Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Föra över filer till iPhone

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har blivit med min första iPhone. En 4s

Lyckas inte via kabel conecta med iTunes. Förmodligen för att jag inte har den senaste versionen och datorn klarar inte
att ta hem den....

Några frågor till er kloka människor där ute;
Ska man kunna på något annat sätt föra över musik från sin Mac till sin iPhone?
Finns det något annat sätt att synka iTunes?
Är det bara köpt musik som ska kunna föras över?

Varför funkar det inte med BT? (det stod på vissa hemsidor att det inte ska kunna fungera, är det så?!)

"iPhone Explorer är ett gratis verktyg för att överföra filer från din iPhone till datorn" - är det säkert att använda och kan man använda det till det omvända, från dator till telefon?

MVH Sofiaflickan:cool:

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-04-16 01:26

Vad har du för system (Mac eller Windows), vilken version av Itunes försöker du använda, osv. Vi behöver mer information för att kunna hjälpa dig.

Det lättaste sättet att lösa dina problem med musiksynkroniseringen lär vara att få hem en ny variant av Itunes. Då gäller det att vi får veta vilken systemversion du kör och vad exakt som som går fel när du försöker tanka hem senaste Itunes från Apple - iTunes - Hämta iTunes nu

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-04-16 08:04

@Sofiaflickan: Och vilken dator du har.
Och nej, det går inte att flytta musik till iPhonen på annat sätt än med iTunes. BT går inte att använda till det.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-04-16 08:48
Ursprungligen av Sofiaflickan:

Har blivit med min första iPhone. En 4s

Lyckas inte via kabel conecta med iTunes. Förmodligen för att jag inte har den senaste versionen och datorn klarar inte
att ta hem den....

Några frågor till er kloka människor där ute;
Ska man kunna på något annat sätt föra över musik från sin Mac till sin iPhone?
Finns det något annat sätt att synka iTunes?
Är det bara köpt musik som ska kunna föras över?

Varför funkar det inte med BT? (det stod på vissa hemsidor att det inte ska kunna fungera, är det så?!)

"iPhone Explorer är ett gratis verktyg för att överföra filer från din iPhone till datorn" - är det säkert att använda och kan man använda det till det omvända, från dator till telefon?

MVH Sofiaflickan:cool:

Ja, 6 Ways To Sync Music To Your iPhone Without iTunes

Jag har en Mac version 10.4.11
Så nyare iTunes än 9.2.1 som är nu funkar inte att installera säger "det" i alla fall när jag försöker.

Ska kolla länken zappee skickade med...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-04-16 13:41

10.4.11 är MacOS-version. Vilken dator har du?
Du behöver nog ha iTunes 10 för att köra mot en iPhone 4s. Och då behöver du nog uppdatera MacOS också.
iTunes är gratis, MacOS kostar några hundralappar, vilken version du kan köra beror på din dator.

10.4.11 betyder att det lades in November 14, 2007 om man tog ner den updaten direkt

Datorn kan ha levererats så långt tillbaka som 10.4 och då pratar vi våren 2005.

Du har en dator med ett operativsystem (Mac OSX) som är mellan fem och sju år gammalt.

Du kan antingen se om du kan uppdatera datorn till en modernare eller försök uppdatera enbart
operativsystemet. Hur många versioner framåt det går (10.5, 10.6 etc) är svårt säga.
Bara för att det går behöver det inte bli bra, du kanske ger din dator för mycket att tugga på....

Ny maskin kan ju också innebära en bättre begagnad? Det behöver ju inte innebära en helt ny.

En helt ny kommer fungera som ett spjut, måhända upplevas som dyr i inköp men håller ju å andra sidan i ca fem år....

Ja, datorn är nog för gammal... .

Kan jag fråga en skypefråga också?! Ni är ju så kloka!!

Eftersom jag helt plötsligt inte hördes när jag skypade och jag sen försökte kolla mina ljudinställningar utan bra resultat så provade jag med att uppdatera. Så långt allt väl, men en när jag skulle starta den nya uppdateringen så funkar den inte på mitt gamla syster.... GRRR
Någon som vet hur man hittar ett äldre system att ladda ner?

Grejt!! Ska genast prova!

TACK!!

Kan meddela att jag nu har mitt "gamla" skype igen!! TACK för hjälpen!

Det finns program simundervisning kan göra överföring via din Google chrome eller firefox med wifi. Då behöver du inga sladdar. Ladda ned oplayer spelar son är musik samt video spelare som tar nästan alla format och e gratis. Med den för jag över musik eller video och kan göra playlist med.

1
Bevaka tråden