Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 3GS Startar om sig själv flera ggr/minut

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vara
  • 2012-02-29 19:00

Hallå folket!

Har försökt leta mig igenom tidigare forum-trådar men har inte hittat någon som stämde överens med mitt fenomen.

Min 30 Månaders gamla iPhone 3GS, Funkat klockrent hittills, har idag börjat med ett nytt beteende.

Den startar om sig själv flera gånger/minut utan att den berörs.
Jag har provat Restart, Reset, Laddning samtidigt ifall batteriet gett sig men ingen lycka.

Någon som är lika frustrerad som mig?
Eller kanske någon som tror sig veta lösningen?

Hoppas ni hängde med beskrivningen, säg annars till så kompletterar jag!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-02-29 19:59

Startar den om även när den är kopplad till datorn/iTunes?
Vid alla problem ska man testa några saker. Restart och Reset har du redan gjort. Gör en Återställning och lägg tillbaka backupen. Hjälper inte det, göt en Återställning utan att lägga tillbaka backupen.

  • Medlem
  • Vara
  • 2012-02-29 20:02
Ursprungligen av kenjon:

Startar den om även när den är kopplad till datorn/iTunes?
Vid alla problem ska man testa några saker. Restart och Reset har du redan gjort. Gör en Återställning och lägg tillbaka backupen. Hjälper inte det, göt en Återställning utan att lägga tillbaka backupen.

Har inte testat med iTunes men den stänger av sig efter ca 30 sekunder så jag vet inte om man hinner det.
Så jag hinner varken synka via iCloud eller iTunes trådlöst så via kabel till datorn vet jag inte heller..

Kan du aktivera Wi-Fi under inställningar eller är den grå ?

  • Medlem
  • Vara
  • 2012-03-11 19:35
Ursprungligen av disktant:

Kan du aktivera Wi-Fi under inställningar eller är den grå ?

Inga problem att sätta på Wi-Fi

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-03 21:54

Jag vaknar kanske för sent men är det inte ett hårdvarufel så sätt den i DFU och återställ

  • Medlem
  • Vara
  • 2012-03-11 19:35
Ursprungligen av FreddeB:

Jag vaknar kanske för sent men är det inte ett hårdvarufel så sätt den i DFU och återställ

ingen fara!

Problemet är att den oavsett vad man gör, oavsett om man laddar eller inte så startar den om, 2 minuter har man den vid liv om man har tur

Februari gjorde jag detta inlägg då den gjorde detta första gången, Idag är det den 11 Mars och andra gången den gör så här..

Knepigt

  • Medlem
  • Vara
  • 2012-03-12 15:55

Uppdaterar med mer beteende:

Lämnade iPhonen avstängd med laddning under natten, dagen efter funkade den bra men helt plötsligt började den starta om sig igen.

Provade sedan med att ta ur SIM-kortet och nu, 4 timmar efter, är den fortfarande igång utan problem!
Provade nyss att sätta i SIM-kortet och koppla upp mot Telianätet då som vanligt och trodde det gick, efter ca 3 minuter startade den om sig som tidigare.

Vad är detta?

  • Medlem
  • 2012-03-12 16:47
Ursprungligen av P-W:

Uppdaterar med mer beteende:

Lämnade iPhonen avstängd med laddning under natten, dagen efter funkade den bra men helt plötsligt började den starta om sig igen.

Provade sedan med att ta ur SIM-kortet och nu, 4 timmar efter, är den fortfarande igång utan problem!
Provade nyss att sätta i SIM-kortet och koppla upp mot Telianätet då som vanligt och trodde det gick, efter ca 3 minuter startade den om sig som tidigare.

Vad är detta?

Jag gav bort min gamla 3gs som funkat klockrent för mig, till min mamma och hon har samma problem som dig. Utan simkort funkar den kanon (ja förutom att man inte kan ringa då) Jag tänkte prova att beställa ett nytt simkort till henne och se om det hjälper.

  • Medlem
  • Vara
  • 2012-03-12 17:18
Ursprungligen av FreddeB:

Du måste naturligtvis kunna lita på att telefonen fungerar när du behöver den som bäst - mitt råd är att skrota den

Bedrövligt när det är 5 månader kvar till iPhone 5an..
Du tror inte det går att lösa då?
Reparation? För dyrt/Onödigt?

Ursprungligen av Spata:

Jag gav bort min gamla 3gs som funkat klockrent för mig, till min mamma och hon har samma problem som dig. Utan simkort funkar den kanon (ja förutom att man inte kan ringa då) Jag tänkte prova att beställa ett nytt simkort till henne och se om det hjälper.

Jasså, där ser man.
Du får mer än gärna höra av dig hur det går så får vi hålla tummarna att vi alla tar oss igenom denna ohållbara sits!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-12 16:39

Du måste naturligtvis kunna lita på att telefonen fungerar när du behöver den som bäst - mitt råd är att skrota den

Dåligt batteri kan ge fenomenet att telefonen startar om (även fast det visar 100% laddat)
men då brukar man även ha basebandproblem, ingen Wifi m.m

  • Medlem
  • Vara
  • 2012-03-12 17:33
Ursprungligen av disktant:

Dåligt batteri kan ge fenomenet att telefonen startar om (även fast det visar 100% laddat)
men då brukar man även ha basebandproblem, ingen Wifi m.m

Wi-Fi och allt annat "Offline" från mobilnätet funkar utan problem vad jag kunnat se

1
Bevaka tråden