Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 5.1 – Har du uppdaterat?

Tråden skapades och har fått 170 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2012-03-07 21:53

Att öppna iBooks2 på en iPad Gen1 är ca 30% snabbare. Like!!!

Försöker och försöker, men kommer inte i kontakt med uppdateringsservern:mad:

Ursprungligen av Jock Scott:

Försöker och försöker, men kommer inte i kontakt med uppdateringsservern:mad:

Samma här - men OTA fungerade direkt. Verka gå hyfsat snabbt ändå.

  • Medlem
  • 2012-03-07 22:02

Uppdaterade OTA. Funkar perfekt.

Uppdaterat och klart.

Körde i IOS5.1, efter omstarten "ogiltigt SIM"
Startade om
finfint.... puh!

Körde programuppdatering

ny iTunes, installerade
andra kollen - ny iPhoto ...

Skall ut och spaarka till Frugans iPhones (OTA till 5.1) och ATV2:an skall få iOS-updatering den med...

jävla spring

Safari feels... Snappier.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-03-07 22:09
Ursprungligen av Capeman:

Safari feels... Snappier.

"Same procedure as every year!"

Citat:

Photos can now be deleted from Photo Stream

Värt uppdatering för bara det.

Hade problem OTA med 4S och 3GS medan det gick bra för Ipad2. Körde sedan 4S:en via itunes, gick bättre

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-07 22:12

Lite tidigt att säga men mina prestandaproblem jag hade på min 3GS i och med uppgraderingen till iOS 5.0 är nu borta. Mycket snabbare. Bättre sent än aldrig Apple.

Märker en sak som är ny i Safari på iPhone. Förr, om man hade en tom sida och startade Safari i, så fick man direkt upp ens bokmärken. Det är borta nu, det fungerar som på iPad nu.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2012-03-07 22:19

Lite för jobbigt att komma åt servern, så jag väntar nog till i morgon istället och hoppas det lugnat ner sig lite.

  • Medlem
  • 2012-03-07 22:40

ÄNTLIGEN kan jag avaktivera 3G på min 4S och spara batteri! En funktion som borde ha funnits från dag ett!

Har precis uppdaterat mitt XCode till att stödja 5.1 .. shit va stor iPad Retina grafiken är ... jag måste minst skaffa en "ny" ACD 30 tumare om det här skall fungera ..

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-03-08 01:05

Gillar verkligen den nya snabbåtkomsten till kameran. Och ett stort plus att bokmärken vid tom Safari-sida inte längre hoppar upp (nyss nämnt)! Hoppas det finns mer liknande småfixar. Oftast de som verkligen betyder något.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-08 01:13

Lustigt med iPad Gen 3 att den har 2048x1536 pixlar. Det är högre upplösning än vad Apple största skärm har idag om man ser på höjden. Även skärmar som Eizo's top-of-the-line maxar vid 2560x1440 pixlar. Jobbigt att man inte kan utveckla i 1:1 numer…

För att hålla sig lite on-topic märkar jag ingen större skillnad med 5.1 mot 5.0x men det hittas säker småsaker här och där.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2012-03-08 12:15

Helt sant är det inte jag har en upplösning: 2560 x 1440 bildpunkter på min iMac 27" vilket är samma som Apples externa 27"s skärm. Alltså inte högre men samma i höjdled. Håller dock med om att det kan bli lite jobbigt om man har lägre upplösning.

[QUOTE="Erik.dv;2057486"]Lustigt med iPad Gen 3 att den har 2048x1536 pixlar. Det är högre upplösning än vad Apple största skärm har idag om man ser på höjden. Även skärmar som Eizo's top-of-the-line maxar vid 2560x1440 pixlar. Jobbigt att man inte kan utveckla i 1:1 numer…[QUOTE]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-08 12:21
Ursprungligen av tawi:

Helt sant är det inte jag har en upplösning: 2560 x 1440 bildpunkter på min iMac 27" vilket är samma som Apples externa 27"s skärm. Alltså inte högre men samma i höjdled. Håller dock med om att det kan bli lite jobbigt om man har lägre upplösning

Huh? 1440 pixlar (27" skärm) är mindre än 1536 pixlar (iPad 3).

Edit: Visst har en 27" skärm fler pixlar totalt (3.7 Mpix vs 3.1 Mpix), men likväl har iPad fler pixlar på höjden vilket kan orsaka lite huvudvärk för en utvecklare.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-03-08 01:40

Min 3GS blev mycket snabbare med 5.1. Jag har också haft prestandaproblem sen jag installera iOS 5 så denna uppdateringen är jag väldigt glad över!

Efter att ha läst positiva kommentarer om 5.1 på 3GS så kör jag nu en OTA!

Jag uppdaterade min iPhone 4 igår samt min sambos, efter detta så lyser imessage med sin frånvaro verkar det som eller iallfall de blå "gratis" sms:en ! ingen annan som upplever detta?

Det var detta inlägg jag tänkte citera.

Ursprungligen av Richard.Lundqvist:

Jag uppdaterade min iPhone 4 igår samt min sambos, efter detta så lyser imessage med sin frånvaro verkar det som eller iallfall de blå "gratis" sms:en ! ingen annan som upplever detta?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2012-03-08 07:14

Uppgraderat OTA. 4S fungerade perfekt. När dottern vaknar blir det hennes 4.

@Richard.Lundqvist Jag fick logga in mig igen på iMessage efter uppdateringen och omstarten. Kanske det som saknas?

Samma sak för mig. Har testat att slå av och på iMessage utan att få detta att aktivera iMessage. Överhuvudtaget är hur iMessage egentligen fungerar gåtfullt och oklart för mig, men när det funkar är det prima.

Ursprungligen av MatsOlov:

Uppgraderat OTA. 4S fungerade perfekt. När dottern vaknar blir det hennes 4.

@Richard.Lundqvist Jag fick logga in mig igen på iMessage efter uppdateringen och omstarten. Kanske det som saknas?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-03-08 07:15

När jag ska försöka uppdatera ota så får man upp att det inte går att söka efter uppdatering. Nån som vet hur man löser det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-08 07:33
Ursprungligen av liganen:

När jag ska försöka uppdatera ota så får man upp att det inte går att söka efter uppdatering. Nån som vet hur man löser det?

Är du ansluten till ett WiFi? Det går inte att uppdatera via 3G.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-03-08 08:03
Ursprungligen av stile:

Är du ansluten till ett WiFi? Det går inte att uppdatera via 3G.

Jag är ansluten till Wifi och det funkar inte. Nu borde det väl inte vara nåt problem? Jag försökte inte ladda ner 5.1 igår för det varit svårt när servarna var så belastade. Jag tänkte det var bättre att det det idag.

Jag har uppdaterat min iPhone 4 och iPad 2 med iOS 5.1 och kan meddela att prestanda på iPhone 4 blev mycket bättre. Har gått och sneglat på en iPhone 4S ganska länge p.g.a att 4:an segade ihop efter iOS 5.0. Nu känns det som jag kan stå ut till nästa eller "new iPhone" kommer För övrigt är nya sättet att komma åt kameran från låsskärmen grymt jämfört med innan!

Ny dag. Kan fortfarande inte få över uppdateringen. Varken via USB eller OTA. iPhone 4S.
Har nu provat från två olika datorer.

Senast redigerat 2012-03-08 09:45
Bevaka tråden