Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Notification på iPad vid inkommande samtal på IPhone

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Brottas med följande dilemma, tittar på film på paddan och måste hålla koll på min iPhone ifall den ringer, signalen hör jag inte då jag är mitt i en film, vibration likaså så min fråga är om ngn av er vet eller kan utveckla en app som notifierar pop up på ipaden mitt i filmen eller dyl när det ringer i mobilen
På detta sätt kan jag ha mobilen i bag eller ficka jacka och ej oroa mig då jag får en pop up när det inkommer samtal vill min iPhoneTacksam för svar
Henrik

Svårt att tro att det är möjligt.

Eller bluetooth headset i ena örat?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-22 16:38

Apple har ju begränsat tillgången till telefonAPI så detta torde vara ganska omöjligt att lösa.
Annars hade ju t.ex. True Caller kunnat identifiera alla okända nummer innan man svarar.

Förtydligande, jag behöver inte ngn app som kan identifiera tel no, jag vill endast veta att den ringer i min lur.
Bluetooth... Jag tittar o lyssnar ju redan på film så en notis pop up alt ljud skulle ju duga fint

Jag har för mig att en dansk student hade löst det hela med det fungerade bara med en äldre os, tappat namnet på appen tyvärr

På ipaden så klart

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-03-22 18:27

Snart hittar du editera-knappen här på forumet också

1
Bevaka tråden