- Capeman
- Medlem ●
- Malmö
Kära skåningar,
Det verkar som om det var tre (!) år sedan det var någon slags MacPub i Malmö senast! Det måste bli ändring på det nu, eller hur? Våren och den nya iPad är på väg hit - klart vi ska ta en öl och vara nördiga, eller vad säger ni?
Hur ser det ut för er framöver? Vad passar er? Som student kan jag NÄSTAN när som helst.
Hahaha ni får väl ha en egen MacPub! Nä men skämt åsido, vill de flesta ha MacPuben i Lund så har vi väl det, men gissar lite försiktigt att intresset kanske är större för att ha den här...
Eller kör vi MacPub i Köpenhamn helt enkelt!
Jag får nog fortfarande ge Lund kunskapsstadsepitetet. Malmö högskola tillhör inte direkt toppskiktet enligt min egen erfarenhet. Särskilt inte i konkurrens med Lunds universitet. Däremot arbetarstad vet jag inte om Malmö känns som längre. Snarare någon slags karriärstad. Utanför Möllan och miljonprojekten då.
Anyway, MacPub var det ja. Ska du med, johan_fbg?
Jag bor både i Wien och Malmö så för mig beror det på datum och tid. Nästa vecka är jag i Malmö tisdag kväll (landar på CPH 20:40), torsdag kväll och fredag em/kväll (lyfter från CPH 21:25).
Ett förslag är att träffas på fredagen vid 18 och se om någon lyckats få med sig en iPad?
Det tycker jag låter alldeles utmärkt!
Ett första förslag är alltså fredagen den 23:e mars kl 18!
Har vi några som hugger på det?
Extremt dåligt eftersom jag är i en bil på väg söderut från Olso större delen av dagen och kvällen.
Tja, finns ju en uppsjö av platser, tänkte se om det fanns intresse först innan man bestämde det. Sist (innan jag flyttade hit) tror jag ni var på Nya Tröls vid Karlskronaplan. Det är ju ett rätt mysigt ställe. Ett annat ställe som kanske funkar för en sån här grej är Bishop's vid Gustaf. Sen finns det ju ett gäng ställen runt Lilla Torg förstås.
Några speciella önskemål?
Tja, finns ju en uppsjö av platser, tänkte se om det fanns intresse först innan man bestämde det. Sist (innan jag flyttade hit) tror jag ni var på Nya Tröls vid Karlskronaplan. Det är ju ett rätt mysigt ställe. Ett annat ställe som kanske funkar för en sån här grej är Bishop's vid Gustaf. Sen finns det ju ett gäng ställen runt Lilla Torg förstås.
Några speciella önskemål?
Jag skulle vilja föreslå Drum Bar på Lilla Torg, riktigt mysigt ställe om man ville käka också. Deras Haggis är fantastisk, för att inte tala om deras fläsklägg
Vad tror ni, hade det kunnat funka för en sådan här grej?
Tips: stället skall vara dåligt besökt, då gillas man mest av personalen Är det trångt och mycket folk kan det bli svårt om man är ett gäng på 10 pers som dessutom sliter upp datorer, telefoner, ipaddar och gud vet allt på bordet
Vi var ju förr på Zorba på Bergsgatan, men de är ju borta sen lääääänge, sen var vi på nått ställe vid Triangeln... um.. La Barca tror jag det hette. När jag sen slutade jobba med det där så flyttade det till Karlskronaplan.
Det hade ju varit lite kul att försöka få tag på det gamla "järngänget", vi som satt där varannan vecka och nördade oss för sisådär 10-12 år sen
Jag tror de flesta är kvar här någonstans.
"MacBettan" (har jag koll på), "ohennig" (har jag koll på) "JohanKman" (har jag koll på), "Nillon" såg jag göra inlägg nyligen och han är tydligen kvar i krokarna och sen är det "ciryon" som jag ibland ser blinka till på iChat, men mer vet jag inte.
Tips: stället skall vara dåligt besökt, då gillas man mest av personalen Är det trångt och mycket folk kan det bli svårt om man är ett gäng på 10 pers som dessutom sliter upp datorer, telefoner, ipaddar och gud vet allt på bordet
Jag tänkte på detta också, vi kanske skulle ta det på O'learys på Malmö Stadion?