Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

kopiera ipod mejlkonto till iphone 4 os5

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.
Har en ipod 4 touch med comhem mejlkonto som jag inte kommer ihåg lösenord för, jag vill kopiera kontot till min iphone 4 som redan har ett par mejlkonto som jag också inte har lösenord för.
Finns det något sätt att kolla användarnamn och lösen på min ipod för att skapa ett nytt konto på iphone snabbt och enkelt?
Kan jag överföra konto direkt till iphone utan att ersätta nuvarande mejlkonto i iphone4?
Finns det möjlighet att flytta eller kopiera mejlkonto från iphone 4 till htc surfplatta med android 3.2 ?

Senast redigerat 2012-03-21 10:02

Så vitt jag vet kan du inte göra något sådant, du måste antingen ta reda på dina lösenord eller nollställa dem. Och sen lära dig att memorera dem.

Mejladressen är flera år gamla, därför...
Men det måste jo vara någon lösning för ett sådant lätthänt problem!

Ursprungligen av nttekniker:

Mejladressen är flera år gamla, därför...
Men det måste jo vara någon lösning för ett sådant lätthänt problem!

Ja, det finns en enkel lösning. Återställ ditt lösenord hos ComHem. Om det var enkelt att extrahera ett lösenord ur en iPryl så skulle miljoner människor få sina mejlkonton etc hackade.

Det tar lite tid att återställa via comhem då dem skickar det nya via posten, men man skulle jo kunna överföra info o inställningar mellan ipryl!!

Det tar lite tid att återställa via comhem då dem skickar det nya via posten, men man skulle jo kunna överföra info o inställningar mellan ipryl!!

Jo, utom lösenorden. Det är en säkerhetsgrej. Tänk om någon sätter sig vid din dator och återställer sin iPhone från din säkerhetskopia utan att du vet om det. Sen kan han/hon läsa all din eventuella mejlkorrespondens med Ringmuskelkittlarnas Riksförbund.

Men om du har mailen på iPod:en så kan du väl synka över det till datorn via iTunes och sedan till din iPhone? Eller?

Ursprungligen av grenhall:

Men om du har mailen på iPod:en så kan du väl synka över det till datorn via iTunes och sedan till din iPhone? Eller?

Lösenordet följer aldrig med. Precis som när du återställer så måste man peta in lösenorden igen första gången.

Det stämmer, jag har använder namnet men inte lösenordet, jag kommer ihåg att det finns en plats i mac osx där man kan se olika lösenord, tänkte att det kanske finns ett sådant sätt i ipryl, men det visade sig att detta inte finns enligt pmarriott, pinsamt tycker jag, man skulle kunna överföra all info om man använder samma dator och kontoregistrerad ipryl.
Tror ni att det är samma sak när man använder icloud, följer alltså inte lösenordet med om man återställer info från icloud mellan dem två enheter, dem tillhör jo samma apple id!!

Det stämmer, jag har använder namnet men inte lösenordet, jag kommer ihåg att det finns en plats i mac osx där man kan se olika lösenord, tänkte att det kanske finns ett sådant sätt i ipryl, men det visade sig att detta inte finns enligt pmarriott, pinsamt tycker jag, man skulle kunna överföra all info om man använder samma dator och kontoregistrerad ipryl.
Tror ni att det är samma sak när man använder icloud, följer alltså inte lösenordet med om man återställer info från icloud mellan dem två enheter, dem tillhör jo samma apple id!!

Nej, iCloud, iTunes-säkerhetskopia, etc etc. Lösenord följer aldrig med och det är inte pinsamt. Det är säkerhet. Om du inte bryr dig om säkerhet kan du skriva upp dina lösenord på en Post-It-lapp på skärmen. Då behöver du inte bekymra dig för att glömma dem.

Nyckelhanteraren

1
Bevaka tråden