Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dubbel SMS/Meddelandesignal Pling ->PlingPling!

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det finns en antik tråd om dubbla signaler där det avhandlas att det kommer dubbla signaler på inkommande SMS - men att det sker med fem minuters mellanrum.

Det är alltså inte DET som är felet; Pling! ------ 5 min ------ Pling!

Snarare att varje meddelande kommer med en halv sekunds förskjutning

Ungefär såhär Ping-Pling! det är så tätt att signalerna går in i varann.

Vi har tittat på det och sett till att påminnelser når fram på ett sätt.

Inställningar/Påminnelser/Meddelanden

Notiser (1)
Visa Senaste 5

Notisstil banderoller

osv

Inget konstigt här

vad kan va fel? Iphone 4s, senaste iOS

ngn annan med problemet?

Senast redigerat 2012-04-08 12:42
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-04-07 12:22

Och det kommer inte två SMS/notiser samtidigt? Det är enda gången jag har hört det..... t ex om mailservern har legat nere, och när den kommer igång plingar det friskt i väldigt snabb följd.

Min iPhone 4S, och min gamla 4:a också för den delen, har så länge jag kan minnas allt som oftast "stammat" fram SMS-signalen och ibland e-postsignalen.

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-04-07 13:54

För någon iOS-version sedan införde Apple en skillnad på SMS och mail för att hålla isär dom (så att man slipper kolla på telefonen). Därför är sedan dess SMS-signalen en dubbelsignal och mail en enkelsignal. Sedan kan du välja att upprepa notiser N antal gånger (med 2 minuters mellanrum). Funktionen kom i iOS 4.3 ser jag nu.

Ursprungligen av frazze:

För någon iOS-version sedan införde Apple en skillnad på SMS och mail för att hålla isär dom (så att man slipper kolla på telefonen). Därför är sedan dess SMS-signalen en dubbelsignal och mail en enkelsignal. Sedan kan du välja att upprepa notiser N antal gånger (med 2 minuters mellanrum). Funktionen kom i iOS 4.3 ser jag nu.

Jovisst, men vi har lagt in en ljudsignal (Vissling - ktajing-kaka!) och ändå skall SMS alltså vara samma signal två gånger?
Låter ju rubbat.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-04-07 13:55

Det har hänt mej någon enstaka gång, om den är väldigt upptagen med något annat, t ex uppdatera/installera appar....

• Medlem
  • International user
  • 2012-04-07 16:24

Har också haft detta, men det har försvunnit igen.

Nej, SMS ska inte låta två gånger i direkt anslutning till varandra.

• Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2012-04-07 18:26

Dubel SMS/Meddelandesignal Pling ->PlinPling!

Detta händer mig också med jämna mellanrum. Men då brukar jag också få dubbla SMS. Senast igår fick jag samma SMS av min svåger tre gånger på tio sekunder, det blev ett himla plingande.
De flesta SMS kommer fram som de ska, men ganska ofta kommer de dubbelt.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-04-08 08:36
Ursprungligen av Goflorp:

Snarare att varje meddelande kommer med en halv sekunds förskjutning

Ungefär såhär Ping-Pling! det är så tätt att signalerna går in i varann.

Vi har tittat på det och sett till att påminnelser når fram på ett sätt.

Inställningar/Påminnelser/Meddelanden

Notiser (1)
Visa Senaste 5

Notisstil banderoller

osv

Inget konstigt här

vad kan va fel? Iphone 4s, senaste iOS

ngn annan med problemet?

Fick precis SMS på det sättet nu, jag har fått det tidigare också men inte "tänkt" på det då. Det var bara ett SMS som kom nu så det var inte två som någon annan i tråden fått. Jag är säker på att jag inte haft detta så länge, typ några månader och det är inte varje gång det händer.

Detta har även hänt mig
ibland får jag även SMS som inte plintar alls

Det hände mig en gång, löste sig genom att jag startade om telefonen.

1
Bevaka tråden