Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny MBA eller?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2012-03-12 21:34

Sitter och funderar på en uppgradering av min Macbook 2005, valet ligger klart på en MBA 13".

Dock så ställer jag mig frågandes om 128GB mot 256GB. Funkar det att köpa en lös 256GB disk och sen byta ut ifall man köper den med 128GB? På så sätt får man ju över en 128GB till annat..

Sen ligger ju alltid frågan om när en nyare version av MBA kommer, men min fråga då är vad som kan göra skillnaden på den nya versionen värd att vänta på förutom prestanda. Där klarar jag mig nog på det mesta, den jag har nu känns visserligen lite slö på senare dagar.

Vad tror ni?

Nej, det sitter flashkretsar i MBA, inte hårddiskar. Dessa kan inte bytas ut.

Ny version innebär inga drastiska förändringar som jag ser det. Senaste versionen (Mid 2011) fick tangentbordsbelysning, Thunderbolt och Core i5. Lite snabbare kommer en eventuell ny version att vara, men inget omvälvande kommer, tror inte jag i alla fall.

• Medlem
  • Skellefteå
  • 2012-03-12 22:00

Ok, då förstår jag..

Nej jag kan inte heller se hur det ska kunna komma nåt som verkligen gör skillnad för mig.. Jag beställer en MBA!

Ursprungligen av Mieron:

Ok, då förstår jag..

Nej jag kan inte heller se hur det ska kunna komma nåt som verkligen gör skillnad för mig.. Jag beställer en MBA!

Skulle vara retina då, men det kanske ligger längre fram i tiden?

• Medlem
  • International user
  • 2012-03-12 22:57

Som vanligt i dessa trådar, det är omöjligt att veta vad som kommer komma. Behöver du en nu, köp, behöver du inte den nu, köp inte

• Medlem
  • Sandviken
  • 2012-03-12 23:02

Det blir väl USB 3.0 i den nya, det kan ju vara bra om man vill ha en extern HDD, så det går lite fortare att föra över data och inte vill lägga ut en förmögenhet på thunderbolt-enheter...

• Medlem
  • Göteborg
  • 2012-03-13 19:02

Ett lite vassare grafikkort är ju välkommet i en ny modell.

Mitt gamla geforce 320M i min MBA 13 tums år 2010, är ju snabbare är nya intel 3000 som sitter i MBA år 2011.

Det är dåligt av Apple .

1
Bevaka tråden