Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lägga till mail i Ical

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-03-16 10:32

Hej vänner.
Satt och skissade lite på att jag så ofta skulle vilja ha tag i mitt mail som behandlar en spelning eller liknande en viss datum, skulle vilja kunna lägga till mailet i Ical, testat på massa sätt men kommer inte vidare, någon av er alla som har koll???
Tack
Lasse

Jag tror inte det finns något sätt att tagga mail till en händelse i iCal.

Jag lekte lite snabbt och kom fram till att man kan dra mail och iCal-händelser till en anteckning i Evernote. Vet inte om det är till någon hjälp men då har du iaf mailen och händelsen sökbara tillsammans i Evernote.

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-03-16 12:10

Du kan dra-å-släppa mailet på URL-fältet i iCal-händelsen så får du en länk till originalet. Men du vill kanske även att det försvinner från Mail-programmet i samma veva?

• Medlem
  • International user
  • 2012-03-17 09:55
Ursprungligen av frazze:

Du kan dra-å-släppa mailet på URL-fältet i iCal-händelsen så får du en länk till originalet. Men du vill kanske även att det försvinner från Mail-programmet i samma veva?

Har du en lösning för iPad också :)??

• Medlem
  • Göteborg
  • 2012-03-16 20:03

Att det skall vara så löjligt enkelt när man letat överallt, tack snälla du för hjälpen, det va ju exakt så jag hade tänkt mig det.... STORT TACK

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-03-17 09:45
Ursprungligen av Kronér:

Att det skall vara så löjligt enkelt när man letat överallt, tack snälla du för hjälpen, det va ju exakt så jag hade tänkt mig det.... STORT TACK

Rådnar...

1
Bevaka tråden