Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sparkas ur AirPlay konstant

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag har en IPhone 4 samt en "the new iPad" och en 2nd generation Apple Tv som INTE är jailbreakad.
När jag ska airplaya i stort sett vad som helst så är det kanske var 5 gång högst som AirPlayloggan finns där, när den finns där så kan jag max spela upp 1 avsnitt från tex TV4-play innan den tappar AirPlay-möjligheten. Någon som har samma problem? Någon som löst sitt?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2012-03-31 09:08

Vad har du för router?
Vissa Cisco/Linksys routrar krånglar om man man inte stänger av CTF eller en annan inställning.

Jag hade problem med AirPlay förut när aTV2 var jailbreakad. Sedan måste ha ett extremt stabilt nätverk, har jag upptäckt, för att det ska fungera utan några problem.

TV4 Play är meningslöst att streama via då hela anslutningen resettas när det ska spelas reklam i appen. Om du inte har TV4 Play Premium för det fungerar klockrent. Min gissning är att du har lite nätverksstrul då airplay-loggan kommer och går. Om du inte har satt vila på din atv så den faller i dvala.

Prova att ändra kanal för wifi på din router, kan vara någon störning på den kanalen du kör nu.

Jag har en Jensen-router

Bytte kanal på routern och nu är första gången ja kan "mirrorspegla" min iPad. Så just nu fungerar det. Återkommer om ja får mer problem, tack för hjälpen!

1
Bevaka tråden