Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airplay avbryts för SVTplay

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2012-04-04 12:57

Har kört Apple TV några veckor nu och är helnöjd, till igår då jag försökte strömma svtplay till ATV:n. Airplay bröts då var 5:e minut (har testat med olika tv-avsnitt osv). Testar att köra på samtliga tre iPhone:ar i hemmet, varvid det blir samma resultat. Det går utmärkt att strömma tv4play, viaplay och airvideo. Men just SVTplay bryts med jämna mellanrum.

Har stängt av skärmsläckare, bildström osv på ATV:n. Men det verkar inte vara problemet.

SVTplay har tidigare funkat fint. Är dock fundersam på om det kan hänga ihop med en nyligen inskaffat netgear 3G-router(?). Bandbredden är det annars inget större fel (snittar på 12-14 Mbit/s).

Kör IOS 5.0.1 och sanaste versionen av SVT-appen. ATN:n är också den uppdaterad till senaste firmware.

Några idéer?

Funkar SVT Play på telefonappen? Alltså utan att skicka det via AirPlay?

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2012-04-04 15:56

Jo precis, det är inga problem att kolla på streamarna i telefonerna. Men det är när det går via AirPlay som det blir problem.

Bisarrt. Det är kanske någon form av QoS-tjänst på Netgear-routern som sabbar? Det borde iofs sabba för alla play-apparna.

Mitt tips. Prova att avinstallera SVT-appen och installera den igen och se om det hjälper.

För mig fungerar SVTPlay likadant med AirPlay som all annan video.

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-04-04 16:58

Det är troligtvis problem med SVT Play-appen som slutar streama en stund efter att telefonen går i vila. Det är ett problem SVT måste fixa.

Testa att köra via svtplay.se i Safari istället, det borde funka bättre.

• Medlem
  • Kungälv
  • 2012-04-04 19:02
Ursprungligen av Vassius:

Det är troligtvis problem med SVT Play-appen som slutar streama en stund efter att telefonen går i vila. Det är ett problem SVT måste fixa.

Testa att köra via svtplay.se i Safari istället, det borde funka bättre.

Jag körde via appen i en timme häromdan utan problem.

pasp, kolla om du har WMM eller CTF i routern, om de inställningarna finns så testa stänga en av dem.
Jag var tvungen att göra det i min linksys-router, annars dog hela wlanet en stund när jag försökte använda airplay.

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2012-04-04 20:02

Att köra svtplay genom safari verkar vara the grej för vår del. Funkat felfritt hittills. Tack för tipset.

Har inte testat att ta bort och installera appen igen. Ska göra det (även om det känns som ett långskott, men ibland är hans vägar outgrundliga...)

Tack för hjälpen alls ni!

• Medlem
  • 2012-04-04 21:57

Jag kör endast via Safari, har aldrig upplevt några problem.

Har jag helt fel eller får man högre upplösning om man kör svtplay via Safari än om man använder "svt appen"?

Ursprungligen av QikkeR:

Har jag helt fel eller får man högre upplösning om man kör svtplay via Safari än om man använder "svt appen"?

Appar från SVT har slutat utvecklats sen december i fjol ungefär så det är väl inte omöjligt.

Appar är inte en långsiktig lösning | Testbild | svt.se

1
Bevaka tråden