Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som fått våra nya iPad

Tråden skapades och har fått 184 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Solid:

Rätt fin hastighet i 3G i nya iPad, Ligger på mellan 10-25 MB/s ner och 1-1,8 MB/s upp.

Jag kör Telenor iPad Extra Large (max 32 MB/s ner och 2 MB/s upp). Testet gjort i Söderort.

[ATTACH="CONFIG"]32710[/ATTACH]

Fint! Kommer själv upp i 10-11 Mbit upp men är inte säker på om Telia hunnit uppgradera min tjänst än. Beställde den idag. Sen ska jag teoretiskt ha 22 Mbit/s upp.

Då det inte direkt är preciserat att den nya iPad'en måste vara en av årets modell, så tar jag en liten rövare o säger JAPP jag har fått min iPad(2), som är ny för mig eftersom det är min första

Efter att ha spenderat lite mer tid åt den nya iPaden så får jag säga att mina tidiga intryck består, mer eller mindre.

Ja, den känns lite tyngre, men det påverkar inte handhavandet något speciellt egentligen, tycker jag. Skillnaden i tjocklek märker jag inte av.

Värmeproblemet har hittills varit ett icke-problem för mig. Ja, man kan känna av en viss värme, men efter att ha spelat upp en entimmasvideo på min MBA så är den riktigt riktigt varm. Det blir inte den nya iPaden vid samma övning. Inte i närheten.

Ja, den tar längre tid på sig att ladda batteriet, men mitt laddningsmönster är samma som med iPad 2, d v s jag laddar den nästan alltid över natten, därav upplever jag det inte som något större problem.

Ja, skärmen känns bara bättre och bättre. Helt perfekt och skarp, precis det som saknades på iPad 2 i jämförelse med iPhone 4 och 4S.

Skärmen i sig väger upp tyngd- och laddningstidskillnaden för mig. Med råge. Den är bara så jäkla bra.

Ursprungligen av Capeman:

Efter att ha spenderat lite mer tid åt den nya iPaden så får jag säga att mina tidiga intryck består, mer eller mindre.

Ja, den känns lite tyngre, men det påverkar inte handhavandet något speciellt egentligen, tycker jag. Skillnaden i tjocklek märker jag inte av.

Värmeproblemet har hittills varit ett icke-problem för mig. Ja, man kan känna av en viss värme, men efter att ha spelat upp en entimmasvideo på min MBA så är den riktigt riktigt varm. Det blir inte den nya iPaden vid samma övning. Inte i närheten.

Ja, den tar längre tid på sig att ladda batteriet, men mitt laddningsmönster är samma som med iPad 2, d v s jag laddar den nästan alltid över natten, därav upplever jag det inte som något större problem.

Ja, skärmen känns bara bättre och bättre. Helt perfekt och skarp, precis det som saknades på iPad 2 i jämförelse med iPhone 4 och 4S.

Skärmen i sig väger upp tyngd- och laddningstidskillnaden för mig. Med råge. Den är bara så jäkla bra.

Jag tyckte skärmen var fantastisk från första ögonblicket och den blir bara bättre. Det enda som jag stör mig på som jag nämnt tidigare är denna gröna eller röda ton som den får när man vinklar den lite uppåt och neråt i stående läge. Tittade på de demoexen som fanns inne på mStore i Lund och de var likadana. Tyngden är inget problem, inte laddningstiden heller.

Ursprungligen av pmarriott:

Jag tyckte skärmen var fantastisk från första ögonblicket och den blir bara bättre. Det enda som jag stör mig på som jag nämnt tidigare är denna gröna eller röda ton som den får när man vinklar den lite uppåt och neråt i stående läge. Tittade på de demoexen som fanns inne på mStore i Lund och de var likadana. Tyngden är inget problem, inte laddningstiden heller.

Jag hade nog inte noterat det om du inte nämnt det. Men jag kan inte påstå att toningen är särskilt påtaglig, eller? Sen använder jag den i och för sig nästan uteslutande i landskapsläge, utom när jag läser böcker.

