Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Radion App funkar inte

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag köpte en Iphone App till min Iphone 4s som heter "Radion".

När jag laddade ner appen (som jag betalade 15kr för) funkade den inte utan den fastnade och hackade fast på första sidan. Jag gick in på mitt Apple ID och tryckte på rapportera ett problem men den sidan som apple hänvisade till hade ingen finnbar server.
Hur kan jag kontakta Apple för att få hjälp eller har nån något annat förslag??

Tråkigt att höra att din nedladdade applikation inte fungerar som den ska.

Du hittar information om Apples support här: Apple - Support - Sverige

För support på en app kontaktar du utvecklaren, inte Apple.

Men utvecklaren har ingen adress när man följer apples hemsida på appen

Ursprungligen av brattgård:

Men utvecklaren har ingen adress när man följer apples hemsida på appen

Ta kontakt med Apple via mail (det går att hitta uppgifterna) och be dem hjälpa dig att hitta till utvecklaren. Alternativt så kan du be dem snällt om att få göra ett återköp eftersom programmet inte fungerar som det ska. Apple är inte helt omöjliga där.

Anmäl Peter till Apple via iTunes, ingen av sidorna han länkar på App Support finns, oseriös.
Be om refund på appen från Apple, köp/ladda ner en app som funkar, betygen i appstore är ett bra sätt att se om en app är duglig eller inte.

Gå in i din orderhistorik, hitta ordern med appen och kontakta Apple därigenom, det kommer gå smidigt och du får tillbaka pengarna.

• Medlem
  • Neverland
  • 2012-03-26 23:01

Läser man recensionerna om appen så verkar den ju... inte bra.

En googling på "Peter Gammelgaard iOS" ger en del träffar, och måhända är det utvecklaren som finns bland träffarna.

Ursprungligen av filuren:

Läser man recensionerna om appen så verkar den ju... inte bra.

En googling på "Peter Gammelgaard iOS" ger en del träffar, och måhända är det utvecklaren som finns bland träffarna.

Japp, det är han.

jag hittar ingen support angående Appar hos Apple?? Någon som vet som kan länka??

jag hittar ingen support angående Appar hos Apple?? Någon som vet som kan länka??

Apple ger ingen support på appar, som jag skrev.

Hur du gör, det jag skrev i inlägg 6.
ditt konto i iTunes, hitta ordern, anmäl ett problem på den appen.

det har jag redan gjort men jag fick inget svar och nu kan man inte anmäla på den ordern längre

det har jag redan gjort men jag fick inget svar och nu kan man inte anmäla på den ordern längre

Det är lördag, USA har precis vaknat, lugn och fin.

fast jag gjorde det för nån dag sen

• Medlem
  • Huddinge
  • 2012-03-31 16:58

fast jag gjorde det för nån dag sen

Ibland tar det några dagar. Jag fick en skriftlig ursäkt för att det hade tagit ett tag innan de svarade. Allt beror på hur mycket det finns att göra, helgdagar osv.

Du ska alltså gå in i iTunes på datorn, sen till orderhistorik och där får du upp en lista på dina köp. Klicka på rapportera ett problem och beskriv problemet. Jag har en gång köpt en helt värdelös app och fick tillbaka mina pengar snabbt och smidigt.

• Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-05-08 23:48

Jag köpte en Iphone App till min Iphone 4s som heter "Radion".

När jag laddade ner appen (som jag betalade 15kr för) funkade den inte utan den fastnade och hackade fast på första sidan. Jag gick in på mitt Apple ID och tryckte på rapportera ett problem men den sidan som apple hänvisade till hade ingen finnbar server.
Hur kan jag kontakta Apple för att få hjälp eller har nån något annat förslag??

Hur gick det? Fick du löst det med Apple?

Jag brukar använda tune in app för lyssna på radio. Gratis.

1
Bevaka tråden