Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur skrämma upp OS 8.0 till 8.6?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Jag skulle hjälpa en datorfobisk kamrat att koppla in bredband i hans gamla G3:a som bara samlat damm genom åren. Installations-CD.n från UPC kräver OS 8.6 - G3:an har 8.0. Vad är nästa steg efter 8.0 och var hittar man sådant? En OS 8.5 som jag lånade av en annan kompis fungerade bara på Imac.
En 8.6-uppgradering jag själv hade laddat ner ville ha 8.5 för att gå igång. Och jag som skulle fixa och glänsa...
Kan någon hjälpa till?

• Medlem
  • Malmö
  • 2003-06-29 16:34

För att kunna installera 8.6 måste du skaffa 8.5 och det finns tyvärr inte att ladda hem gratis. När du väl skaffat (köpt begagnat?) 8.5 är det bara att uppdatera till 8.6 gratis hos apple.com.

Har du verkligen testat din polares installations-cd (den som bara funkade till iMac)? Ibland fungerar de trots allt.

• Medlem
  • 2003-06-29 17:38

Testade du med 8.5 skivan på G3:an?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-30 08:13

Strunta i CD:n å konfigurera manuellt...

Troligen ställer du in TCP/IP att få sin IP-adress via DHCP

Tuta å kör...

För övrigt fann jag dessa systemkrav på UPC.s supportsidor :

Systemkrav Mac

Minimum Rekommenderat

processor Power PC 133 MHz G3 eller högre
operativsystem Mac OS 8.6 Mac OS 8.6
internminne 32 mb RAM 64 mb RAM eller mer
hårddisk 80 mb ledigt utrymme 80 mb ledigt utrymme

Citat:

Skrevs ursprungligen av stefan ingemar

Hej! Jag skulle hjälpa en datorfobisk kamrat att koppla in bredband i hans gamla G3:a som bara samlat damm genom åren. Installations-CD.n från UPC kräver OS 8.6 - G3:an har 8.0. Vad är nästa steg efter 8.0 och var hittar man sådant? En OS 8.5 som jag lånade av en annan kompis fungerade bara på Imac.
En 8.6-uppgradering jag själv hade laddat ner ville ha 8.5 för att gå igång. Och jag som skulle fixa och glänsa...
Kan någon hjälpa till?

Minns jag rätt så går det att installera ändå. Man får kopiera över hela CD'n till HD'n. Sen så är det en fil som anger ID. Den ska man kasta och ersätta med.... Uh nu mionns jag inte mer men informationen går att hitta på Macfixit. (Det var ett tag sen jag bökade med detta):eek:

1
Bevaka tråden