Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 5.1 – Har du uppdaterat?

Tråden skapades och har fått 170 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2012-03-08 09:39

Har uppdaterat både iPhone 4 och iPad 1 utan problem.

Både iPhone 4 och iPad 2 uppdaterad utan några som helst bekymmer.

Ursprungligen av Capeman:

Både iPhone 4 och iPad 2 uppdaterad utan några som helst bekymmer.

Hmm? På ena datorn (OSX 10.6) klagar den på att den inte kan skapa en nätverksanslutning.
På andra (OSX 10.7) står den bara och tuggar "Kontaktar iPhone-uppdateringsservern".

Ursprungligen av Jock Scott:

Hmm? På ena datorn (OSX 10.6) klagar den på att den inte kan skapa en nätverksanslutning.
På andra (OSX 10.7) står den bara och tuggar "Kontaktar iPhone-uppdateringsservern".

Jag gjorde mina uppdateringar OTA, så jag kan inte kommentera om hur uppdatering via iTunes fungerar. Jag antar att du uppdaterat till iTunes 10.6?

Ursprungligen av Capeman:

Jag gjorde mina uppdateringar OTA, så jag kan inte kommentera om hur uppdatering via iTunes fungerar.

iTunes 10.6 är installerad. Har även startat om telefonen.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2012-03-08 09:50

Uppdaterade min iPhone 4 i går kväll och för mig fungerade det alldeles utmärkt.

Uppdaterade iPhone 4/4S och iPad 1 via OTA. Körde iPad 2 via iTunes 10.6, fungerade galant.

• Medlem
  • Trollbäcken
  • 2012-03-08 10:21

Lyckas inte får kontakt med updateservern vare sig via iTunes eller OTA...så, näe, jag har inte uppdaterat...:(

Senast redigerat 2012-03-08 10:59
Ursprungligen av lasselu:

Lyckas inte får kontakt med updateservern vare sig via iTunes eller OTA...så, när, jag har inte uppdaterat...:(

Lite tröst att jag tydligen inte är ensam om detta.

Jag hade också problem med att uppdatera till 5.1, ville inte fungera via mitt normala ADSL. testade wifi tethering via ena iPhonen och då fungerade det galant att ladda ner uppdateringen... lite märkligt men huvudsaken är att jag fått 5.1 i luren :D. Tur att man har 2 iPhones

• Medlem
  • Göteborg
  • 2012-03-08 15:11
Ursprungligen av br-Augustinus:

Kan du hjälpa mig (och kanske fler som inte får uppdateringen att fungera) hur sådan "tethering" görs? Mvh / Anders

Systeminställningar-Delning och sedan välj dela anslutning via Ethernet till datorer som använder Wi-Fi, välj under Wifi-alternativ om du vill ha lösenord och sist bocka i internetdelning till höger.

Edit: Augustinus, tog du bort ditt inlägg?

Senast redigerat 2012-03-08 15:23
Ursprungligen av liganen:

Systeminställningar-Delning och sedan välj dela anslutning via Ethernet till datorer som använder Wi-Fi, välj under Wifi-alternativ om du vill ha lösenord och sist bocka i internetdelning till höger.

Tack, då är de inställningarna gjorda på MacBooken. Men jag förstår inte hur jag kan använda detta för uppdateringen, då varken telefonen eller iTunes får någon kontakt med uppdateringsserver ...

• Medlem
  • Göteborg
  • 2012-03-08 15:26

Tack, då är de inställningarna gjorda på MacBooken. Men jag förstår inte hur jag kan använda detta för uppdateringen, då varken telefonen eller iTunes får någon kontakt med uppdateringsserver ...

När jag testade lösningen så trodde inte det skulle funka men tydligen gjorde det. Varför inte ge det ett försök?

Ursprungligen av liganen:

När jag testade lösningen så trodde inte det skulle funka men tydligen gjorde det. Varför inte ge det ett försök?

Jo, visst – men HUR? Telefonen hittar inte min MacBook som Wi-Fi nätverk, bara vårt vanliga över TimeCapsule. Hur gör man????

• Medlem
  • Göteborg
  • 2012-03-08 15:35

Jo, visst – men HUR? Telefonen hittar inte min MacBook som Wi-Fi nätverk, bara vårt vanliga över TimeCapsule. Hur gör man????

Hm, jag tyvärr inget svar på frågan. När jag gjorde det så kom mitt iMac nätverk upp och det vanliga trådlösa nätverket och jag valde att ansluta till de först nämnda.

Samma problem som mig. Jag kan fan i mig inte få igång internetdelning från min MBA. Mellan iPad och iPhone går det ju men från MBA-->iPad/iPhone går det inte.

