Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min iPhone 4 (Tele2) tappar hela tiden 3G täckning!

Tråden skapades och har fått 40 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2012-04-03 17:35
Ursprungligen av planB:

Edge är helt värdelöst, oanvändbart för surf. Skönt att ha 3 och veta att man alltid har 3G. Telia sög verkligen av den anledningen att det alldeles för ofta backade tillbaka på Edge.

/Sveriges nöjdaste 3-kund

Jobbigt utanför 3G-täckningen bara

Ursprungligen av planB:

Edge är helt värdelöst, oanvändbart för surf. Skönt att ha 3 och veta att man alltid har 3G. Telia sög verkligen av den anledningen att det alldeles för ofta backade tillbaka på Edge.

/Sveriges nöjdaste 3-kund

Allt eller inget:)

  • Medlem
  • Gävle
  • 2012-04-05 07:33

Jag har Telenor och upplever samma problem, har aldrig fått upp "E" ikonen förns för 2 veckor sedan. Full signalstyrka men går fruktansvärt segt att surfa. Om jag ställer telefonen i flygplansläge och startar om nätet får jag upp 3G ikonen igen - som sedan försvinner efter drygt en halvtimme.

Håller dom möjligtvis på med 4G nätet i masterna och att det är det som gör att vi upplever detta? Någon som sett eller hört något från sin operatör?

Ursprungligen av emoe:

Jag har Telenor och upplever samma problem, har aldrig fått upp "E" ikonen förns för 2 veckor sedan. Full signalstyrka men går fruktansvärt segt att surfa. Om jag ställer telefonen i flygplansläge och startar om nätet får jag upp 3G ikonen igen - som sedan försvinner efter drygt en halvtimme.

Håller dom möjligtvis på med 4G nätet i masterna och att det är det som gör att vi upplever detta? Någon som sett eller hört något från sin operatör?

Mig veterligen så fick Telenor även Edge för ett tag sedan. Kan vara så att den masten/cellen som har Edge är starkare än den med 3G. Du borde kontakta Telenor så får dom kika på varför du får Edge istället för 3G.

Ursprungligen av emoe:

Jag har Telenor och upplever samma problem, har aldrig fått upp "E" ikonen förns för 2 veckor sedan. Full signalstyrka men går fruktansvärt segt att surfa. Om jag ställer telefonen i flygplansläge och startar om nätet får jag upp 3G ikonen igen - som sedan försvinner efter drygt en halvtimme.

Håller dom möjligtvis på med 4G nätet i masterna och att det är det som gör att vi upplever detta? Någon som sett eller hört något från sin operatör?

Svårt att tro att 4g utbyggnad skulle ge sådana effekter

Ursprungligen av BlackSmp:

Svårt att tro att 4g utbyggnad skulle ge sådana effekter

Medför 4G-utbyggnaden att de riktar om för 2G/3G så.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Medför 4G-utbyggnaden att de riktar om för 2G/3G så.

Varför skulle de ändra på antennernas riktning för att de lägger till 4G? Antingen så lägger de till nya antenner eller så delar man antenner och då lär de vara riktade åt samma håll som tidigare

Ursprungligen av BlackSmp:

Varför skulle de ändra på antennernas riktning för att de lägger till 4G? Antingen så lägger de till nya antenner eller så delar man antenner och då lär de vara riktade åt samma håll som tidigare

Uppgraderas en cell med 2G och eller 3G med 4G så kan det väl hända att den riktas om?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Uppgraderas en cell med 2G och eller 3G med 4G så kan det väl hända att den riktas om?

Vad skulle man vinna med det?

Givetsvis kan man rikta om antennerna men då beror det nog inte på utbyggnaden utan att man vill täcka ett annat område.

Ursprungligen av BlackSmp:

..utan att man vill täcka ett annat område.

Det är det som är min poäng, att site/cell eventuellt riktas om iom att den har uppgraderats med 4G. Spekulerar dock bara.

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2012-04-06 10:35

Jag har haft Telenor i 14 år och aldrig haft några större problem med täckningen.
De senaste månaderna har jag tom upplevt en förbättrad mottagning och ökad hastighet i dataöverföringen, detta med alla våra tre telefoner (min iPhone 4S, frugans iPhone 4 och min jobbtelefon (gammal SonyEricsson "dumbphone")).

Bevaka tråden