Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har iPhone problem med webbskickade sms?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har precis testat att parkera min bil på en så kallad smsparkering. Jag skickar alltså mina uppgifter via mobilen till ett särskilt nummer och får sen tillbaka en bekräftelse på sms. Eller ska få tillbaka en bekräftelse i alla fall. För min del verkar det fungera lite halvdåligt; en del kommer fram och en del inte.

Jag har pratat både med parkeringsföretaget och min operatör och de verkar skylla lite på varann. För att försöka reda upp i röran undrar jag om det är någon annan som testat denna smsparkering och haft problem? (alternativt något annat företag som skickar sms via dator?) Min operatör gissade nämligen bland annat på att det var min iPhone det var fel på.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2012-02-27 15:45

Jag har sms-parkerat med min iPhone ett flertal tillfällen så det är inte iPhonen som är problemet.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2012-02-27 15:48

Tack för ditt svar!
Trevligt att veta att det kan fungera på en iPhone i alla fall. Då är frågan om det är just mitt specifika exemplar det är fel på? Det hoppas jag visserligen inte för årsgarantin har precis gått ut..
Min operatör är annars Tele2 så gissningsvis har det inget med Telia att göra (men man vet aldrig).

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-02-29 15:15

Jag har testat i Karlstad, iPhone 4 och Telia. Inga problem.

Tack för er feedback! Nu verkar det fungera på min iPhone också. Förhoppningsvis var det bara någon förstagångsföreteelse jag råkade ut för. Numer får jag snabba bekräftelser varenda gång

1
Bevaka tråden