Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bästa 4G operatör för iPad 3 i Sverige?

Tråden skapades och har fått 113 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Det tror jag faktiskt är ett misstag från Apple.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2012-03-09 14:46

Ganska säker på att dom satsar på nästa ipad troligen nästa år
om man ska tro på årlig uppdate som dom vill få fram tydligen.

Ursprungligen av Capeman:

Det tror jag faktiskt är ett misstag från Apple.

Håller med. De borde göra en EU-variant som stöder de 4G-nät som är vanligt förekommande här. Det skulle de vinna mycket på tror jag.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2012-03-09 14:44

Jo tror jag med.

Nu har dom fuckat up :-D. Europa och delar av Asien är ju dom riktiga bredbandsställena där medborgare sedan länge är vad vid det fetaste. USA är ju ett u-land för guds skull.
Nå - man glömmer så lätt och ofta att amerikanska företag - inklusive Apple - givetvis focuserar helt på hemtrakterna - vi utanför är bara i periferiet - en bisak - en rätt intressant och profitabel bisak - men...tja, en bisak. USA är hela världen och så finns det lite spinoff runtomkring...vilka behov och drömmar dom har i periferiet - de där vilda zonerna utanför med folk som har dåliga tänder och usel allmän hygien och saknar frihet och demokrati - är ointressant. Bara Kina kan få The Corporates att titta över gårdshäcken och ta en liten titt.

Blir det lika illa i nästa iPhone så hoppar jag över den modellen också. Antafligen blir det inget nytt för mig föränn äkta 4G är på plats. Några år.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2012-03-09 14:59

Det tar några år för att 4G ska finnas överallt och hamna på en vettig prisnivå
så jag tror dom har is i magen och fetar ut det dom kan först.

tycker bara det är så jävla tråkigt att Apple väljer att isolera sin målgrupp till Nordamerika. Det finns ju trogna Applekunder världen över, bl.a jag, som mer än gärna vill ta del av LTE hastigheten. Ungefär som med Siri. Känns nästan lite diskriminerande för att man inte är Amerikan (tack å lov för det). Jag hopaps, för en gångs skull, att kritiken sköljer över dom så hårt, att det skadar deras varumärke lite. Faktiskt.

Det spelar ingen roll för Apple - att en del i Europa är besvikna på radiodelen. Allmogen vet inte vad vi snackar om :-D. Nya iPad kommer att sälja som schmööör - även utanför USA. Fabrikerna kommer att gå varma. Det kommer att bli periodvisa leveransproblem - efterfrågan slår alla rekord. Etc, etc, etc.

Ursprungligen av Zimmerman:

Det spelar ingen roll för Apple - att en del i Europa är besvikna på radiodelen. Allmogen vet inte vad vi snackar om :-D. Nya iPad kommer att sälja som schmööör - även utanför USA. Fabrikerna kommer att gå varma. Det kommer att bli periodvisa leveransproblem - efterfrågan slår alla rekord. Etc, etc, etc.

Exakt. Jag tänker köpa den, vare sig jag kan köra 4G på den eller ej.

Kan man köra tethering med sin iPhone är det ju lika bra att köpa en WiFi-modell - skiljer väl en tusing i pris? Det skulle jag göra i alla fall.

Ursprungligen av Zimmerman:

Kan man köra tethering med sin iPhone är det ju lika bra att köpa en WiFi-modell - skiljer väl en tusing i pris? Det skulle jag göra i alla fall.

Nej, funkar inte för mig. Batteriet på min iPhone sörplar tomt på nolltid och jag vill inte hålla på att slå på/stänga av hotspot-funktionen. Plus att utan 4G får du ingen GPS på din iPad.

Hmmm...nja, då spricker det ju. Klart man ska ha GPS på en iPad - det är ju klotets bästa plotter på sjön :-D. (jaja...kanske inte för oceanseglatser )

Ursprungligen av pmarriott:

Plus att utan 4G får du ingen GPS på din iPad.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2012-03-09 16:38

Kunde ärligt talat inte bry mig mindre om 4G fungerar på iPad eller inte, sitter ute på Värmdö där det nätt och jämt fungerar med 3G så jag får ju vänta några år till ändå...om det någonsin kommer 4G ut hit...

  • Medlem
  • International user
  • 2012-03-09 17:00

Hursomhelst blir det väl en stor skillnade iom att man kan använda turbo 3G? Att gå från 7Mbit till 42Mbit märker man nog mer än skillnaden på 42Mbit och vad 4G ger?

Är det inte just det man INTE kan? Utanför USA? Är det inte just det som är kruxet?

Ursprungligen av -David-:

Hursomhelst blir det väl en stor skillnade iom att man kan använda turbo 3G? Att gå från 7Mbit till 42Mbit märker man nog mer än skillnaden på 42Mbit och vad 4G ger?

Ursprungligen av Zimmerman:

Är det inte just det man INTE kan? Utanför USA? Är det inte just det som är kruxet?

Nej, den nya paddan klarar turbo 3G och lite till.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-03-09 19:09
Ursprungligen av -David-:

Hursomhelst blir det väl en stor skillnade iom att man kan använda turbo 3G? Att gå från 7Mbit till 42Mbit märker man nog mer än skillnaden på 42Mbit och vad 4G ger?

Nja, 25-30 om du har tur
Tror ingen i Sverige satsat på DC-HSDPA

Ursprungligen av zappee:

Nja, 25-30 om du har tur
Tror ingen i Sverige satsat på DC-HSDPA

Tycker 32Mbit ser rätt OK ut på kartan:

Täckning

Vi får hoppas att operatörerna lägger lite mer krut på detta nät

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-09 17:12

Klart man kommer trilla dit och köpa den ändå, och man kommer vara jättenöjd, tills någon kommer dragande med senaste Samsung-plattan med LTE som funkar här, men nog kommer man att köpa den, jag oxå...

/magnus

Och så bekräftar nu Apple att det inte blir något 4G i Sverige
inget som stör mig då jag tänker köpa en med enbart Wi-Fi, men många blir nog besvikna

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-14 01:19

Meeen. Nu kanske jag är dum eller något men visst är iPad 3an 4G bakåtkompatibel. Så köper jag en i UK så kan jag använda den här?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-14 01:21

Svarar på min fråga själv. Ja det kan jag

  • Medlem
  • Västerås
  • 2012-05-07 19:55
Citat:

Telia och Tele2 delar 3G nät. varken GSM eller 4G-nät delas.

Tele2 och Telenor delar 4G/LTE nät i Sverige

Ursprungligen av paso:

Tele2 och Telenor delar 4G/LTE nät i Sverige

Det vet jag mycket väl om
Men tack för att du förtydligar. Förtydligande behövs alltid!

På Didaskalos lät det som om Telia och Tele2 delade nät på allt.

Bevaka tråden