Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sparrow för iPhone är här! Första intrycket.

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sparrow för iPhone är här!

Jag har sedan länge kört Sparrow på min Mac och varit fantastiskt nöjd. Det var med stor glädje jag upptäckte att det var en iPhone-klient på gång också. Nu är den här!

Mitt första intryck är överväldigande positiv. Appen gör precis det den ska. Är smart och rolig, precis som Mac-varianten. Dessutom snygg, rapp och genomtänkt.

Men...

... tydligen saknas något så grundläggande som Push-funktionalitet. Enligt utvecklaren en begränsning som primärt ligger hos Apple genom någon regel om "'duplicating a native functionality". Utvecklaren uppger att de jobbar på en i Apples ögon godkänd lösning för Push.

Push eller inte... jag rekommenderar starkt Sparrow for iPhone. Nu är det kul att skicka mejl igen

Intressant. Jag har hört om den tidigare. Får se om jag ska prova den.

Ser ut som en kopia av Facebook för iPhone.

Ursprungligen av keptang:

Ser ut som en kopia av Facebook för iPhone.

Aj aj, Facebook har lagt beslag på den blå färgen...

Ursprungligen av Adrian B:

Aj aj, Facebook har lagt beslag på den blå färgen...

Vad har färgen med saken att göra? Den enda som nämnt det är du.

Jag tyckte bara det var väldigt likt, men det kanske inte du tycker?
[ATTACH="CONFIG"]32461[/ATTACH]

Jag tyckte bara det var väldigt likt, men det kanske inte du tycker?
[ATTACH="CONFIG"]32461[/ATTACH]

Visst är det stora likheter. Inget snack om det.

Men det är inget som jag i vart fall ser som något negativt. Det funkar. Det är snyggt. Praktiskt. Det är inget fel i att hänga på ett fungerande koncept. Skillnaden är iofs att Sparrow faktiskt fungerar snabbt och smidigt. Facebook-appen tycker jag är seg och jobbig.

Ursprungligen av iTiger:

Visst är det stora likheter. Inget snack om det.

Men det är inget som jag i vart fall ser som något negativt. Det funkar. Det är snyggt. Praktiskt. Det är inget fel i att hänga på ett fungerande koncept. Skillnaden är iofs att Sparrow faktiskt fungerar snabbt och smidigt. Facebook-appen tycker jag är seg och jobbig.

Håller med, har inte sagt att det är negativt.
Kör den själv.

Bara skämtade lite, utifrån att både Facebook och Sparrow kör med blått sidhuvud.

Jävligt synd det här med push-problematiken...

Det är själva fan att Apple ska vara så besvärliga ibland.

Ursprungligen av iTiger:

Jävligt synd det här med push-problematiken...

Det är själva fan att Apple ska vara så besvärliga ibland.

Push kommer inte hjälpa så mycket då man ändå inte kan välja egen default-mail.app.

Största problemet (förutom avsaknaden av push) är att den saknar ett landskapsläge. Jag skriver mina flesta mejl med telefonen i liggande läge.

Annars så var den ganska smidig

• Medlem
  • International user
  • 2012-03-16 12:11

Landskapsläge är i alla fall på gång. Längst ner i informationen om programmet står det:

Coming in future versions
- Localization
- Landscape mode
- Built-in browser
- Send and Archive
- Only show specific label/folder

Jag kör den och tycker också att den är snygg, men det finns en del brister också...
* inget stöd för POP
* push fungerar inte (fast här kan man fuska med hjälp av boxcar, Add Push Notifications To Sparrow For iPhone Using BoxCar [How-To] | Cult of Mac )
* man kan inte skriva mail i landskap-läge (allvarligaste bristen i mitt tycke, men det kommer nog att rättas till i kommande versioner)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-21 15:50

Ett bra alternativ till standardappen, dock hade jag önskat mig en Universal app direkt samt möjlighet att importera existerande konton direkt från Mail.app, t.ex. komplexa Exchangekonton men jag kan inte få allt och Apple tillåter säkerligen inte mycket av detta

• Medlem
  • Hillared
  • 2012-03-21 16:31

Kör den med och gillar den. Saknar dock push, men som ovan nämnts så vet man varför det inte fungerar osv.

• Medlem
  • Partille
  • 2012-03-23 19:29

Gillar den, känns dock lite seg när den ska hämta mail från server. Kör Boxcar för att få push, funkar helt OK.

• Medlem
  • International user
  • 2012-04-05 19:35

What’s up on Push?

Thanks to your amazing support, we feel confident that Apple might revise its position on the Push API. We’ll submit a first version of Sparrow 1.2 including it. This might delay Sparrow 1.2 validation but we’re already working with some partners to include Push in future versions of Sparrow without needing Apple clearance.

Push is coming. With or without Apple.

1
Bevaka tråden