Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport Disk: Anslutningen misslyckades

Tråden skapades och har fått 45 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-11 16:39

Grattis uberkaktus.

nu verkar inte AEBS hitta min USB-disk alls längre. har testat allt.

jävla skit

Min iOmega 1TB ser ju för i h-e ut som om den är skrivskddad. Jag har precis samma problem som alla andra.....fast jag kan inte 'ens' öppna något via nåt annat program (t ex VLC) heller.... :-/

Hjälp oss, någon!!

För mig har "Starta om AEBS" + "logga in/logga ut" funkat varje gång AEBS'en har hängt sig, tills idag när jag ordnade upp mina sladdar och kopplade in allt igen.

Då var det omöjligt att komma åt något på diskarna. Men efter att jag pluggade ur diskarna, gjorde min vanliga procedur och pluggade in dem en efter en så funkar det och har funkat hela dagen.

Sen har jag märkt att om man använder kolumn-visningen i Finder så har man större kontroll över diskarna. Man ser om de är anslutna och man kan till och med mata ut dem.
Något som jag inte fått att funka tidigare.

Hoppas på 10.5.2 inom de närmaste dagarna. Jag tror och hoppas att Apple känner press på sig att få bukt med dessa problem.

Senast redigerat 2008-01-16 23:19

Hej,

Jag har samma problem dock gick jag in till en Mac-butik och belyste problematiken, dock så såg de lite frågande ut. Dock föreslog de följande:
1) Tryck reset på AE och
2) Avinstallera FirmWare

Punkt 1 har jag lyckats med med inte punkt 2, då jag inte vet hur man tar bort detta. Var finns Firmwaret någonstans??

Tack!

// Daniel

Av ngn anledning så har den här problematiken drastiskt minskat på denna sidan 2008 till den milda grad att det inte uppstått alls utan att jag gjort ngt speciellt. Kommer faktiskt inte ihåg den där rutan längre. Så det kan vara i den magiska datorvärlden ibland

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2008-01-21 17:27
Ursprungligen av danielka:

Hej,

Jag har samma problem dock gick jag in till en Mac-butik och belyste problematiken, dock så såg de lite frågande ut. Dock föreslog de följande:
1) Tryck reset på AE och
2) Avinstallera FirmWare

Punkt 1 har jag lyckats med med inte punkt 2, då jag inte vet hur man tar bort detta. Var finns Firmwaret någonstans??

Tack!

// Daniel

Avinstallera Firmware !?

Firmware ær den programkod som kørs ifrån flashminne i AE:n, utan den fungerar ingenting. Kanske føreslog de att du skulle nedgradera till en ældre version, men jag tror du behøver hjælp av någon i detta fallet.

Efter nästan 3 veckors problemfri anslutning, så återkom problemet, mycket märkligt det här syndromet....

* Fortsatt frustration i Uppsala *

Jag kan ansluta men jag får upp ett felmeddelande som ser ut så här (bild 1). Vad betyder det? När jag provar att radera aliaset så går inte det heller. Då kommer detta upp (bild 2). Fast jag har full behörighet som admin.

10.5.2 -- äntligen, nu fungerar det som det ska!

Jag blev tvungen att uppdatera min dator från 10.4.11 till 10.5 och såg med fasa fram emot krånglande AirPort. Som tur är visar det sig att 10.5.2 fungerar bra.

Time Machine hittar inte HD:n

Hej!

Dags för lite mer bränsle på brasan

Jag har flyttat min WD-disk till en iBook (med Leopard) som jag har som stationär dator. Den är ansluten med kabel till APE:n. Inga problem att få upp disken, även på luftanslutna datorer. TM hittar också disken från den kabelanslutna.

Problemet är att TM inte hittar någon disk från de luftanslutna datorerna.

Jag har fidelning på och vad jag kan förstå rätt rutor ikryssade.

//tm

Tror inte detta är rätt tråd men hellre det än att skapa en ny..

När jag navigerar i Finder till min Mac Mini och går in i en extern hårddisk så får jag alltid "Anslutning misslyckades". Varför och hur åtgärdar jag det? jag kan skriva och läsa till disken. Bara det att den är seg att ansluta till.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-04-20 22:37

Har den en vilofunktion, att den spinner ner när den inte har accessats på några minuter? I så fall kan det ta så lång tid för den att spinna upp, att operativet tror att den inte finns inkopplad längre.
Förr kunde man med byglar ställa om den skulle gå i vila eller inte, hur det är på diskarna nuförtiden vet jag inte. Eller om det är något annat fel...

Ursprungligen av kenjon:

Har den en vilofunktion, att den spinner ner när den inte har accessats på några minuter? I så fall kan det ta så lång tid för den att spinna upp, att operativet tror att den inte finns inkopplad längre.
Förr kunde man med byglar ställa om den skulle gå i vila eller inte, hur det är på diskarna nuförtiden vet jag inte. Eller om det är något annat fel...

Ja, det är möjligt. Har ingen aning om disken har det eller inte.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-04-21 12:12

Kolla vilken modell det är och checka på tillverkarens sida om de har något tips. Eller maila dem.

Bevaka tråden