Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem 4S och Apple TV?

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-01-13 19:34

Vi har upptäckt att min iPhone 4S inte fungerar bra med Apple TV. Min förra 4, hustruns fyra och min iPad 2 fungerar bra. Problemet är är att Spotify hackar en hel del. <br><br>Någon annan som har detta problem eller hörtvtalas om det?

Installerat om Spotify (Radera + starta om)? Gjort en Hard Reset? Återställt telefonen?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2012-01-22 21:32

Stopp Stopp!
Gå nu inte direkt in på de klassiska "återställa"-tipsen.

För det första, upplever du problem med ditt spotify utöver användningen med ATV2? För min och många i min närhets del är Spotify på iphonen helt kass. Det stoppar ofta musiken, musiken hackar, appen går inte in i Online-läge etc.

För det andra, hur använder du musiken på dina andra enheter? Är dina spellistor offline-spellistor där? Om ja, så påverkar detta markant. För min del är offline det enda som fungerar nu för tiden.

För det tredje, hur mycket annan trafik är det på nätverket när du streamar musiken till din ATV2? Laddar datorn ner något? Säkerhetskopierars dina andra enheter till iCloud samtidigt etc. ?

Så, vi börjar där, och se var vi hamnar

Jag får ingen trevlig upplevelse med AirPlay mellan min nya ATV3 och min iPhone4S. Real Racing2 hackar så mycket så att bilden fryser efter en stund, Tales of Monkey Island laggar och SVTPlay känns inte riktigt hundra heller. Det enda som flyter fint är AirVideo Server.

Hur är det för er andra med iPhone4S och AirPlay?

Först trodde jag att det var min AirPort Extreme av förra generationen. Nätet fryser lite då och då. Misstänker att den är lite svajig då den är en refurbish gjort för USA och Mexico. Att den står instängt i en klädkammare en bra bit från ATV3 ökar inte prestandan direkt. Hittade den billigt på ebay.

Testade att ställa in min MacMini som wifi router och ansluta iPhone4S och ATV3, något bättre men verkligen inte ok.

Ska jag byta Airport Extreme, eller kanske en Airport Express i närheten av ATV3 är bättre?

• Medlem
  • International user
  • 2012-03-18 11:42

Blir det skillnad om man har ethernetsnöre in i AppleTv3an?
Eller har du redan det?

Ursprungligen av Yes:

Blir det skillnad om man har ethernetsnöre in i AppleTv3an?
Eller har du redan det?

Nej, laggar fortfarande för mycket för att vara användbart. Tror ni det beror på mitt wifi nät?

Försöker bli klok på vad jag ska felsöka...

• Medlem
  • International user
  • 2012-03-18 14:35

Om du kan testa med Ethernetsnöre mellan Extremen och AppleTv så ser du om det gör skillnad.
Kan vara en enkel felsökning.

• Medlem
  • International user
  • 2012-03-18 16:55
Ursprungligen av Yes:

Om du kan testa med Ethernetsnöre mellan Extremen och AppleTv så ser du om det gör skillnad.
Kan vara en enkel felsökning.

Det var väl det han gjorde precis?

Och då borde det alltså inte bero på wifi't.

Om du har tillgång till en annan iPhone kan det alltid vara bra att testa med.
Har du senaste firmwaren i iPhonen och ATVn?

Nu är jag j*vligt trött på min refurbish usa-import gamla Airport Extreme som tappar wifi och laggade Airplay. Har beställt en ny Airport Extreme från cdon. Ställer den vid tv soffan mitt i vardagsrummet. Telia fiber in och Ethernetsnöre ut till ATV och MacMini. Fungerar inte Airplay då, ja då är det inte meningen att det ska fungera.

Återkommer med resultat.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2012-03-19 23:35

Låter som ett bra köp om du ändå var lite inne på en ny router. Även om din ATv har en kabel kan det fortf. vara wifi's fel då din 4S kör på wifi och det kan vara där processen felar istället, right?

Men som du sa, återkom gärna med resultat. Ska bli spännande att höra.

