Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Behöver man skydd till iPad?

Tråden skapades och har fått 41 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Om man ska bada med sin iPad kan det vara bra med skydd....
Jag låter mina barn (2 och 4 år) använda iPaden ganska mycket och då känns det bra med ett fodral, men de har inte lyckats repa skärmen trots frånvaro av skydd på den. Det måste vara otroligt hårt glas och jag håller verkligen med ovanstående om att en plastfilm på skärmen är en styggelse!

Ursprungligen av Niklas99:

Om man ska bada med sin iPad kan det vara bra med skydd....
Jag låter mina barn (2 och 4 år) använda iPaden ganska mycket och då känns det bra med ett fodral, men de har inte lyckats repa skärmen trots frånvaro av skydd på den. Det måste vara otroligt hårt glas och jag håller verkligen med ovanstående om att en plastfilm på skärmen är en styggelse!

Har för mig att det är Gorillaglass från Corning: CORNING® GORILLA® GLASS | CHARACTERISTICS

***Begin OT***
Det konstiga är att de inte listar Apple bland de företag som använder deras produkt trots att det var tack vare Steve Jobs o Apple som den lämnade ritbordet o blev verklighet o idag finns på flera, eller alla Apples mobila produkter
***End OT transmission***

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Har för mig att det är Gorillaglass från Corning: CORNING® GORILLA® GLASS | CHARACTERISTICS

***Begin OT***
Det konstiga är att de inte listar Apple bland de företag som använder deras produkt trots att det var tack vare Steve Jobs o Apple som den lämnade ritbordet o blev verklighet o idag finns på flera, eller alla Apples mobila produkter
***End OT transmission***

Precis. Mycket märkligt. Enligt Jobs-biografin har ansvarig chef ett inramat brev på kontoret från Jobs/Apple som lyder typ "it could not have been done without you" som skickades efter iphone-introduktionen.

• Medlem
  • Malmö
  • 2012-04-03 15:44

Det du säger om SmartCover i skinn känner jag till, damn vad det är skit att ha det annilin-behandlat (stavning?).

Det andra fungerar bättre, ur den aspekten, men lider fortfarande av samma problem med magneterna...att de börjar släppa.

• Medlem
  • Jakobsberg
  • 2012-04-06 10:01

Jag gillar smartcover. Tycker inte det är några problem med magneterna - jag har dock ett i plast, de i skinn är väl kanske tyngre? Skulle nog egentligen klara mig bra utan skydd, det är mer för att få till lutningen på plattan när jag skriver som jag har det.

Ursprungligen av tomcat:

Jag gillar smartcover. Tycker inte det är några problem med magneterna - jag har dock ett i plast, de i skinn är väl kanske tyngre? Skulle nog egentligen klara mig bra utan skydd, det är mer för att få till lutningen på plattan när jag skriver som jag har det.

Har en iPad m 3G o märker att mitt smartcover inte fäster så bra, eller alls, över antennen men det kan kanske bero på att det inte är meningen. De ska ju inte sitta som berg

Jag använder mig av Läderväska (artwizz pouch), men jag funderar på att sälja denna och köpa Smart cover + Speck Smartshell. Nu vet jag inte om det bara är jag, men jag svettas om fingrarna när jag håller i iPaden, och då menar jag inte mycket, men när jag hållt den en stund så ser man klara märken typ dagen efter. Detta gäller bara iPaden, telefoner mm händer detta inte.

Har någon testat Speck smartshell på den nya iPaden, sitter den tight, måste man oroa sig för märken när man sätter fast det skyddet? Finns det något bättre skydd man kan kombinera med smart cover?

Tack

Ursprungligen av Darwiche:

Jag använder mig av Läderväska (artwizz pouch), men jag funderar på att sälja denna och köpa Smart cover + Speck Smartshell. Nu vet jag inte om det bara är jag, men jag svettas om fingrarna när jag håller i iPaden, och då menar jag inte mycket, men när jag hållt den en stund så ser man klara märken typ dagen efter. Detta gäller bara iPaden, telefoner mm händer detta inte.

Har någon testat Speck smartshell på den nya iPaden, sitter den tight, måste man oroa sig för märken när man sätter fast det skyddet? Finns det något bättre skydd man kan kombinera med smart cover?
Tack

Incipio Smart Feather tycker jag är toppen. Hade det redan till iPhone. Otroligt tunt och skönt att hålla i. Inget halkande mera. Man monterar Apples Cover först - sedan Incipio Smart Feather. Snyggt och praktiskt.

Har nu skaffat ett smart cover ifrån Apple, grymt skön känsla på det, smidigt att ta av och kunna vinkla.
För att skydda baksidan så köpte jag ett baksides skin ifrån iCarbons - New iPad (3rd Gen) jäkligt nöjd med det också

Ursprungligen av jimel:

Har nu skaffat ett smart cover ifrån Apple, grymt skön känsla på det, smidigt att ta av och kunna vinkla.
För att skydda baksidan så köpte jag ett baksides skin ifrån iCarbons - New iPad (3rd Gen) jäkligt nöjd med det också

Kan du berätta lite om detta carbon skyddet, såg det vita skyddet på Youtube och det var det snyggaste jag sett på länge =), behöver man oroa sig för att klistret inte håller? Var det svårt att sätta fast, då menar jag om man skulle råka sätta fel, kan man göra om osv?

Du nämde smart cover, sätter man det på baksidan, hur blir det då med carbon skyddet? Påverkas detta? Hur gick det för dig med hörnen, hört att de har en tendens att gå upp igen ?

Tack

Ja jag tog det vita carbon skyddet, grymt läcker till min vita ipad
Tror inte det är någon risk för att klistret skall släppa, är samma sorts skinn som man använder vid foliering utav bilar mm.
Väldigt lätt att montera efter jag kollat på deras egna instruktions video, blev rakt direkt och man kan göra om om det skulle bli fel.
Till hörnen så värmer man med hårtork så att skinnet formas efter kanten, fick själv göra om det en gång då jag värmt för dåligt först, nu ser det riktigt bra ut

Smart cover är för framsidan, kolla på apple.se

Tog av mitt lädercase igår och det är som att vara nyförälskad igen Man tappar verkligen mkt av "magin" när man har ett case/skydd på den upptäckte jag. Kommer köpa ett litet ställ för när jag är hemma och bara använda caset vid transport hädanefter.

Bevaka tråden