Jag har också svurit över att den datorn jag inte sitter vid just nu snor åt sig tangentbordet. Har Apples wireless keyboard anslutet oftast till antingen en iMac eller en Macbook, men händer att det stiftar bekantskap med paddan.
Nu skulle jag, för första gången, para ihop det med iphonen, och givetvis snor imacen åt sig det innan iphonen hinner paira. Detta trots att jag explicit har disconnectat från iMacen innan.
Lösning: startar tangentbordet, men håller startknappen nedtryckt i totalt 5-6 sekunder, alltså längre än när det vanligtvis skulle ansluta till senaste datorn (iMac). Nu verkar det befinna sig i ett allmänt "discoverable"-läge, där jag kan paira den med iPhone, om jag är snabb eller fortsätter hålla ner knappen. Annars kopplar det ihop med iMacen, även i detta läge.
Om jag nu startar om tangentbordet som vanligt går det direkt till iPhonen (senaste enheten), och det finns inte en chans för iMacen att sno åt sig det. Jag måste ta bort kopplingen helt från iPhone (finns ingen disconnect som inte helt glömmer kopplingen).
Någon som har nåt bra tips för att använda ett tangentbord med fler datorer på det här sättet?