Det känns som det rent allmänt är dåliga nätverksprestanda som sabbar för oss. Jag har själv en DLink DIR-655 router men planerar att köpa en Airport Extreme Base Station idag på grund av fallande nätverksprestanda. 5GHz lär hjälpa oerhört även om inte iPhone 4/S klarar det. Datorerna, iPad och aTV2 klarar 5GHz iaf och det är väl det viktigaste känner jag iaf. andlin76 du kan väl meddela här när du kommit igång?

Nya Airport Extreme på plats!

Och istället för att stå undangömd i klädkammaren flera väggar bort står den nu mitt i vardags rummet, alltså riktigt nära till min iPhone 4S när jag sitter i tv soffan.

Märker bättre skillnad på Airplay mot min ATV3. SVTPlay, TV4Play och AirVideo fungerar kanon, bra bild. Sätter jag på skärmdelning och testar lite spel på iPhone4S är det hyfsat. Tales of Monkey Island och Real Racing 2 rullar bättre fast laggar en del för att de ska vara spelbart.

Som "grenhall" skrev saknar iPhone 4S 5GHz, skall bli spännande att testa Airplay på iPad3 som stöder 5GHz. Med den större bilden och snabbare wifi borde bilden i spelen bli bättre på min 60" tv. Återkommer...

"grenhall", köp du en Airport Extreme

Ursprungligen av andlin76:

Och istället för att stå undangömd i klädkammaren flera väggar bort står den nu mitt i vardags rummet, alltså riktigt nära till min iPhone 4S när jag sitter i tv soffan.

Märker bättre skillnad på Airplay mot min ATV3. SVTPlay, TV4Play och AirVideo fungerar kanon, bra bild. Sätter jag på skärmdelning och testar lite spel på iPhone4S är det hyfsat. Tales of Monkey Island och Real Racing 2 rullar bättre fast laggar en del för att de ska vara spelbart.

Som "grenhall" skrev saknar iPhone 4S 5GHz, skall bli spännande att testa Airplay på iPad3 som stöder 5GHz. Med den större bilden och snabbare wifi borde bilden i spelen bli bättre på min 60" tv. Återkommer...

Vilken skillnad är det på streaming från din Mac(iTunes) till aTV3?

• Medlem
  • Malmö
  • 2012-03-20 16:17

RR2 laggar på tok för mycket via Airplay för att det ska vara spelbart.

Kört från iPad 2, via Airport Extreme.

Ursprungligen av zinned:

RR2 laggar på tok för mycket via Airplay för att det ska vara spelbart.

Kört från iPad 2, via Airport Extreme.

Skräpspel, släptes innan det var klart för att dra in cash.

• Medlem
  • Malmö
  • 2012-03-20 20:55

Nej då, spelet är fantastiskt bra...men inte via AirPlay.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-03-21 11:58

För mej funkar det utan lagg.
Testat att byta kanal på WiFi (ifall något stör), testat att slå av krypteringen (i vissa fall kan kryptering ta upp till 30 % av routerna kapacitet)?

• Medlem
  • Malmö
  • 2012-03-21 12:10
Ursprungligen av kenjon:

[...]testat att slå av krypteringen (i vissa fall kan kryptering ta upp till 30 % av routerna kapacitet)[...]

Det är ju en "big no-no".

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-03-21 14:23
Ursprungligen av zinned:

Det är ju en "big no-no".

Bara för att testa! Inte att man ska lämna det så.

Ursprungligen av kenjon:

För mej funkar det utan lagg.
Testat att byta kanal på WiFi (ifall något stör), testat att slå av krypteringen (i vissa fall kan kryptering ta upp till 30 % av routerna kapacitet)?

Intressant tanke med krypteringen. Slår jag på mac adress filtrering borde det vara minst lika säkert som kryptering.

Ja, jag vet att man kan faka mac adresser, fast de pensionärer jag har som grannar sysslar inte ned sånt.

Ursprungligen av grenhall:
Ursprungligen av andlin76:

Vilken skillnad är det på streaming från din Mac(iTunes) till aTV3?

Ingen alls, kör med lan kabel mellan Mac , Airport Extreme och ATV3. Det är på wifi sidan jag märker skillnad, som Airplay från 4S

1
Bevaka tråden