Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Funderar på att köpa en MBA.
Vill dock kunna köra med en extern skärm ( eller projektor) och en externt Thunderbolt-hårddisk samtidigt.
Går det? I så fall hur?
Japp det fungerar. Dock enbart en skärm på Air:en.
Du ansluter t ex Apples Thunderbolt-skärm och till den ansluter du din Thunderbolt-disk. Om du däremot ansluter en skärm som inte har Thunderbolt kan du givetvis inte använda en Thunderbolt-disk samtidigt.
Vi pratar om thunderbolt nu va? Av egen erfarenhet så kan jag meddela att det inte går att kedjekoppla en TB-skärm till en MDP -> HMDI-skärm.
Däremot har man ju FW800 port på TB-särmen om man inte vill köpa en TB-disk för svindyra pengar.
Vi pratar om thunderbolt nu va? Av egen erfarenhet så kan jag meddela att det inte går att kedjekoppla en TB-skärm till en MDP -> HMDI-skärm.
Däremot har man ju FW800 port på TB-särmen om man inte vill köpa en TB-disk för svindyra pengar.
Hm ja men just den här sidodiskussionen handlade om huruvida en TB-försedd extern hårddisk med två TB-portar kan skicka vidare bildsignal i "äldre format" till en icke-TB-försedd skärm. Eller missförstår jag dig?
Hm ja men just den här sidodiskussionen handlade om huruvida en TB-försedd extern hårddisk med två TB-portar kan skicka vidare bildsignal i "äldre format" till en icke-TB-försedd skärm. Eller missförstår jag dig?