Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kommer du att skaffa nya Apple-TVn?

Tråden skapades och har fått 67 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Kanske skulle passa på att köpa nya ATV när jag byter upp iPaden, tror ni det kommer att komma några kul funktioner ihop med iPad?
Tänker på spel där iPaden kan vara handkontroll och spel bilden hamnar på tvn. Kanske redan finns??

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-03-14 21:46

Det kom i samband med iPad 2.

Jag ska äntligen ta tag i saken och köpa en tvåa nu när det har kommit en ny. Min projektor har bara 720p och jag har inte några planer på att byta ut den inom de närmsta åren så 1080p är överflödigt för mig.

Det lutar nog åt att jag kommer att köpa en ny ATV. Sålde min ATV 2 då jag tyckte att menysystemet skalade dåligt på min 50" full-HD, plus att min Mac mini löste jobbet bättre. Minin såldes när den kändes för gammal, och nu står jag utan HTPC eller liknande och jag ska ge den en chans till. Nu har jag en iPad också, vore kul att testa AirPlay lite mer. Har dessutom fått oväntad inkomst, så det kommer nog att gå ihop det här!

Vill bara påpeka att det nya interfacet och uppdatering suger en del. Att Netflix och alla andra symboler ligger och flyter i botten ser otroligt rörigt ut, de borde lagts in under en internet-flik liksom förr. Jag upplever dessutom att ATV:n måste omstartas för att få förbindelse till internet om förbindelsen inte finns när enheten startas (tex. om man sätter på ATV och router samtidigt) samt att åtkomst till Netflix har blivit långsammare.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-03-15 19:46

Jag vet inte om CPU'n är så mycket mer kraftfull. Det är en A5, inte en A5X som i nya iPad. Dessutom är det inte samma A5 som i iPad 2 och iPhone 4S som är dual core, denna i nya ATV är endast single core.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2012-03-16 06:51

Yes, då var min Atv3 beställd

Sitter och tittar på beställknappen nu..

Min också beställd.

Ska beställa en om ett par veckor. Får ta den nya iPaden på den här månaden.

  • Medlem
  • Hjo
  • 2012-03-16 08:54

Beställd, dottern tar den gamla...:)

Beställd, lätt som jag kunde få den innan nästa fredag. Var tydligen på väg in redan nu.

Ursprungligen av andlin76:

Beställd, lätt som jag kunde få den innan nästa fredag. Var tydligen på väg in redan nu.

Finns att hämta NU!!

Jippi!

Ursprungligen av andlin76:

Finns att hämta NU!!

Jippi!

Vart någonstans?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-16 14:47

Ni som köper en testa gärna ett gäng 1080p filmer och se vad den säger.

Någon som vet vilka format den tar stock?

/R

Ursprungligen av robber:

Någon som vet vilka format den tar stock?

h.264 som .mp4, .m4v eller .mov, d.v.s. de videoformat som iTunes kan importera.

MacForum i Göteborg

Har den i min hand.

Ursprungligen av andlin76:

MacForum i Göteborg

Har den i min hand.

Häpp! Beställningen hos Apple avbokad, drar till affären och hämtar en.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-16 15:05
Ursprungligen av Capeman:

Häpp! Beställningen hos Apple avbokad, drar till affären och hämtar en.

Klockrent, hängivet

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2012-03-16 16:49
Ursprungligen av andlin76:

MacForum i Göteborg

Har den i min hand.

GAAAH, kunde jag inte läst det lite tidigare.
Undrar om de har kvar imorgon.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-16 15:00

Nu har den även dykt upp i några av Macotekets butiker.

Vad gör man inte... Sitter på bussen nu. Apples leveranstid var ju en hel vecka... Trodde inte någon butik skulle ha dem så lång tid innan.

Ursprungligen av Capeman:

Vad gör man inte... Sitter på bussen nu. Apples leveranstid var ju en hel vecka... Trodde inte någon butik skulle ha dem så lång tid innan.

Själv kastade jag mig ut i fredags trafiken. Hoppas att du får tag i en!

Btw, kl 07 öppnar de nästa fredag för iPad släppet. Du kan lämna intresse anmälan nu.

Ursprungligen av andlin76:

Själv kastade jag mig ut i fredags trafiken. Hoppas att du får tag i en!

Btw, kl 07 öppnar de nästa fredag för iPad släppet. Du kan lämna intresse anmälan nu.

Tack, men jag bor i Malmö. Fick tag i en på mstore!

Ursprungligen av Json_81:
Ursprungligen av andlin76:

MacForum i Göteborg

Har den i min hand.

GAAAH, kunde jag inte läst det lite tidigare.
Undrar om de har kvar imorgon.

Det är inte direkt den mest heta produkten hos Apple, så det tror jag säkert. Annars kan du du alltid kolla laget saldo på MacForums sida.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2012-03-16 23:27

Själv kör jag vidare med min htpc med xbmc på, den spelar upp alla format och klarar även AirPlay ....

Fick polaren från USA att köpa med sig en, värt att vänta några dagar och spara typ 250spänn. Nu är det bara att börja koda om sina 1080P-filmer så att itunes kan streama de.... Samt vänta på Jailbreak!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-03-17 13:35
Ursprungligen av PeeMaN:

Fick polaren från USA att köpa med sig en, värt att vänta några dagar och spara typ 250spänn. Nu är det bara att börja koda om sina 1080P-filmer så att itunes kan streama de.... Samt vänta på Jailbreak!

iFlicks.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2012-05-03 20:33
Ursprungligen av PeeMaN:

Fick polaren från USA att köpa med sig en, värt att vänta några dagar och spara typ 250spänn.

Fick min häromveckan, inköpt av en polare som var på jobb i Texas. Jag kanske borde ha läst specarna innan jag beställde, då det krävs platt-tv.... Är jag den ende med tjock-tv nuförtiden?

  • Avstängd
  • 2012-05-04 07:45
Ursprungligen av MacJake:

Fick min häromveckan, inköpt av en polare som var på jobb i Texas. Jag kanske borde ha läst specarna innan jag beställde, då det krävs platt-tv.... Är jag den ende med tjock-tv nuförtiden?

Vilket museum bor du på?

Bevaka tråden