Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Less is more: känner du igen figurerna?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2012-03-29 17:10

Imagine with Lego - Minimalissimo

Citat:

German advertising agency Jung von Matt have created this refreshingly imaginative print campaign to advertise Lego. These charming and minimalist printed ads, although perhaps not entirely original, are interpretations of a selection of widely known cartoon characters, created using blocks of Lego. Refreshing because of its minimalism, which is seldom found with Lego pieces these days, and its appeal because Lego can be enjoyed as a child and as an adult.

Clever, engaging and fun. I’ll refrain from spoiling that fun though. Do you know who is who? I’m sure you do.

20.03.2012 .Carl MH Barenbrug

Jag tror jag plockade alla.

Missade en, men jag hade nog inte tagit dem även om jag sett dem IRL

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-29 17:33

Tog alla.

Jag såg de där och någon till för härom veckan. Givetvis så tog jag alla direkt.

Men så är jag en stor nörd av vad de föreställer och framförallt tre av dem hör till mina absoluta favoriter genom tiderna.

• Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2012-03-29 18:45

Tog alla. Tycker detta är riktigt häftigt och bra gjort.

Plockade alla utan en; vem bryr sig om 80-tals-sköldpaddor.....

• Medlem
  • Trondheim
  • 2012-03-29 21:08
Ursprungligen av Goflorp:

Plockade alla utan en; vem bryr sig om 80-tals-sköldpaddor.....

Dom är högaktuella, det ska visst göras en ny rulle

Tyvärr falerade jag grovt på testet. Jag borde ha tagit några fler än jag lyckades med, min fantasi är verkligen låg just nu.

• Medlem
  • Huddinge
  • 2012-03-29 21:09

7 av 8 lyckades jag med.

Missade South Park. Antar å andra sidan att ungdomen missar Lookilock, flåt Lucky Luke.

Senast redigerat 2012-03-30 04:29
1
Bevaka tråden