Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ska jag köpa ATV eller annat?

Tråden skapades och har fått 77 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av andlin76:

Nu har jag fått lite rätsida med subtiles på tvserier jag jag köpt via iTunes och spelar upp på ATV3

Först kan vi konstatera att man _inte_ ska trycka och hålla in mitten knappen på fjärrkontrollen för att få igång texten, hålla in kan man göra fast det händer överhuvudtaget ingenting.

TVserier som har subtitels är de som är märkta med CC (Closed Captioning), finns i senaste säsongen av House och Simpsons.

För att få igång texten går man till Settings---Audio&Video---Closed Captioning till ON. Kolla även att Subtitels Language står på English

Volla! Texten rullar!

Däremot fungerar det att trycka på mittknappen på fjärren i Netflix där vissa avsnitt har text som går att slå, tex The Killing avsnitt 1 och 5 fast inte 2 3 4.

Frågan man lätt ställer sig är vad skillnaden mellan subtitles och CC är...

Ursprungligen av PeeMaN:

Frågan man lätt ställer sig är vad skillnaden mellan subtitles och CC är...

Closed Captioning är textning för hörselskadade medan subtitles är all annan textning. Ganska onödigt att göra skillnad på dem, om man frågar mig...

Ursprungligen av Samuel K:

Closed Captioning är textning för hörselskadade medan subtitles är all annan textning. Ganska onödigt att göra skillnad på dem, om man frågar mig...

Jag har sett "Closed Captioning for hearing impaired" såväl som "subtitles for the hearing impaired". Men jag tror dig.

Ursprungligen av andlin76:

Nu har jag fått lite rätsida med subtiles på tvserier jag jag köpt via iTunes och spelar upp på ATV3

Först kan vi konstatera att man _inte_ ska trycka och hålla in mitten knappen på fjärrkontrollen för att få igång texten, hålla in kan man göra fast det händer överhuvudtaget ingenting.

TVserier som har subtitels är de som är märkta med CC (Closed Captioning), finns i senaste säsongen av House och Simpsons.

För att få igång texten går man till Settings---Audio&Video---Closed Captioning till ON. Kolla även att Subtitels Language står på English

Volla! Texten rullar!

Däremot fungerar det att trycka på mittknappen på fjärren i Netflix där vissa avsnitt har text som går att slå, tex The Killing avsnitt 1 och 5 fast inte 2 3 4.

Går man till settings -> audio&video -> CC så sätter man bara att textning alltid ska visas på det språket man väljer OM texten finns. OM du valt english där och har en film som enbart har svenska subs så kommer du inte få någon text om du inte trycker och håller inne mittenknappen.

• Medlem
  • Malmö
  • 2012-03-26 22:12

Från Wikipedia :

Citat:

Closed captioning is the process of displaying text on a television, video screen or other visual display to provide additional or interpretive information to individuals who wish to access it. Closed captions typically show a transcription of the audio portion of a program as it occurs (either verbatim or in edited form), sometimes including non-speech elements.

Jag blev inte väldigt mycket klokare

• Medlem
  • Malmö
  • 2012-03-27 15:32

Jag har aldrig konfat delen gällande subtitles och jag har aldrig haft problem med det. Jag får subtitles på alla videor som har det inbakat.

Nu är jag på väg att överge allt vad jailbreak heter, återställt min 4S och håller på att konvertera allt till min ATV2 (filmer, tv-serier mm.) med Ivi.
Efter att allt är klart så ska ATV:n också återställas och uppdateras, hittills känns det fantastiskt bra, Ivi är busenkelt att använda och lägger till metadata utan problem.

XBMC har varit en riktig "pain in the ass" att använda, otroligt buggigt, Plex däremot har funkat kalasbra från första sekund, men nu känner jag att det är dags att återgå till "the way it was intended to work".

Tar lite tid bara att konvertera allt, tar nog resten av veckan innan jag kan uppgradera min lilla svarta låda till 5.0.

• Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-04-13 10:06
Ursprungligen av antehill:

Nu är jag på väg att överge allt vad jailbreak heter, återställt min 4S och håller på att konvertera allt till min ATV2 (filmer, tv-serier mm.) med Ivi.

Ivi är vad?

• Medlem
  • International user
  • 2012-04-13 18:17

Efter att allt är klart så ska ATV:n också återställas och uppdateras, hittills känns det fantastiskt bra, Ivi är busenkelt att använda och lägger till metadata utan problem.

XBMC har varit en riktig "pain in the ass" att använda, otroligt buggigt, Plex däremot har funkat kalasbra från första sekund, men nu känner jag att det är dags att återgå till "the way it was intended to work".

Tar lite tid bara att konvertera allt, tar nog resten av veckan innan jag kan uppgradera min lilla svarta låda till 5.0.

Testat Eden?
Det är den första egentligen releasen till iOS

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-04-13 10:52

Program för Mac som gör om filmer till iTunesvänligt format.

South Pole Software

• Medlem
  • Malmö
  • 2012-04-13 11:46

Ursprungligen av kenjon:

Program för Mac som gör om filmer till iTunesvänligt format.

South Pole Software

Jag tittade lite på detta programmet och det verkar göra just konvertering, vilket gör att det står sig helt slätt mot iFlicks.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-04-13 15:56
Ursprungligen av zinned:

Jag tittade lite på detta programmet och det verkar göra just konvertering, vilket gör att det står sig helt slätt mot iFlicks.

Men iVI läser av direkt från en DVDskiva, det gör väl inte Flicks?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-04-13 15:53

Jag tycker det är skillnad, om det i texten står "Dörrklockan ringer", "Musik spelas" etc. Men det kanske inte var det du avsåg?

Har bara testat en Eden RC, och den funkade inget vidare.
Nu är jag jättenöjd med min uppsättning, jättesmidigt att synka över det jag vill ha på Ipaden inför resor mm.

Det enda jag saknar från Plex är att jag kunde streama hela mitt bibliotek över 3g (iofs så drar det en hel del datatrafik) med kalaskvalitet.
Jag har inte hittat någon lösning för det än utan jailbreak.
Men i slutändan är det ingen deal breaker för mig, rätt sällan jag vill streama över 3g när jag reser (kan kosta en del i roamingavgifter...).

Du använder AirVideo för att strömma över 3G.

Finns tråd om AirVideo här på forumet.

Ursprungligen av keptang:

Du använder AirVideo för att strömma över 3G.

Finns tråd om AirVideo här på forumet.

Tack så mycket, ska testa det.

• Avstängd
  • 2012-04-17 11:24

På resande fot använder jag en Goflex Satellite på 500GB där man kan ha med sig dom flesta filmer och musik mm man skulle behöva ha med sig.

WEBHALLEN.com - Seagate Extern Hrddisk FreeAgent GoFlex Satellite USB 3.0 500GB

• Medlem
  • 2013-01-21 14:15

Kan lägga till i denna tråd att man kan betala sitt Hulu Plus konto via amerikanska itunes :).

Bevaka tråden