Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fantastiska Retroplex - äntligen för Laika!

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I måndags så var dagen då Retroplex fyllde ett år, och då passade Sebastian Pitkanen på att släppa den efterlängtade uppdateringen som gör det möjligt att använde skinnet i Plex 0.9.5 och senare. Detta är, enligt mig, det överlägset sexigaste/sobraste/läckraste/<fyll på med dina egna superlativ här> skinnet som finns att tillgå. Och nu så är det äntligen uppdaterat med de nya funktionerna som följde med Plex 0.9.5.

Tyvärr har skinnet inte hunnit ut i Preen (för er som använder det utmärkta programmet för att installera skins till Plex), men är ni sugna så kan ni ladda hem skinnet direkt från GitHub:

Hur installerar man Retroplex manuellt säger du?:

1. Ladda hem från GitHub här : https://github.com/gitSebastian/Retroplex (klicka på "ZIP")
2. Packa upp zippen, om det behövs, och döp om den uppackade mappen så den heter "skin.retroplex", och flytta den till "DittUserName/Library/Application Support/Plex/addons"
3. Starta upp Plex, gå till "Preferences/Appearance/Skin" och bytt skin till Retroplex.
4. Njut.

Hur ser det ut då? Svårt att ge en bild som gör skinnet rättvisa. Men jag kastar upp Sebastians egna bilder här så ni får ett humm i alla fall:

Snyggt!

  • Medlem
  • Täby
  • 2012-03-16 12:38

Nice, den måste jag prova!

  • Medlem
  • Jämtland
  • 2012-03-18 23:23

Ruggigt snyggt! Det är så j..la synd att man inte kan ha skins på Plex på Apple TV:n. Det här gjorde verkligen det mkt snyggare att välja film/TV-serie.

Tyvärr tyckte jag att det laggade i menyerna, så jag bytte tillbaka till standard.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-19 20:45

Tack för tipset!

skummade igenom inställningarna utan att hitta det, men skulle vilja ha random fanart som bakgrundsbild i huvudmenyn. tycker det är superkul att gissa vilken film det är

Ursprungligen av ivar:

Tack för tipset!

skummade igenom inställningarna utan att hitta det, men skulle vilja ha random fanart som bakgrundsbild i huvudmenyn. tycker det är superkul att gissa vilken film det är

Lite osäker, men tror inte det går. Hela skinnet är byggt på 850 olika gamla/retro-bilder.

Senast redigerat 2012-03-22 12:08
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-03-20 10:05

Jag måste ha en väldigt konstig smak (eller så är hela jag konstig), är det bara jag som inte tycker det är snyggt? Eller, ja på 50-talet kanske jag hade gillat det, men nu tycker jag det ser rätt "förfärligt" ut. Även om jag gillar retro ibland. Skulle gärna vilja ha en Kobra.

Ursprungligen av kenjon:

Jag måste ha en väldigt konstig smak (eller så är hela jag konstig), är det bara jag som inte tycker det är snyggt? Eller, ja på 50-talet kanske jag hade gillat det, men nu tycker jag det ser rätt "förfärligt" ut. Även om jag gillar retro ibland. Skulle gärna vilja ha en Kobra.

Jag gillar inte heller Retroplex. Själv använder jag Simplex.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-03-21 15:17

Jag gillar det skarp. Banner-läget för TV-serier är också väldigt praktiskt. Att vi kolla Mad Men just nu kanske inverkar på bedömningen

1
Bevaka tråden