Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skriva ut från iPad?

Tråden skapades och har fått 40 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av pmarriott:

Detta fjärde alternativ (AirPrint Enabler/Activator) har jag inte fått att fungera på Lion på någon av mina MBP. Funkade i SL.

Ok, och det är hursomhelst ingen bra lösning om man, som jag, enbart har en nätverksansluten skrivare. Osmidigt. AirPrint är tyvärr förhållandevis meningslöst idag.

• Avstängd
  • 2012-04-19 11:06
Ursprungligen av Kajan:

Då kommer min 4:e fråga, finns det ingen USB-adapter eller liknande som gör att man koppla in en skrivare temporärt i dockkontakten på iPaden?

Undrar jag också... eller en liten WiFi-pryttel som man kopplar till skrivaren och som själv laddar upp drivrutiner och installerar i sig och sedan kan man skriva ut trådlöst från sin iPryl... vore häftigt och smart...

• Medlem
  • Jakobsberg
  • 2012-04-09 08:58

Om du har lite tur så har skrivaren inbyggd mailklient som du kan skicka det du vill skriva ut till. Min HP photosmart har den lösningen. Fungerar kanonbra, blir lite fax-känsla sådär.

• Medlem
  • Malmö
  • 2012-04-09 10:31

Hushållet som kanske ska införskaffa sig en ipad kommer inte ha några andra datorer. Så det blir svårt.

Så då är alltså alternativet att införskaffa sig en Airprint skrivare.

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-04-19 15:19
Ursprungligen av Zimmerman:

Vet du vad det är för skillnad på Printopia och Airprint Activator? Vad får man extra för $20?

Nope. Visste inte att AirPrint Activator fanns. Jag har en fin Canon-multiskrivare och Canon har släppt firmware-updates till några av sina fina multiskrivare för att dom ska lira AirPrint...men inte till just den jag har. Så - då löste Printopia det - den förvandlar skrivaren till en "virtuell" klon som lirar AirPrint eller som utger sig för att vara AirPrint-kompatibel vilket gör att iOS ser den via nätverket...eller nå't sånt... Airprint Activator verkar ju bara vara en grej som kickar igång AirPrint på obsoleta OSX - det är ju redan aktiverat på Lion så klart.

Ursprungligen av frazze:

Vet du vad det är för skillnad på Printopia och Airprint Activator? Vad får man extra för $20?

Ursprungligen av Zimmerman:

Nope. Visste inte att AirPrint Activator fanns. Jag har en fin Canon-multiskrivare och Canon har släppt firmware-updates till några av sina fina multiskrivare för att dom ska lira AirPrint...men inte till just den jag har. Så - då löste Printopia det - den förvandlar skrivaren till en "virtuell" klon som lirar AirPrint eller som utger sig för att vara AirPrint-kompatibel vilket gör att iOS ser den via nätverket...eller nå't sånt... Airprint Activator verkar ju bara vara en grej som kickar igång AirPrint på obsoleta OSX - det är ju redan aktiverat på Lion så klart.

Jag använde AirPrint Activator på Snow Leopard men får det inte att funka i Lion.

Ursprungligen av pmarriott:

Jag använde AirPrint Activator på Snow Leopard men får det inte att funka i Lion.

Är det inte AirPrint Activator som måste vara igång för att det ska fungera fr.o.m. Lion?

Ursprungligen av Samuel K:

Är det inte AirPrint Activator som måste vara igång för att det ska fungera fr.o.m. Lion?

Har testat det också utan framgång. Nåväl, papper är på utgående så varför skriva ut egentligen?

AirPrint Activator fungerar perfekt hemma (via Lion-Dator). Däremot är det bra att installera senaste versionen (som alltid). Flera versioner ligger ute samtidigt på tillverkar'ns hemsida.

Vid problem skall man titta på de lösningar där som för den osäkre på läsförståelse även finns youtube-filmer att tillgå. Där finns komma-runt-lösningar vid somliga nätverksfrågor.

Bevaka tråden