Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Time capsule eller annan lösning?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag tänkte inhandla något och undrar vilket som funkar bäst. Funkar en helt vanlig NAS lika bra eller det blir till att pilla en massa med inställningar innan man får till det?

Hur har ni det, kör ni allt från datorer eller via någon form av NAS eller en time capsule?

Med vänlig hälsning, frikktion

Du får nog berätta lite mer om vad ska använda din lagring till. Backup, eller bara ren extern lagring? För mig fungerade det mycket bättre att köra TimeMachine med TimeCapsule eftersom varje gång jag skulle öppna ett Finder-fönster tog det någon sekund innan något visades medan den externa (ansluten med FW) disken skulle spinna upp.

Oj sry missade det. jag tänkte lagra allt möjligt så som musik, film, bilder och lite annat. Den ska främst vara server för att streama media till min Apple tv 3.

Jag kör Mac Mini med iTunes som streamar till en Apple TV. Ett NAS saknar en del funktioner som du enbart får genom iTunes.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-04-06 13:20

Jag skulle välja en NAS då. QNAP eller Synology, inte Netgear (kör Drobo själv).

Jag föreslår också en QNAP (som jag använder för privata saker) eller Netgear (som jag har firmadata på). QNAPens användargränssnitt är roligare än Netgears så den får ett extra plus.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-04-06 21:18

Jag har en TC och testad att ha iTunesbiblioteket på den och det faktum att disken spinner ned gör att det inte fungerar speciellt bra... eller snarare knappt alls om du tänkt servera biblioteket till iDevices. Rekommenderar en Synology DS212 istället

Time capsule eller annan lösning?

Okej. Tack för de fina svaren. Verka som om att det inte blir en TC då. ska kolla lite närmare på allt vad NAS heter då.

Med vänlig hälsning, frikktion

1
Bevaka tråden