en design ändring för MBP line up! Då jag vill att den blir någon millimeter tunnare för sakens skull, med det menar jag inte att den ska bli en Air eftersom den måste ha kvar pro möjligheterna. Sen skulle jag gärna se att den byter färg till svart som det ryktades om förra året med liquid metal. Möjligtvis som tillval iaf!
Hårdvara mässigt vill jag se flash integrerat i moderkortet för OS och appar, val på 32 eller 64 GB. En klassisk 2,5 inch hdd/ssd plats. Utbytbar RAM och val om man vill ha cd-enhet eller extra batteri. Skrota 17" modellen och ändra storlekarna på de andra 2 till 14" och 16" fast i nuvarande storlek på chassi. Samt att skärmen ska vara av retina kvallite. Å givetvis Ive Bright och fyra kärnor som standard i varje maskin. Sen skulle dom kunna ta bort FireWire porten helt då jag anser att det räcker med USB 3 och Thunderbolt.
Skulle även vilja se att iMac gick denna väg, med flash integrerat i moderkortet som på Air.
Vad tror ni, finns det någon möjlighet att vi får se denna maskin till sommaren? Eller hur vill ni att nästa MBP ska vara?