Platsen för de där tankarna kring livet - det blir ju ändå aldrig som man tänkt sig, liksom... oftast blir det bättre än man trodde.
Kom och tänka på det som han dansken säger i reklamen; livet är inte antalet dagar man levt, det är de dagarna man minns.
Hur får man ut maximalt av sitt leverne då?
Så, fira själv är rätt kass, gör det till ngt som du kommer ihåg om 20 år med, eller på ålderdomshemmet.
Kommer du ihåg när vi köpte dricka, hade fest, alla garvade och drack ur kokosnötter och åt gryta.
Ju äldre jag bilr desto mer kommer jag tänka på att livet består av att vara glad, skratta, pippa, kärlek...
vakna på morgonen och hunden står i sängen och vinkar och väntar otåligt....
Somna brevid den man älskar.
Skratta ihop med vänner, jobbarkompisar och folk man tycker om.
Lev, gör ngt nytt, gör något du ALDRIG gjort förut;
Ta MC-kort (en toppengrej som jag enbart ångade att jag inte gjorde INNAN jag vart 26)
Lär dig hoppa fallskärm
Ta dykarcert och åk till röda havet. Köp dig en kamera.
Ta den andra vägen hem, den långa.
Gå med i nån förening. Är du "vetenskapsman" - gå på poesiafton.
Är du "poet" - besök ett observatorie.
Lär dig italienska, franska eller vafan du vill. Lär dig spela gitarr
Säg till någon främling som sitter och ser sur ut "Är man så vacker som du så skall man le lite oftare".
Prata med någon trevlig människa på vagnen.
Nästa alkis som kommer fram och vill ha några spänn - ge honom en tjuga, vad han gör med den efter han fått den skall du skita i.
Hjälp någon, utan motprestation.
En del tycker meningen med livet är att avla fram ungar. Jag har inga alls, kan inte påstå att jag lever ett fattigare liv än någon annan.
Kruxet är väl i dagens enorma utbud att hitta det som gör en till en hel människa; idag är det så fördomsfritt (nåja) att man kan rikta in sig på vad som helst. Hitta det du kan vill och tycker om - sen, KÖR!
Tråden kan handla om vad som helst. Negativism, håneri, gnällrövar och bittertomtar kommer lyftas ut.
Kom ihåg, en dag skall vi bli stjärnfarare - vad blir ditt bidrag till resan?