Ursprungligen av Capeman:

Jag hade nog inte noterat det om du inte nämnt det. Men jag kan inte påstå att toningen är särskilt påtaglig, eller? Sen använder jag den i och för sig nästan uteslutande i landskapsläge, utom när jag läser böcker.

Nej, fenomenet syns knappt i landskapsläge. Jag använder också oftast min i landskapsläge utom, som du säger, när jag läser böcker.

Läser med stort intresse min vänner.
Roligt att se att intrycken står sig även efter ett tag.

jag får vänta lite tills inköp, så jag läser tråden med ett litet uns av "jag vill också ha ju, nu!"-känsla

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-03-29 22:51

En sak jag personligen kan tycka är samma sak som man upplevde efter man haft iPhone 4 ett tag - man blir bortskämd

Jag hoppas verkligen att det dröjer innan man slutar förbluffas över skärmen, om någonsin. Jag kan ertappa mig själv med att ofta omedvetet leta efter material som gör skärmen rättvisa och i samma veva då återigen bli glad över vad denna magiska skärm kan prestera.

Lite teknisk erotik, if you catch my drift

När jag beställde nya iPad för ett par veckor sedan så drog Apple omedelbart drygt 7000 Kr från VISA kortet, igår körde de ut paketet och jag tog emot det och idag så strök de betalningen!

Ursprungligen av Hallberg:

När jag beställde nya iPad för ett par veckor sedan så drog Apple omedelbart drygt 7000 Kr från VISA kortet, igår körde de ut paketet och jag tog emot det och idag så strök de betalningen!

Intressant att folk fortfarande tror att Apple skulle göra misstaget att inte ta betalt.

Som keptang säger så försvann reservationen på ditt konto. De debiterar snart kostnaden.

Ursprungligen av Hallberg:

När jag beställde nya iPad för ett par veckor sedan så drog Apple omedelbart drygt 7000 Kr från VISA kortet, igår körde de ut paketet och jag tog emot det och idag så strök de betalningen!

Nej, Apple drog inga pengar vid beställning, pengarna reserverades och kommer att dras från ditt konto inom kort.

Är det inte så att VISA reserverar pengarna och betalar sedan till Apple :-).

Synpunkt om nya ipaden. För mig som närmar mig 50 så är den skillnaden mellan att känna att jag behöver läsglasögon eller inte:)
Jag skriver detta på min gamla iPad och allt är suddigt... Konstigt, det såg jag inte tidigare;)

  • Medlem
  • 2012-03-31 11:28
Ursprungligen av BlackSmp:

Synpunkt om nya ipaden. För mig som närmar mig 50 så är den skillnaden mellan att känna att jag behöver läsglasögon eller inte:)
Jag skriver detta på min gamla iPad och allt är suddigt... Konstigt, det såg jag inte tidigare;)

Min föräldrar är 55+ och fick nyligen samma känsla när de bytte sin tjock-tv till en 40" 1080p. När vi hade tittat en stund på HD-film utbrister morsan, som har varit mest emot att byta ut den gamla TVn: "Vad bra, nu behöver jag inte köpa nya glasögon."

Ursprungligen av Dalle:

Min föräldrar är 55+ och fick nyligen samma känsla när de bytte sin tjock-tv till en 40" 1080p. När vi hade tittat en stund på HD-film utbrister morsan, som har varit mest emot att byta ut den gamla TVn: "Vad bra, nu behöver jag inte köpa nya glasögon."

Eller också köp nya - och få ännu bättre bild......;)

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2012-04-01 09:51

Egentligen borde dottern skriva inlägget, eftersom hon igår fick "the new iPad" av sin gudfar. En vit 16 GB 4G. Hon har inte haft nån egen tidigare, utan snott min 2:a allt som oftast. Snabbt första intryck (jag fick låna den lite); Knasigt bra skärm! Vi har inte jämfört den mot den gamla i hastighet eller nåt annat, hon var upptagen med att installera alla appar och sådär igår. Lite orättvis är allt den här världen; hon har en iPhone 4s, jag har bara en 4, hon har en new iPad och jag har bara en 2:a... Men det är hon värd!

