Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Enkel men bra IM-app för Google Talk!?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Emmaboda
  • 2012-04-05 11:25

Det är bara att erkänna - jag är ny på iPhone och det är lite tungt att vänja sig när man kört Android. Jag kämpar dock på och inser att mycket är olika, vissa saker är bättre och vissa sämre. Ni på detta forum tycker nog att jag kommit rätt...

Mitt problem är att jag har ett ganska stort umgänge via Google Talk, alltså Googles chatprogram. I Android är appen för detta native och nu letar jag febrilt efter en vettig app för min iPhone. Jag har laddat ner ett antal men har stora problem med att komma igång och att över huvud taget logga in. Det måste väl finnas en vettig app för detta!?

• Medlem
  • Kungälv
  • 2012-04-07 07:59

Jag sitter i samma sits, har hittat "imo".
Fungerar bra, klarar msn/icq/etc också.

IM+
IM+: All-in-One Messenger :: Products
Fungerar mycket bra tycker jag.

Jag har alltid gillat Verbs IM. Snyggt, enkelt och funkar med Google Talk.

Tyvärr har den inte stöd för MSN.

IM+ är riktigt bra också, men kostar väl några kronor mer. Dock tycker jag att IM+ känns lite "Windows" på nåt vis... väldigt osexigt.

• Medlem
  • Emmaboda
  • 2012-04-10 20:41

Tack för tipsen!

Jag fick igång gratisversionen (jo, om man kommer från Android är man inte så van vid att allt kostar...) av eBuddy. Den funkar men jag upplever att den loggar ut och att jag ibland tappar delar av konversationer. Från Androiden är jag van vid att appen laddar in hela gamla tråden när jag öppnar den, vilket inte eBuddy verkar göra. Jag chattar ofta med Pidgin på PC'n och sen när jag kommer till telefonen är jag van att se hela tråden.

Frågan är om jag ska börja med IM+ eller Verbs.

Enkel men bra IM-app för Google Talk!?

Jag vet inte hur det är med dina program, men kan tänka mig att konversationen sparas lokalt, varesig det är på telefonen, datorn eller någon annan produkt. Problemet är ju när man byter fram och tillbaka mellan apparaterna då. Filerna ligger ju inte i molnet som det säkert gjorde på Gtalk.
Själv kör jag med ebuddy och ibland pidgin.

• Medlem
  • Emmaboda
  • 2012-04-23 13:38

Jag valde till slut Verbs och har uppgraderat till Pro. Den funkar hyggligt men når ändå inte fram till den stabilitet som fanns i chatklienten på Androidluren. Något måste skilja i hur kommunikationen sker eftersom jag upplever mer fördröjningar, enstaka missade chatmeddelanden och ibland att jag får en avisering men att meddelandet sedan inte finns i Verbs. Jag ska forska vidare men får kanske leva med detta.

Letar själv efter en bra IM-app till min iPad. Har testat IM+ och den tilltalade mig inte. Gillar inte heller beejive. Skulle gärna vilja ha en app lik Verbs, dock med stöd för MSN.

1
Bevaka tråden