Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synkronisera första gången utan att förlora information

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Munkedal
  • 2012-04-05 20:20

Har sökt men inte hittat svaret. Hittade flera trådar om att synka iPhone med nya datorer men det är inte riktigt min fråga. Eller är det samma sak?

Grejen är att min flickväns iPhone 4S aldrig har varit synkad med någon dator tidigare. Hon har använt den i några månader och har skrivit in kontakter, köpt program mm direkt i telefonen. Så hon har ett Apple-ID.

Nu tänkte jag synka den med hennes användarkonto i min iMac Intel Core i5 med Mac OS Lion (10.7.3) med iTunes 10.5.3

Hur är det med hennes kontakter, sms, bilder och appar kommer de att synkas med macen?
Hon blir nog inte så glad om jag råkar radera något.
Hon har ingen musik eller filmer på telefonen.

Logga in med Apple ID i iMac och auktorisera datorn innan du synkroniserar. Då för iTunes över applikationerna från telefonen till datorn. Du kommer heller inte råka att radera hennes kontakter, sms och så vidare. Som du säger så har hon ingen musik eller filmer på den, så det behöver du ju inte oroa dig för att det ska försvinna när du synkroniserar.

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2012-04-06 06:35

Tack så mycket.

Nu har jag synkroniserat och allt ligger kvar i iPhonen. Dock så kopierades inte kontakterna och iCalhändelserna till adressboken och iCal i macen trots att det var markerat i iTunes. Har jag missat något?

Ursprungligen av Marco:

Tack så mycket.

Nu har jag synkroniserat och allt ligger kvar i iPhonen. Dock så kopierades inte kontakterna och iCalhändelserna till adressboken och iCal i macen trots att det var markerat i iTunes. Har jag missat något?

Det där kan jag inte så mycket om.

Ett tips är dock att du ser till att sätta upp ett iCloud-konto på hennes iPhone. Sedan lägger du även till det kontot på iMac genom System Preferences -> Mail, Contacts & Calendars. Då synkroniseras adressbok och kalendern automatiskt via internet så slipper både du och din flickvän ens tänka på att synkronisera in allt manuellt när datorn är igång.

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2012-04-06 10:22

Okej tack då ska jag prova det.

1
Bevaka tråden