Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fläckar på i5 och i7 skärmar

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Avstängd
  • Kungsholmen
  • 2012-03-16 09:46

Hej.
Eftersom tråden handlar om iMac så lägger jag mitt tips här.

Jag köpte min nya iMac i5 i maj 2012. Några dager efter köpet märkte jag en 6-7cm grumlig fläck nedanför äpplet i menyraden. OK, jag trodde jag hade slarvat när jag med wettextrasa torkat av skärmen och eftertorkat med torr handduk. Jag gjorde därför om torkningen men fläcken var kvar.
Jag laborerade med olika sidor för att tydligare få fram fläcken. Det bästa var textredigeraren med vit sida. Jag drog sidan över hela skärmen och såg klart var fläcken låg eftersom den inte rörde sig.
Jag ringde AppleCare som bad mig lämna in min i5 för det problemet går på garantin.
Igår besökte jag Stockholms största Macaffär där jag nämnde fläcken. Killen tog mig till en sprillans ny i7. Han böt skärmbild till helvit och där låg hans fläckar, flera stycken.

Varför berättar jag detta. Jo ni som är i färd med att köpa en ny iMac i5 - i7 kräv att dom öppnar och starta upp den i affären och med vit sida kolla så det inte finns några fläckar på skärmen. Då slipper ni i onödan konka tillbaks tunga iMac när/om ni upptäcker fläcken/fläckarna.
Bara ett tips
Kalle

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2012-03-20 20:48

Jag köpte min iMac denna månaden via AppleStore och har i alla fall inte märkt några fläckar på min skärm… som tur är!
Antagligen har den som har monterat datorn varit oförsiktig och inte använt handskar och kommit åt glasets undersida under monteringen.

  • Avstängd
  • Kungsholmen
  • 2012-03-23 17:28

Eftersom inte fläckarna syntes på skärmdumparna jag försökte bifoga så brydde jag mig inte om att testa vidare tills igår när jag tog ett foto med min Pentaxkamera Till min stora förvåning syns fläckarna.
http://i1023.photobucket.com/albums/af353/Spender19/IMGP0406.jpg

Det är nog som du Andreo säger, någon med skitiga handskar på fabriken är boven, men han borde hunnit bytt handskar eftersom även iMac tio månader senare hade fläckar.
Kolla själva när ni besöker affärer med många iMac:ar
Sånt är livet.

1
Bevaka tråden