Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Imovie 11 (använder GoPro Hero2)

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Perstorp
  • 2012-03-29 00:57

Det är precis som det låter. Jag får inte filerna till att fungera i Imovie 11. Detta format stöds inte är det enda jag får upp. Har provat diverse konverterar program utan någon framgång. E här någon som använder sig av denna kameran och kan hjälpa mig att få rätt på det hela? Kanske inte ens ska använda imovie? Har varken haft kameran eller mac datorn en längre tid så är helt grön på båda. Kollar man imovie hjälpen så ska det ju stödja allt quick time kan spela upp men det tvivlar jag på för tillfället....

• Medlem
  • Vattholma
  • 2012-03-29 10:44

Det borde ha kommit en uppdatering till programvaran, den nya modellen av GoPro kameran är väl relativt ny. Men testa först och främst någon slags uppdatering och se om det hjälper.
Annars kanske du får prova ett annat program om möjligt.

• Medlem
  • 2012-03-29 11:14

Konstigt, jag har en hero2 med. Inga problem att få den att lira med iMovie. Har du konverterat dom med Cineform innan eller försöker du köra in filerna direkt från kameran?

• Medlem
  • Perstorp
  • 2012-03-29 14:56

Jag har provat att uppgradera hardvaran i kameran och jag uppdatera aven imovie i app store. Sen tog jag hem mjukvaran fran GoPro s hemsida och provade aven att konvertera dem med det programmet men dem vill anda inte inte infinna sig i imovie....fick tips pa fotosidan att gora en ny anvandare pa mac:en det hade funkat for han. Sa detta ska provas direkt efter jobbet ikvall sa far vi se...kommer ni pa nagot annat under tiden sa mottages det tacksamt! Ursakta att det saknas en massa prickar, inte ens pa jobbet har man ett vettigt tangentbord langre...

• Medlem
  • Perstorp
  • 2012-03-30 19:43

Det verkar som att det funka att skapa ett nytt användarkonto. Dock va jag ju ett litet klant arsle och lyckades radera mina filmer men det lilla klippet jag provade att lägga över innan funka galant så nu får jag ut och filma igen så ska det nog bli bra i framtiden! Tack för hjälpen!

1
Bevaka tråden