  • Medlem
  • International user
  • 2012-04-01 10:36

Kan någon nämna lite om skillnaden i surfprestandan via Telias mobilnät?

Ursprungligen av Yes:

Kan någon nämna lite om skillnaden i surfprestandan via Telias mobilnät?

För mig är skillnaden som mellan fartresurerna på en sport-MC och en Volvo 240.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-04-01 12:05

Såg nämligen ett jämförelsetest på Maximac och då var prestandan obetydligt bättre på iPad3 via wifi men det skulle vara intressant att se skillnaden via 3g/3g+

Ursprungligen av Yes:

Såg nämligen ett jämförelsetest på Maximac och då var prestandan obetydligt bättre på iPad3 via wifi men det skulle vara intressant att se skillnaden via 3g/3g+

Nej, på wifi ser jag ingen skillnad, och det hade jag inte väntat mig heller. Men på 3G är det enorm skillnad.

Ursprungligen av pmarriott:

Nej, på wifi ser jag ingen skillnad, och det hade jag inte väntat mig heller. Men på 3G är det enorm skillnad.

Men det beror väl på abonnemanget också? Jag har bara ett vanligt abb och märker ingen skillnad eftersom abonnemanget inte går upp i högre farter

  • Medlem
  • International user
  • 2012-04-01 12:32

Tack för info

Telia mobil data -extrakort - nya iPad = ca. 7 mbps i Sthlms innerstad. Klart användbart.

Jezez vad jag köper appar.......................................

Ursprungligen av Zimmerman:

Jezez vad jag köper appar.......................................

Dela med dig!

Vilka apps köpte du och vilka är bra? Jag har inte lyckats hitta ngn rolig ännu.

Alla Apples appar, väckare, räknare, Upad, tidningar, böcker, kunskapsspel till ungen, OmniFocus för iPad (kostar trots att man köpt för iPhone och iPhone-versionen duger ju fint då det bara handlar om text men jag bara köper av bara farten liksom :-), det är ingen ände på konsumtionen - total utflippning :-D. Många jag köpt är skit, testas en gång och steks sedan. Det är ju en hel del läropengar som spenderas även om recensioner och betyg hjälper en del.

  • Medlem
  • 2012-04-05 08:09

Nu har jag haft nya iPaden i två veckor. Och för mig växer skärmens storhet för varje dag som går. Fantastisk!

Jag var ute idag på stan och fick möjlighet att testa 3g uppkopplingen. Jag kör 3;s ipad abonnemang för 89 bagis. Det här räcker gott och väl till för mig de få gånger jag är utanför en wifi zon. Typ 20 mbit är snabbare än vad jag hade hemma för några år sedan...

Alltså testat på Waynes coffee på Hornsgatan, inomhus.

BBK: 20 mbit ner, 3 mbit upp

  • Medlem
  • 2012-04-06 23:49
Ursprungligen av ihrelius:

Jag var ute idag på stan och fick möjlighet att testa 3g uppkopplingen. Jag kör 3;s ipad abonnemang för 89 bagis. Det här räcker gott och väl till för mig de få gånger jag är utanför en wifi zon. Typ 20 mbit är snabbare än vad jag hade hemma för några år sedan...

Alltså testat på Waynes coffee på Hornsgatan, inomhus.

BBK: 20 mbit ner, 3 mbit upp

Är du säker på att du inte använde ett wifi-nät? Det lät väldigt snabbt för Tre:s billigaste abonnemang.

Japp, helt säker. 3 säger max 32 mbit på det här abonnemanget. Jag hade full täckning så jag tycker det låter rimligt...

Bevaka tråden