Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som fått våra nya iPad

Tråden skapades och har fått 184 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Tänkte det var kul med en tråd för oss som redan fått våra nya iPad:

- Vilken modell & färg köpte du?
- Var köpte du din iPad?
- Vad betalade du?
- Beskriv ditt första intryck!

- iPad 4G 64GB
- Lillebror köpte i AppleStore SFO
- 5595kr
- Första intrycket var faktiskt (sorgligt nog) "Hmm, var det inte mer än så här?"

...sen insåg jag hur bra skärmen faktiskt är jämfört med den gamla och mot min MacBook Pro skärm...

  • Medlem
  • Nacka
  • 2012-03-21 21:50

- iPad 4G 64GB
- Mats, Björnströms lillebror köpte i AppleStore SFO
- Har inte förhandlat fram ett pris än, men Björnström har ju redan skrivit vad den kostar?
- Packade just upp den, och det skärmen är ju riktigt najs. Men det tar inte många minuter innan man vänjer sig.
Jag tror dock att det snarare är när man går tillbaka till en iPad 2 som det kommer slå en.

Återkommer med värmeutveckling och batteritid!

updatering
Vänstra hörnet är märkbart ljummet, men inget som stör än så länge. Text är riktigt trevligt att läsa på den.

Vänta, vänta, bara...

...snart kommer skatteåterbäringen...då jäklar....

-64gb, 4g, vit
- köpte den i Seattle
- har inte kollat kontoutdraget än men jag antar att det blir samma pris som Björnström & co som köpte lika och på samma dag. Alltså cirka 5600 bagis...
- första intryck är lite som Björnström: var det inte mer än så här? Men jag gick från en iPad 1 till denna så det är ändå rätt stor skillnad. Skärmen är top notch och allt flyter på mycket bättre än med min gamla. Förutom det så är det inte så mycket skillnad, ingen revolution precis men ändå ett stort steg mot en bättre produkt. Jag är väldigt nöjd för att sammanfatta.
- har inte märkt någon värme nere i hörnet. Känner jag efter så är det lite ljummet men verkligen inget som stör. Däremot tycker jag att batteriet försvinner lite snabbare än vanligt utan att ha gjort några vetenskapliga tester. Så brukar det i och för sig vara när man skaffat en ny leksak, man pillar mer än vad man tror.
- har man ingen ipad eller en ipad 1 = köp! Har man en 2:a så kan man fundera lite innan man slår till.

  • Medlem
  • Corpus Christi
  • 2012-03-22 01:31

16gb, wifi, svart.
Köpt på Bestbuy för Ungefär 3600, köpte lite annat på samma gång och har inte med mig kvittot nu. Sitter och slösurfar på McDonalds gratis wifi.

Jag kom in ganska sent på kvällen den sextonde och dom hade gott om ipads kvar, tror dom hade förväntat sig större rusning. Dom hade nog närmare 100 av varje modell kvar, tur att man inte va så desperat att man stog och köade flera timmar på morgonen... Walmart däremot hade sålt slut på sina ex inom ett par timmar, men dom får ju in lite färre än Bestbuy. Visserligen så sitter jag i en liten håla på landsbygden i södra texas där det inte finns alltför många köpstarka konsumenter.

Hur som helst är detta min första Apple produkt sen den första iPod nano, så kan inte jämföra med äldre modeller. Lite segare än vad jag förväntat mig, laddningstider för diverse appar och så vidare. Men jag gillar skärmen, riktigt skön att läsa på, både böcker och serier.

Senast redigerat 2012-03-22 03:00

32Gb Vit. Hade bokat på MacForum i Göteborg så jag tog sovmorgon och lunkade in för en stund sen, där låg den och väntade med mitt namn på. Nice!

De flesta wifi modellerna var slut, fast fanns gott om 3G kvar.

Åkte från jobbet 7:50, till MediaMarkt, kom fram just när de öppnade portarna, släntrade in, sa vad jag ville ha. De försökte sälja på annat men jag var inte intresserad. Gick till kassan, först, ingen rush. Ut ur butiken och först i Luleå (i alla fall med en Ipad köpt i Luleå). Tillbaka på jobbet 8.15.

Kändes smidigt

Det enda är att jag vet inte om jag ska ha kvar den men tänkte att lika bra att köpa, den går att bli av med:)

Körde vidare på min standard, vit 16 GB Wi-Fi. Första intrycken lite snabbt - skillnaden i tjocklek märks knappt, men att den är tyngre är ganska tydligt. Tror man kommer att vänja sig, så stor skillnad är det inte. Skärmen är outstanding! Helt fantastisk att vila ögonen på. Värme? Nja har inte använt den så mycket än. Den blir aningen ljum. Det är vad jag märkt. Absolut inget som stör. Får se hur den känns under lite belastning sen.

På det stora hela - skärmen gjorde bytet från iPad 2 värt det!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-23 09:58

- Ipad 4G Svart 32GB
- Macoteket Kungsgatan
- 6399kr
- Min första egna ipad, så är helnöjd. Ska bara försöka hitta tillfällen att använda den

Jag köade i natt på Sergels torg med brorsan utanför Digital Inn. När vi kom dit var det 27 före oss i kön. 40 minuter efter att dom öppnat porten stod vi med vars en svart "4g" 32 GB i handen. Det är min första padda och jag är otroligt nöjd. WiFi problemen som vissa rapporterat om har jag inte upplevt. Den har lika bra WiFi täckning som min MBA.

