Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför fick iPad3 inte samma kamera som iPhone 4s?

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2012-03-08 06:27

Jag tycker vi kan skapa några trådar om vad man saknar med iPad3.

Min tanke är inte att klaga på iPaden som jag tycker i många avseenden väl motsvarar mina förväntningar. Men det finns fortfarande en del saker som jag undrar över.

Den första fråga är:
Varför fick inte iPad3 samma kamera som iPhone 4s med 8 megapixlar?

Jag är medveten om att större upplösning inte alltid är bättre. Men Apple borde väl ha fördel av att använda samma komponenter i flera olika produkter?

Kan det vara så att iPhones kamera inte är lika bra att filma med?

"next model".

Exakt. Apple måste ju ha något till nästa år.

Det jag tycker är intressant är Apples nya namnvall på baksideskameran.

iSight ... För oss äldre Mac användare var iSight chat kameran ... Som sedan döptes om FaceTime kameran.. Å nu får baksides kameran namnet som framsideskameran en gång hade..

Lite förvirrande för äldre användare men inte för nya...

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2012-03-08 08:43

Är det inte lite otympligt att fota med iPad kontra iPhone?

Kan det inte bara vara så enkelt att de resonerat att "varför lägga resurser på en kamera i iPad som ändå bara väldigt få kommer att använda fullt ut"?

Ursprungligen av jbygden:

Är det inte lite otympligt att fota med iPad kontra iPhone?

Kan det inte bara vara så enkelt att de resonerat att "varför lägga resurser på en kamera i iPad som ändå bara väldigt få kommer att använda fullt ut"?

den här snubben delar nog inte din åsikt ..

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2012-03-08 16:35
Ursprungligen av gotfredsen:

den här snubben delar nog inte din åsikt ..

Det är väl helt möjligt att han just där och då var väldigt glad att han hade sin iPad att fota med (och varit ännu gladare om den haft iPhone 4s-kameran) - men otymplig för ändamålet ser den ändå ut att vara...

De skulle lagt allt krut på frontkameran.

Ursprungligen av Chaosstar:

De skulle lagt allt krut på frontkameran.

instämmer ...

jag är mycket förvånad att Apple INTE introucerade FaceTime HD på dena iPad iom att den både har Retina skärm och 4G

Det är sjukt dåligt att inte Siri kom med. Det var den feature jag väntade mest på, tillsammans med retina.

Ursprungligen av Crash-Symphony:

Det är sjukt dåligt att inte Siri kom med. Det var den feature jag väntade mest på, tillsammans med retina.

Halva Siri kom ju med i form av dikteringsfunktionen.

Ursprungligen av MP:

Jag tycker vi kan skapa några trådar om vad man saknar med iPad3...

Är det verkligen nödvändigt att gödsla vårt forum med NÅGRA trådar? Räcker det inte med att samla alla ouppnådda önskningar i en tråd?

Sitter o ser videon från eventet nu o jag kan ju tycka att kameran är mindre intressant än övrigt, dessutom är Megapixel inte allt. Linsens kvalitet o CMOS sensorn har minst lika stor eller kanske större betydelse än en massa Megapixel.

Apple är inte kända för att upprepa sig. Den kameran som sitter i iPhone är "gammal" i Apples ögon o man stoppar inte in gamla grjor i nya produkter. Nästa iPhone lär få 10-12 Mpix o nästa iPad kanske får samma eller snäppet över...

  • Medlem
  • 2012-03-08 10:58

[QUOTE="Cogito ergo Mac;2057574"]Är det verkligen nödvändigt att gödsla vårt forum med NÅGRA trådar? Räcker det inte med att samla alla ouppnådda önskningar i en tråd?

Jag tycker att det blir så oerhört svårt att följa med trådar där ett antal olika spår behandlas samtidigt. Därför var min idé att ta och dela upp trådarna.

[QUOTE="MP;2057599"]

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Är det verkligen nödvändigt att gödsla vårt forum med NÅGRA trådar? Räcker det inte med att samla alla ouppnådda önskningar i en tråd?

Jag tycker att det blir så oerhört svårt att följa med trådar där ett antal olika spår behandlas samtidigt. Därför var min idé att ta och dela upp trådarna.

Fast det kommer ju inte bli så. Istället får du kanske tio trådar som korspollineras, tio trådar som administratörerna måste hålla koll på så inte diskussionen blir OT, vilket den lär bli så fort en annan brist än den avsedda diskuteras. Att lägga upp en tråd för varje grej känns väldigt baklänges. Dessutom har ju forumet en utmärkt funktion som låter dig såväl söka i trådar som prenumerera på dem

Det största problemet i sammanhanget är att det i praktiken inte finns några moderatorer längre, så vi har redan issues med en massa trådar som går in i varandra och rapporteringar som inte blir åtgärdade.

Ursprungligen av Capeman:

Det största problemet i sammanhanget är att det i praktiken inte finns några moderatorer längre, så vi har redan issues med en massa trådar som går in i varandra och rapporteringar som inte blir åtgärdade.

mao blir forumet gödslat...eller snarare övergödslat. Det sker dock viss moderering men den syns inte på samma sätt som tidigare

Avsaknaden av Siri kan vara en mjukvaru "issue" som fixas i iOS 6 för "The New iPad".

Ursprungligen av The Real Viking:

Avsaknaden av Siri kan vara en mjukvaru "issue" som fixas i iOS 6 för "The New iPad".

Nja, hade de velat lägga in Siri fullt ut i iPad hade det gått utmärkt redan med iPad 2.

Ursprungligen av pmarriott:

Nja, hade de velat lägga in Siri fullt ut i iPad hade det gått utmärkt redan med iPad 2.

Kanske saknar iPad 2 och The new iPad det speciella ljudchippet som finns i iPhone 4S? Men samma chip passar utmärkt till diktering!

Så jag har ingen bra förklaring. Enklaste är att kolla om den nya iPad har samma chip som iPhone 4S.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2012-03-08 16:39
Ursprungligen av The Real Viking:

Avsaknaden av Siri kan vara en mjukvaru "issue" som fixas i iOS 6 för "The New iPad".

Kanske är det så att trycket på Siri är så stort just nu med alla iPhone-användare så att de inte vågar släppa in alla iPad-användare också...

Senast redigerat 2012-03-08 18:15
Ursprungligen av lasselu:

Kanske är det så att trycket på Siri är så stort just nu med alla iPhone-användare så at de inte vågar släppa in alla iPad-användare också...

Din teori är fullt rimlig… det kan vara orsaken…

1
Bevaka tråden