Ursprungligen av SoulBlazt:

Jag hade också problem med att uppdatera till 5.1, ville inte fungera via mitt normala ADSL. testade wifi tethering via ena iPhonen och då fungerade det galant att ladda ner uppdateringen... lite märkligt men huvudsaken är att jag fått 5.1 i luren :D. Tur att man har 2 iPhones

Kan du hjälpa mig och berätta hur en sådan "Tethering" görs? Vi har också flera iPhones hemma, så det kanske är en lösning då det inte fungerar vare sig genom telefonerna eller genom iTunes.

Både min iPhone 4 o frugans iPhone 3GS + iPad 1 känns rappare i ju med 5.1, trevligt!

• Medlem
  • Umeå
  • 2012-03-08 12:34

Jag uppdaterade min iPhone 4S till 5.1 utan problem via iTunes 10.5.3 och Snow Leopard (10.6.8)

Uppdaterat min 4S OTA utan några problem. Har inte märkt några skillnader i hur rapp telefonen känns, men jag har å andra sidan suttit i min ateljé under dagen och jobbat vid ljusbordet utan att använda telefonen jättemycket... Hur tycker ni som hunnit prova lite mer att batteriet känns efter uppdateringen?

• Medlem
  • Södertälje
  • 2012-03-08 12:59

Uppdaterat iPhone 4 OTA - den enda skillnaden jag faktiskt märkt ännu är förändringen av hur man kommer åt kameran från den låsta skärmen.

Uppdaterade i natt iPhone 4S och iPad och ATV och iTunes. Mycket spring och väntan blev det. Använde både OTA och via iTunes. Inga problem what so ever. Allt fungerar dessutom efteråt. Bara en sån sak....

Toktröttnade på att Apples uppdateringsserver inte ville svara.

Nu har jag laddat ned uppdateringen (IPSW-fil iPhone 4S) från en speglingslänk på MacRumors.
Installeringen är gjord, men de så kallade "operatörsinställningarna" uppdaterades inte eftersom jag inte får kontakt med uppdateringsservern.

Här är adressen till tråden som innehåller länken till IPSW-filen.

iOS 5.1 Mirrors? - MacRumors Forums

Direktlänk till IPSW-filerna för iOS 5.1 http://db.tt/zKSvFOM4

Senast redigerat 2012-03-08 13:49

Toktröttnade på att Apples uppdateringsserver inte ville svara.

Nu har jag laddat ned uppdateringen (IPSW-fil iPhone 4S) från en speglingslänk på MacRumors.
Installeringen är gjord, men de så kallade "operatörsinställningarna" uppdaterades inte eftersom jag inte får kontakt med uppdateringsservern.

Här är adressen till tråden som innehåller länken till IPSW-filen.

iOS 5.1 Mirrors? - MacRumors Forums

[ATTACH="CONFIG"]32333[/ATTACH]

Direktlänk till IPSW-filerna för iOS 5.1 Dropbox - iOS - Simplify your life

Testade länken på min iPad 2.

Är det bara att ladda hem vilken som helst av filerna som heter "iPad 2" eller? Har aldrig gjort det här förut så jag testade med en av dessa. Håller på att tankas hem nu as we speak.

Över 700 MB, ser jag. Varför är filen så stor?

Ursprungligen av Hatesong:

Testade länken på min iPad 2.

Din iPad 2 har säkert ett versionnummer precis som iPhone 4S kallas (4,1).

Din iPad 2 har säkert ett versionnummer precis som iPhone 4S kallas (4,1).

Vet du hur jag kan få reda på det?

Ursprungligen av Hatesong:

Vet du hur jag kan få reda på det?

Du kan välja iOS 5.1 för GSM (med plats för sim-kort) eller (endast WiFi).

Nu ger jag upp. Min telefon (iPhone 3GS) är alltid uppkopplad via Wi-Fi och vår Timecapsule här hemma, liksom min MacBook Pro. Uppdateringen fungerar inte, vare sig via telefonen och Wi-Fi direkt, eller via iTunes. Jag struntar alltså i uppdateringen. Hade dock varit roligt att få en lite rappare telefon, med iOS 5.01 blev den slö. Är mac-användare sedan 1987, och detta är verkligen en av få gånger då jag blivit besviken eller inte fått det att funka.

"Kontaktar iPhone-programupdateringsservern" är allt som händer vid uppdatering.
Hur länge vänta? Har försökt några timmar nu.
Överbelastad server några dagar?
Vågar inte ge mig på Jock Scotts alternativ.

Maxsignal i vila på GSM nu när 3G går att stänga av på iPhone 4S. Detta kommer att spara batteri!
Det konstiga är att 3G ligger på 2 pinnar i vila för att öka till max vid inkommande samtal.
Eller så är det inte så konstigt för den som begriper sig på telenätet.

Bevaka tråden