- Drakfot
- Medlem ●
- Hillared
John Miles ≈ Rebel (vinylalbum) samt smuttar på lite rom...
Damien Jurado - So On, Nevada
So On, Nevada by Damien Jurado on Spotify
Jag lyssnade på Radio Ultimae genom iTunes men det verkar som servern kraschade så det fick bli Space Station Soma (Soma FM) istället vilket inte är samma sak
För att få lite variantion tänkte jag köra temadagar i lurarna framöver. En för mig relativt ny eller olyssnad artists/grupps samlade studioalbum i en spellista som spelas kronologiskt från morgon till kväll.
Vi börjar med Mastodon, en grupp jag i princip inte hört en låt av tidigare. De rör sig dessutom mellan genrer som jag både uppskattar och har lite svårt för...
Mastodons studioalbum i min spellista.
Mastodon
Michael Bublé på Spotify
Bra musik att jobba till. Ska dessutom på Bublé-konsert på Globen om drygt en månad
UK Subs, Dickies, Vibrators, Damned och MC5. På *riktigt* hög volym. Försöker fortfarande få bort Ranelids bräkande i Melodifestivalen ur skallen...
Ahh.. Spisade "Incredible shrinking Dickies" på vinylen häromdagen! Inte alls dumt:)
#NowPlaying Orpheus Chamber Orchestra – Mozart: Clarinet Concerto in A, K.622 - 1. Allegro - Cadenza by Charles Neidich on #Spotify
Mozart: Clarinet Concerto in A, K.622 - 1. Allegro - Cadenza by Charles Neidich by Orpheus Chamber Orchestra and Charles Neidich on Spotify
En låt så vacker att tårar faller…
<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/8VvB_UmmIzk?rel=..." frameborder="0" allowfullscreen=""></iframe>
Oj.. Inte alls vad jag brukar lyssna på men jäklar vad vackert!
Jag vet att det egentligen inte säger någonting, men där har du mitt absoluta favoritband! Alltid glädjande att se att folk lyssnar på dem. (Kan även nämna att nytt album kommer släppas någon gång nu i vår.)
Fick bli att lyssna på den här bara för det. Dokumentärfilmen som just detta framträdande är hämtat ifrån – Heima – rekommenderas starkt.
Jag vet att det egentligen inte säger någonting, men där har du mitt absoluta favoritband! Alltid glädjande att se att folk lyssnar på dem. (Kan även nämna att nytt album kommer släppas någon gång nu i vår.)
Fick bli att lyssna på den här bara för det. Dokumentärfilmen som just detta framträdande är hämtat ifrån – Heima – rekommenderas starkt.
Heima är helt underbar. Filmen är en fröjd för öron och ögon.
Jag kommer eventuellt se Sigur Ros live i Berlin i sommar om allt går enligt planerna.