Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fastbränning

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-03-10 21:32

Någon annan som upplever detta fenomen på sin iPad 2? Har surfat runt på Safari ett tag och sen syns fortfarande adressrutan etc. svagt inbränt när man byter till hemskärmen. Trodde inte jag skulle behöva uppleva plasma-TV syndrom på min iPad. Är det något som är fel eller får man finna sig i det?

Aldrig någonsin varit med om, låter som det är fel på den, eller så ser du fel.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-03-10 21:36

Ser fel vet jag att jag inte gör i alla fall. Har nog noterat det några gånger förut men eftersom det försvinner så har jag aldrig riktigt reflekterat över det men det kännsju rent spontant som om det är något som är fel.

Ursprungligen av keptang:

Aldrig någonsin varit med om, låter som det är fel på den, eller så ser du fel.

Ja det låter knas helt klart, har aldrig sett det på iPads jag använt/använder.

Låter trasigt. Har aldrig sett det på en iPad.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-03-10 22:19

Syns kanske lite dåligt men kolla ovanför iBooks-ikonen så ser ni Google-sökrutan från Safari.

Jag har det på min iPad 2. Det försvinner dock efter ett par minuter.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-03-10 22:24

keptang; Nej, syns kanske bättre när man granskar bilden på en dator. Sen är det ju svårt att fånga sådant med en iPhone 4-kamera också.

Lite dåligt? Jag ser ingenting där. Men så kollar jag på en iPad iofs, inte världens bästa skärm för att återge färger/kontrast.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-03-10 22:23

Vafan, satt och försökte ladda upp bild från min Photobucket och fattar inte hur min bil lyckades komma med. Kan ju inte få bort den heller, haha.

pmarriott; Det irriterar dig inte? När jag blir medveten om brister kan de störa skiten ur mig.

Ursprungligen av CEk:

Vafan, satt och försökte ladda upp bild från min Photobucket och fattar inte hur min bil lyckades komma med. Kan ju inte få bort den heller, haha.

pmarriott; Det irriterar dig inte? När jag blir medveten om brister kan de störa skiten ur mig.

Jag ska ju köpa ny om ett par veckor. Kunde inte bry mig mindre, faktiskt.

Ser att du har dålig batterikapacitet (6%). Kan det ha något med det att göra?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-03-11 10:23

Nej, det är samma när jag har full kapacitet.

Ursprungligen av fadrian.w:

Ser att du har dålig batterikapacitet (6%). Kan det ha något med det att göra?

Jag är precis som dig, när jag fick reda på att Wordfeud "bränner" skärmen på alla AMOLED skärmar, så slutade jag omedelbart med spelet. Men på AMOLED skärmar kan man inte heller "tvätta" bort inbränningen, men på iPad's skärmar ska man väl kunna, testa att ladda ner något program som kör en helt vit bakrund och dra upp till max ljudnivå, så kommer du se att det kommer gå bort.

Som sagt, det räcker för mig att köra någon annan applikation under några minuter så försvinner det för mig. Behöver inte konstra med något.

Bara för att påpeka det uppenbara så är det inte fastbränning i egentlig mening, det kräver ju att bilden bränner fast. Kvardröjande skuggbilder får man i varierande grad på alla IPS-skärmar, men de försvinner.

Själv kan jag se Safaris adressfält mot mörka bakgrunder när jag har haft igång det länge. Försvinner på en minut eller så. Liknande på min iMac också, fast svagare. Kunde man göra en panel helt utan skuggbilder vore det såklart bra, men det är inget jag besväras av.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-11 23:00

Jag har aldrig märkt av det på min iPad. Kan du ta en skärmdump nästa gång det händer och ladda upp, då blir det lättare att se.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-03-12 08:31

Kan bli aningens svårt men om du verkligen vill så kan jag försöka.

Ursprungligen av stile:

Jag har aldrig märkt av det på min iPad. Kan du ta en skärmdump nästa gång det händer och ladda upp, då blir det lättare att se.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2012-03-12 08:03

Jomen det var väl jättelistigt... en skärmdump? Av en inbränd bild? Tänk om va

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-12 10:37

Jag avgår Ibland går det lite för snabbt.

1
Bevaka tråden