Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ser inte bilderna i iPhoto!

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2012-04-10 12:36

Hej
tacksam för tips om detta. Förra veckan så började badbollen snurra satan och efter 1 dag så tog jag in iMacen till iStudio. Trodde HDn var paj men de installerade om Lions och allt fungerar kanon igen. När jag kom hem installerade jag in allt igen från Time Maskinen och allt fungerar som innan UTOM iPhoto... Varje gång jag startar så får jag felmeddelande och jag har provat hålla ned alternativ- och kommandotangenterna och utföra alla alternativen men iPhoto bara avslutas.. några tips?
Jag ser att under bibliotek ligger bilderna då iPhoto ikonen är 13 GB. - men hur f-n kan jag öppna dem?

Felmeddelande
Ditt bildbibliotek används av ett annat program eller har blivit oläsligt
Stäng av och starta om datorn och öppna sedan iPhoto igen. Om problemet kvarstår kan du prova att bygga om bildbiblioteket. Du gör det genom att stänga av iPhoto och sedan öppna det igen medan du håller ned alternativ- och kommandotangenterna. Du kan också försöka att återställa bildbiblioteket från en säkerhetskopia.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-04-10 13:20

Long shot men i samband med att jag stängde av och satte på Spotlight dök en massa album och bildspel upp i iPhoto som jag inte lyckats se innan.

Följande kommandon i terminalen stänger av och sätter ingång Spotlight, räkna med att datorn jobbar rejält ett tag för att indexera om allt.
sudo mdutil -a -i off
För att ta bort alla indexeringsfiler kör:
sudo rm -rf /.Spotlight-V100/*
sudo mdutil -a -i on

1
Bevaka tråden