Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Önskemål för iOS till iPad

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Avstängd
  • 2012-05-03 15:39

Inte så mycket nyheter utan mer förbättringar.

-Kalender:
Samma look nedertill som på Mac OS (där man ser föregånde vecka och kommande veckor i en rad och snabbt flyttar sig fram och tillbaka med bibehållen vy.

-Klocka
Som på iPhonen

-iMessages
Sync mellan dom i iPhonen och för 3/4G iPad modellen?

-

Kanske missförstår dig, men den översta punkten finns ju redan...? Är du i veckovy kan du förflytta dig fram och tillbaka längs med tidslinjen. Eller menar du något annat? I OS X 10.7 så finns ingen sådan rad...

• Avstängd
  • 2012-05-03 16:42
Ursprungligen av Capeman:

Kanske missförstår dig, men den översta punkten finns ju redan...? Är du i veckovy kan du förflytta dig fram och tillbaka längs med tidslinjen. Eller menar du något annat? I OS X 10.7 så finns ingen sådan rad...

Haha... lite seg i kolan strax efter jobbet... vill ha den raden i Mac OS också... vilket då sabbar hela tråden

Ursprungligen av frazze:

och den sista punkten (iMessages) får du om du ställer in appen rätt. Det finns en iMessages-tråd på 99.se som berättar hur man gör.

Å sjutton... får kolla där då, tackar för infot

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-05-03 16:07

och den sista punkten (iMessages) får du om du ställer in appen rätt. Det finns en iMessages-tråd på 99.se som berättar hur man gör.

• Avstängd
  • 2012-05-04 07:42
Ursprungligen av frazze:

Fungera ju klockrent att göra så som beskrevs där på en av länkarna i tråden... Tack för det

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-05-04 07:44
Ursprungligen av LaHe:

Fungera ju klockrent att göra så som beskrevs där på en av länkarna i tråden... Tack för det

Härligt att höra!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-05-04 11:03

Önskemål för kalendern i båda operativsystemen: jag vill välja själv HUR MÅNGA gånger jag ska påminnas om något och jag vill välja själv EXAKT hur långt före.

• Avstängd
  • 2012-05-04 11:49

- Att editera text: så här borde det funka Så här lätt borde det vara att redigera text på iPad | Feber / iPad

(även på iPhone)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-05-08 07:38

Det viktigaste för iOS till iPad måste ju vara att knapparna för bakåt och framåt i Safari hamnar i nedre delen av fönstret (som på iPhone) istället för som nu, högst upp av någon konstig anledning.

Ursprungligen av ezzin:

Det viktigaste för iOS till iPad måste ju vara att knapparna för bakåt och framåt i Safari hamnar i nedre delen av fönstret (som på iPhone) istället för som nu, högst upp av någon konstig anledning.

Viktigast? Jag håller inte med. Jag tycker att de ligger rätt där de ligger. Kontrollerna bör ligga samlade på Ipaden.

Senast redigerat 2012-05-08 08:27
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-05-08 09:39
Ursprungligen av BlackSmp:

Viktigast? Jag håller inte med. Jag tycker att de ligger rätt där de ligger. Kontrollerna bör ligga samlade på Ipaden.

Jag kan faktiskt inte se hur det skulle vara rätt att varje gång jag vill tillbaka en sida ska föra handen över hela skärmen från den punkt där jag håller händerna. Men eftersom smaken är olika kanske det skulle erbjudas att välja själv.

Ursprungligen av ezzin:

Jag kan faktiskt inte se hur det skulle vara rätt att varje gång jag vill tillbaka en sida ska föra handen över hela skärmen från den punkt där jag håller händerna. Men eftersom smaken är olika kanske det skulle erbjudas att välja själv.

Inget större problem:)

Och jag håller den på ett liknande sätt även i porträttläge

Då tar jag hellre en multigestswipe för att backa

• Avstängd
  • 2012-05-08 09:33
Ursprungligen av ezzin:

Överlag tycker jag att många appar som finns för både iPhone och iPad (inte iPhone appar som körs på paddan alltså) är lite inkonsekventa om var speciella redigeringsknappar ligger, iPad har oftast sina upptill medans iPhone har sina nertill... .)

Ursprungligen av LaHe:

Överlag tycker jag att många appar som finns för både iPhone och iPad (inte iPhone appar som körs på paddan alltså) är lite inkonsekventa om var speciella redigeringsknappar ligger, iPad har oftast sina upptill medans iPhone har sina nertill... .)

Vilket iofs nog beror på att Ipad och Iphone är olika typer av device. Det som fungerar på Iphone behöver inte fungera bra på Ipad och definitvt inte vice versa.

Jag skulle vilja att när jag ansluter mitt lilla blutoothtangentbord, så skall alt+tab motsvara swipe med 4 fingrar (dvs växla mellan appar). Shift ändrar rikting.

Överhuvudtaget skulle man kunna bättra på effektiviteten enormt genom att tänka till lite på kortkommandon på tangentbordet, så att detta stöds bättre.

Jag använder mitt tangentbord nästan aldrig, men hade jag kunnat göra mer med det utan att behöva röra skärmen hela tiden, så hade jag nog använt det mer. Det är ju ändå rätt nimmt när man kör mötesanteckningar och liknande...

• Avstängd
  • 2012-05-19 18:09

Nu kanske detta inte är rätt tråd med mekaniska påpekanden men jag sk!ter i det...

Kamerlinsen på iP3 är alltid kladdig från dom gånger man fumlar sig fram mot on/off knappen några 5 mm därifrån... illa vald placering i mitt tycke.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-05-19 21:29

De sitter ju på olika sidor... det problemet har jag aldrig haft (men säger inte att inte du kan ha det )

Ursprungligen av kenjon:

De sitter ju på olika sidor... det problemet har jag aldrig haft (men säger inte att inte du kan ha det )

Nej, det är ca 8mm från kameran och on/off knappen på iPad 3.

Jag har dock inte samma problem som LaHe beskriver

• Avstängd
  • 2012-05-19 23:07
Ursprungligen av barbapappa_86:

Nej, det är ca 8mm från kameran och on/off knappen på iPad 3.

Jag har dock inte samma problem som LaHe beskriver

Du är väl inte lika fumlig som mig då

1
Bevaka tråden