Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta bort app från annat Apple-id?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sökte på detta forum och Apples egna forum, där det verkar som det inte går att radera sitt apple-id.

Kanske någon här har en annan lösning på mitt problem. Jag har tre apple-id, varav två använder jag nu för appar och icloud-synkronisering. Det tredje använde jag förut i US-butiken men haft en del strul med det, hackat bland annat. Mitt stora bekymmer är att det nu i iTunes står att jag kan uppdatera appar för det ID:et. Jag vill gärna bli av med detta. Har testat att avauktorisera datorn, sedan tryckt på uppdatera appar men får iaf fram att det apple-id jag använder har inga uppdateringar. Detta trots att det står en siffra vid app-delen till vänster i iTunes.

Någon som har en lösning på mitt bekymmer?

Applikationer för dina iOS-enheter är styrda av ditt Apple ID. Försöker du uppdatera en app som är installerat med ett annat ID än det aktuella så kommer det inte gå och du kommer att efterfrågas på nya användaruppgifter. Vill du "föra över" sådant så får du ladda ned samma app genom det ID som du vill använda. Då får du även betala en extra gång för dessa, om det kostar. Detsamma gäller så klart uppdateringar.

Jo, det är jag medveten om och de få apparna jag ville ha från det kontot är redan fixade med mitt andra. Min fråga är hur jag blir av med det andra kontots appar helt så de inte längre syns.

Ursprungligen av poseidon84:

Jo, det är jag medveten om och de få apparna jag ville ha från det kontot är redan fixade med mitt andra. Min fråga är hur jag blir av med det andra kontots appar helt så de inte längre syns.

Raderar dom?

Ursprungligen av poseidon84:

Jo, det är jag medveten om och de få apparna jag ville ha från det kontot är redan fixade med mitt andra. Min fråga är hur jag blir av med det andra kontots appar helt så de inte längre syns.

Jag missuppfattade dig.

Som barbapappa_86 säger så kan du bara radera dem från iTunes.

men då blir följdfrågan: Hur hittar jag dom? Alltså hur kan jag särskilja apparna åt?

Ursprungligen av poseidon84:

men då blir följdfrågan: Hur hittar jag dom? Alltså hur kan jag särskilja apparna åt?

Det gör du inte alltid så enkelt.

Radera alla dina appar som du har i iTunes och ladda ner dem på nytt. Annars får du väl pröva dig fram. De appar som du inte kan uppdatera med ditt nuvarande användarnamn är köpta och nedladdade på ett annat konto. De kan du ju ta bort.

Om jag loggar in med det apple-id jag vill bli av med så bör väl enbart de appar som tillhör den synas när jag försöker uppdatera? Isf, vart hittar jag dom på hårddisken så jag kan radera dom? Eller kan jag radera dom inifrån iTunes uppdateringsdel?

Klicka på Apps till vänster i iTunes så kan du radera där.

Ursprungligen av keptang:

Klicka på Apps till vänster i iTunes så kan du radera där.

det jag tänkte testa under eftermiddagen är att gå in på listan i itunesstore över köpta appar med kontot, sedan i finder öppnar jag mappen med alla appar och helt sonika slänger de som tillhör det kontot. Det bör väl hjälpa? Din lösning verkar gå på samma ide men då att byta mellan itunesstore länken och apps länken samt att under appslänken är det inte så bra organiserat.

Ursprungligen av poseidon84:

det jag tänkte testa under eftermiddagen är att gå in på listan i itunesstore över köpta appar med kontot, sedan i finder öppnar jag mappen med alla appar och helt sonika slänger de som tillhör det kontot. Det bör väl hjälpa? Din lösning verkar gå på samma ide men då att byta mellan itunesstore länken och apps länken samt att under appslänken är det inte så bra organiserat.

Du ska inte radera från Finder. Radera inifrån iTunes. Risken är att du förstör iTunes databas.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-04-17 11:02

Detta orsakar även ett problem för mig som jag har haft sedan introduktionen av iCloud. Om man har appar som man har laddat ner via annat Apple-ID, t ex från amerikanska shoppen, så fungerar inte återställning via iCloud. Den kommer till sist att säga att återställning misslyckades och då står alla appar där i ett läge där de har "progress meter" på sig som att de väntar på att laddas ner.

Efter det händer inget.

Radera alla appar i itunes (förutom vissa som ex. VLC om du nu vet flera som inte finns i appstore längre).

Sedan tar du och använder dig av purchased kategorin och väljer att ladda ner appar som inte finns på datorn med rätt inloggat Apple ID.

Ursprungligen av illerG:

Radera alla appar i itunes (förutom vissa som ex. VLC om du nu vet flera som inte finns i appstore längre).

Sedan tar du och använder dig av purchased kategorin och väljer att ladda ner appar som inte finns på datorn med rätt inloggat Apple ID.

Har suttit och gjort tvärtom nu. Har kollat info för varje app och sett vilket apple-id den tillhört. Gick hyfsat fort att hitta apparna då jag kollade på de jag var tveksam till eller trodde var fel apple-id. Dock är det en app jag missat så ska gå igenom alla och kolla sen idag. Är lite dumt att det inte går att lista apparna efter andra kriterier än "genre" och "ipod/ipad/iphone vs ipod/iphone vs ipad". Jag hade gärna listat dom efter exempelvis apple-id eller uppdateringsdatum osv.

1
Bevaka tråden