Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dubbla sim?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2012-04-10 19:55

Har någon av er använt en dylik adapter? Funkar den utan att jailbreaka? Med olika operatörer?

Dual SIM Card Adapter iPHONE 4, MAGICSIM- with case

Har som säkert många andra en privat- och en jobbmobil och skulle gärna kunna ta emot samtal och välja vilket nummer att ringa på från en och samma telefon.

Det här vill jag också veta om det fungerar!

Om det funkar blir det väl som andra dubbel-SIM-lösningar? D.v.s. att man väljer vilket SIM som är aktivt. För det andra abonnemanget är det som att telefonen är avstängd.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-04-10 21:03
Ursprungligen av Samuel K:

Om det funkar blir det väl som andra dubbel-SIM-lösningar? D.v.s. att man väljer vilket SIM som är aktivt. För det andra abonnemanget är det som att telefonen är avstängd.

Fast man kan ta emot samtal på bägge numren, sen är det bara ena numret man kan ringa ifrån (det aktiva).

Ursprungligen av Samuel K:

Om det är dubbla SIM-kort i en iPhone är detta nog ända lösning då den endast är byggd med en mottagare och det blir där med som du säger endast ett SIM-kort aktivt åt gången. Men om man vill ha funktionaliteten med dubbla SIM-kort finns det många Android telefoner som är byggda med dubbla mottagare och där SIM-korten kan vara aktiva för samtal samtidigt. De finns även A-märken som tillverkar dessa. ex. Motorola XT532, LG P698, Samsung Galaxy Y Duos, Lenovo (många modeller), ZTE U960, Gigabyte GSmart osv.

Finns det ens plats att peta in 2 SIM?

• Medlem
  • International user
  • 2012-04-10 23:11
Ursprungligen av pmarriott:

Finns det ens plats att peta in 2 SIM?

Det andra sätts på baksidan av telefonen.

Ursprungligen av stile:

Fast man kan ta emot samtal på bägge numren, sen är det bara ena numret man kan ringa ifrån (det aktiva).

Jasså?

Can both SIM cards receive calls at the same time?

As mobile phones are currently only built with one transmitter and receiver, it isn’t possible to have both SIMs active at the same time.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-04-11 10:52

stile skrev:

Ursprungligen av zappee:

Jasså?

Can both SIM cards receive calls at the same time?

As mobile phones are currently only built with one transmitter and receiver, it isn’t possible to have both SIMs active at the same time.

Samuel K skrev: Om det funkar blir det väl som andra dubbel-SIM-lösningar? D.v.s. att man väljer vilket SIM som är aktivt. För det andra abonnemanget är det som att telefonen är avstängd.

Mitt svar på det var att man kan nås på bägge numren, och då menade jag vanliga sim-kort med två nummer, ett jobb och ett privat. Kan ha missförstått Samuel K men trodde det var det han menade med andra dubbel-SIM-lösningar.

Hoppas mitt inlägg inte blev för rörigt nu.

Ursprungligen av stile:

Mitt svar på det var att man kan nås på bägge numren, och då menade jag vanliga sim-kort med två nummer, ett jobb och ett privat. Kan ha missförstått Samuel K men trodde det var det han menade med andra dubbel-SIM-lösningar.

Hoppas mitt inlägg inte blev för rörigt nu.

Ah, ok, då förstår jag. Blev lite förvånad när du påstod att man kan använda två SIM-kort på samma gång Jag menade alltså dubbel-SIM = dubbla SIM-kort.

Att ha något "fastklistrat " på baksidan av telefonen verkar inte vara någon höjdare. Så fattar jag det i alla fall när man tittar i bruksanvisningen på deras hemsida.

• Medlem
  • International user
  • 2012-04-10 23:13

Ska man ändå ha något utanpå hade jag skaffat, Dual SIM Card adapter 2phone for iPhone 4, dual standby SIM 2Phone, the dual SIM card adapter power case for iPhone 4, så man i alla fall kan ha båda aktiva.

Inget problem. Man vidarekopplar ju bara det privata numret till jobbet om dagarna, och när arbetsdagen är över kopplar man tillbaka. Smidigt med en SB-setting.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-04-12 11:07

Funkar inte med SMS.

1
Bevaka tråden