Hade jag vetat att man kunde förhandsboka på MacForum i Gbg, skulle jag inte gått upp 04:50 iaf

Men är nöjd! iPad 4G svar 32GB

newiPad.jpg

Jag köpte en 64GB WiFi + 4G dock inte här utan i USA. Passade på att klämma en iPad2 16GB WiFi igår i Helsingborg också för 2490:- på MediaMarkts och Elgigantens priskrig.

Snart kommer det böcker!

Ställde mig och köade utanför macforum nordstan kl 05:55 hade min 16gb svarta wifi modell 07:15 lätt värt de ville egentligen ha 32gb wifi men de går bra ändå skitnöjd men fan vad alla gamla appar ser sunkiga ut nu

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2012-03-23 11:11

Grattis till er allihopa!
Lite OT:
Såg att i USA finns AppleCare+ vilket är en försäkring också som skyddar om man är klantig eller har otur. Ni som köpte i USA fick ni info om den? Gäller den i Sverige också?

Insane skärm!

Åkte till elgiganten i södertälje ca 20 min innan dom öppnade, var tre pers före och det dök upp ett gäng till innan dom slog upp portarna, strax efter tio klev jag ut med min vita 16gs modell och log i solskenet

32gb Wi-Fi precis inhandlad på Siba
tre pers i butiken och alla modeller på lager
inget vidare drag på försäljningen här inte ??

Köpte min hos Kullander och det blev en 64GB Wifi 4G.

Köpte min på Elgiganten i Kungens Kurva, 32 Gb wifi svart för 5195. Typ 15 pers som stod i kö. Skärmen är underbar men har problem med tangentbordet men det är kanske en vanesak:)

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-03-23 17:35

32gb 4g precis och det är nog mitt livs bästa köp känns det som just nu!!!!! Kommer aldrig använda datorn igen typ

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-03-23 18:08

Jag har ett dammkorn (tror jag, annars död pixel) i min. Riktigt störigt.

Fick bli en 16GB 4G

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2012-03-23 18:23

Åkte förbi Elgiganten efter jobbet kl 15.00 utan någon större förhoppning på att det skulle finnas någon kvar. Döm om min förvåning när försäljaren meddelade att alla 4G-varianter fanns i lager. Fick bli en 32GB 4G som får ersätta min iPad 1. I Trollhättan var detta.

Jag köpte en iPad 64 Gb WiFi på Mediamarkt Bäckebol Göteborg imorse (fredag). Kom till butiken kl 07 och var nummer fem i kön, när jag fick min enhet vid 0830 så var det typ 50 i kön.

Jag har jobbat fram till nu och kickade nyss igång den nya enheten och återställde med en backup från iCloud (iPhone 4). Jag äger inte iPad sedan tidigare eftersom jag ansett att skärmen är oskarp jämfört med med iPhone 4. Och det spontana intrycket är att skärmen är tillräckligt skarp för att jag ska vara nöjd. Men å andra sidan, är man van vid iPhone 4-skärmen och inte har använt iPad2 speciellt mkt så är skärmens skarphet ingen direkt wow-upplevelse.

Efter att iPad 3 släpptes i USA dök det upp rapporter om personer vars nya iPad3-skärmar uppvisar en gulaktig nyans, vilket främst märkt när man kollar på vita bakgrunder (t.ex. en tom Safari-sida). Innan jag köpte iPad3 så kunde jag själv intyga att detta "yellow tint" issue verkligen existerar på iPhone4-skärmar eftersom jag fick erfara det i somras när jag fick en ny iPhone4 pga strul med hemknappen. Skärmen på my nya iPhone 4 var verkligen gul jämfört med min gamla enhet och jämfört med några vänners iPhone 4.

Därför var jag orolig att drabbas även vid köpet av iPad3. Och vid en snabb jämförelse kan jag konstatera att vita bakgrunder på min iPad3-skärm faktiskt är en aning beigare/gulare än samma bakgrunder på min iPhone4-skärm. Med full manuellt inställd ljusstyrka på båda enheterna. Dock känns det inte som att skillnaden är tillräckligt stor för att för att jag ska irritera mig på det.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2012-03-23 18:41

Svart 64Gb WIFI 4G.
MacSupport Västerås
7195
Skärmens upplösning och hur den visar färger.
Jag har ettan och tvåan sedan tidigare så jag kan jämföra.
Samma SIM kort som tidigare fortsätter på gamla abonnemanget ett tvillingkort tillsammans med iPhone
hos Telia.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-23 18:45

Gled in på Mediamarkt 20 minuter efter öppning, lagom till att kön försvunnit. Gled ut med det sista exemplaret av den modellen jag ville ha (svart 64gb wifi). Easy life.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-23 19:10

Impulsköp: Svart 16 GB Wifi på hemvägen. Nu skall jag bara komma på vad jag skall ha den till

Ursprungligen av oskard:

Impulsköp: Svart 16 GB Wifi på hemvägen. Nu skall jag bara komma på vad jag skall ha den till

Impulsköp här också, en 32Gb Wifi. Wow vad skärmen är mycket bättre än min etta !

Bevaka tråden