Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Erfarenhet av Scream?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har du installerat Bostreams Scream? Vilket avstånd har du till din telestation och vilken högsta hastighet har du fått?
:rolleyes:

Senast redigerat 2003-06-30 22:29

På rukriken lät de som du undrade om de yttepyttesmå skrikande dvärgarna som springer omkring och jagar tp-paketen i sladdarna, men de va de visst inte..

Så jag kan förklara om dom en annan gång

Ändrade till "Erfarenhet av Scream?" men det tog visst inte.

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-07-01 12:24
Citat:

Skrevs ursprungligen av Johan S
På rukriken lät de som du undrade om de yttepyttesmå skrikande dvärgarna som springer omkring och jagar tp-paketen i sladdarna, men de va de visst inte..

Så jag kan förklara om dom en annan gång

Please do.

  • Medlem
  • 2003-07-01 14:31

Jag sitter bara och hoppas på att Scream skall komma till Umeå då man sitter i ett kvarter där de inte har orkat dragit in fiber...:rolleyes:

Citat:

Skrevs ursprungligen av XedoZ
Jag sitter bara och hoppas på att Scream skall komma till Umeå då man sitter i ett kvarter där de inte har orkat dragit in fiber...:rolleyes:

Sist jag hörde så höll dom på med experiment att avla fram dvägar som ska klara de norrländska klimatet.. Dom vanliga blir så frusna och trötta när det är kallt så då orkar dom inte springa lika fort...

Vet inte hur de gick dock

  • Medlem
  • 2003-07-01 15:25

Kollade litegran med telia och bostream igår... först var jag tvungen att terminera mitt felia ADSL (tar ca 1 mån) sedan vänta internetlös i ca 3 veckor eller som mest 45 dagar innan bostream blev inkopplat.

som grädde på mosen, betala 2400:- för ett nytt modem, trots att jag redan äger ett. Sedan äger jag inte det nya modemet.

Om man vill ha bättre rullkans på flyttningarna så får man göra det lite smidigare. Tex om jag väljer Spray så får jag behålla modemet, och dom sköter flytten...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-01 15:54

Jag har testat Scream lite hos mina föräldrar. De skaffade det för ett år sedan ca då Telia inte kunde leverera ADSL pga avståndet till "stationen". Så det avståndet ligger däromkring.

Prestandan har jag bara positivt att säga om. Får ofta 2,5 MBit eller lite högre som är det de skall leverera.

Obs! Olika modem för Stream och Scream. Inte så lätta att byta mellan dem.

Mvh Olof

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-01 17:30

Olof, du rör inte ihop Scream med xStream nu va?
Titta på den här sidan så ser du skillnaden.

Scream är nämligen Bostreams nya VDSL-tjänst med hastigheter på upp till 26 mbps.

  • Medlem
  • 2003-07-02 09:27

Jag beställde Scream samma dag det annonserades och fick då uppgift om levtid på 3 veckor, i alla fall för 1:a juli.

För nån dag sen fick jag följande info:

"För tillfället kan vi tyvärr inte informera dig om när vi kommer att kunna påbörja installation för just dig. Vi ber dig därför att inte ringa vår kundtjänst för frågor om status på din order eller avståndet till din telestation, utan avvakta tills vi kontaktar dig. Vår kundtjänst kommer inte att kunna ge dig någon ytterligare information.

Om 3 veckor kommer vi att kontakta dig igen med ett besked om förväntat installationsdatum."

Dvs, först bryter man leveranslöfte ett antal veckor senare har man ingen som helst information att ge. Dessutom har jag fortfarande inte fått besked om jag får 26Mb, 13Mb eller 8/1Mb.

Dåligt, dåligt...

Pris/prestanda är givetvis helt OK men de sköter ju det andra otroligt dåligt.

1
Bevaka tråden